Urbaanilegendoja, just for fun

Tämä ei tietääkseni liity synnytyksen käynnistymiseen, mutta kirjataan tämäkin ylös kun olen nyt saanut nauttia turvotuksista viime viikot: turvotukseen pitäisi auttaa vesi, johon on sekoitettu mintunlehtiä, sitruuna- ja kurkkuviipaleita.

Tiedä sitten, just nyt tuntuu, ettei turvotukseen auta yhtään mikään (ainakaan ne neuvolan suosittelemat vesi, liikunta ja suolan vähentäminen eivät ole toimineet)... :BangHead

Kaikki yllamainittu on todellakin urbaanilegendaa ainakin omalla kohdallani. Olen tehnyt kaikkeni turvotusta vastaan ja silti olen kamala nakkisormi. En saa edes sormusta irti ilman saippuaa! Jopa huulet ovat turvonneet kuin kumiankalla. Jos ei olisi mitaan velvotteita, niin liikkuisin vain pimeaan aikaan. Sen verta nolottaa oma peilikuva.

Mä oon jo arkistoinu sormukset vähäksi aikaa parempaan talteen, mutta kenties voisin koittaa saippuaa kenkien poistamiseen... laughing7

Alkuperaiseen aiheeseen palatakseni. Mita mielta olette kahvin/energiajuoman tankkaamisesta? Olen tietoinen, etta noita energiajuomia ei suositella raskauden aikana, mutta luin toisaalta, etta vikoilla viikoilla se olisi se kunnon energiaplajays kofeiinin takia ja antaisi vauvalle vauhtia tulla ulos? Anyone?

Tänään neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että jos on vatsalihakset hyvässä kunnossa se saattaa hidastaa synnytyksen käynnistymistä koska ne puristaa vauvaa ylöspäin. Tähän antoi neuvon että saattaa auttaa jos istuskelee vaikka lehteä lukiessa kyykyssä niin että lonkat on auki (vähän sellainen sammakkoasento). Näin pääsee vaavi työntymään alaspäin. Ei kyllä luvannut että 100% toimii. Mut kaikkeahan voi kokeilla. Itse aattelin kokeilla vielä niin että teen kyykkyjä pienen kahvakuulan kanssa nyt kun ei enää tarvi himmailla ton liikunnan suhteen kun saa vaavi jo tulla

Oi kiitos Sophie :)
Noi ohjeet tulee kyllä tarpeeseen. Kaikenlaisia lantionpohjan lihaksia vahvistavia harjoituksia on tullut tehtyä mutta noi venytykset tuntui ainakin ekan kokeilun jälkeen toimivilta. Huomaa kyllä että vaikka itse olen ammatiltani fysioterapeutti ei sitä ihan kaikkea tiiäkään :p

Kiitos Sophie! Pakotin itseni tänään olemaan aktiivinen ja maalasin takapihan terassin, siinä tuli tietämättään tehtyä aika moni noista venytyksistä :D

mä oon jo vedellyt sitä teetä alkuviikosta litrakaupalla ja eipä tässä ole tapahtunut muuta kun armoton pissahätä koko ajan.. :laughing002

Littlered, kommentoiko kukaan vielä tuohon kahvi/energiajuomahommaan?

En osaa sanoa siitä vauhdin antamisesta, mutta mietin, jäisikö syntyneelle vauvalle sitten "kofeiinikrapula" samaan tapaan kuin alkoholia reilummin käyttäneiden mammojen lapsilla voi olla normaalikrapula (jostain muistan tällaista lukeneeni), eli ekat päivät saattaisivat olla hankalammat kuin douppaamattomalla vauvalla. Ja mietin myös, voisiko siinä olla jotain riskiä jos synnytyksessä tulee normaalia tiukempi paikka eteen, kun kofeiini kuitenkin kiihdyttää sykettä jne.

Mutta nämä ihan hajatelmia, kun en muista mitä olen lukenut, milloin ja mistä, en pitäisi kovin luotettavana datana :wink

Ja toisaalta taas, eihän se kofeiini missään täyskiellossa ole ainakaan täällä Suomessa, neuvolan ohjeissa lukee muistaakseni, että 3 dl kahvia (sellaista täkäläistä perusjuhlamokkaa) per päivä on ok. Monelle ei kahvi maistu, mutta mä olen kyllä kipannut koko raskauden ajan tuon täyden kiintiön ja enemmänkin menisi, jos kehtaisi :)

laitetaan tänne tekemiset joilla olen saanut tuntemuksia aikaiseksi: seksi, viidenteen kerrokseen kävely, normi kävely, jalkahieronta sis akupisteiden painelua, rintapumppu (kun ei noita nännejä jaksa jatkuvasti lääppiä).

Minä sain synnytyksen käyntiin tuolla nännien hipelöinnillä. Mutta senkin toimivuus varmaan vaatii sen että aika on kypsä ;)

Takaisin