Univaikeudet

Mullakin ollut ennen raskautta pahoja uniongelmia. Nyt oon illasta vähän aikaan ootellaan unta mut aina se on tullut ja yöllä herään aina 4-5 aikoihin pissalle mut saan sit viel nukuttua. Nyt ei oo työvko niin heittämällä sattaa mennä kymmeneen. Mut eipähän oo muuten väsyttänyt tai tarvinnut päikkäreitä.
Mä oon saanut lääkäriltä luvan tarvittaessa käyttää melatoniinia mut onneksi ei oo tarvinnut..

Mun piti taas lopettaa melatoniini raskauden takia. Lääkäri lopetti sen. Söin sitä nyt monta kuukautta vakituiseen masennuksen aiheuttamiin uniongelmiin. Ei kuulemma oo hyvä käyttää, koska se ei kuitenkaan ole täysin sama hormooni mitä ihminen itse erittää. Ei oo tutkimustietoa vaikutusta sikiöön. Mulla tosin tää raskauden aikanen väsymys on plussaa, ei tarvi melatoniinia tms. :)

Hemmetin hormonit. Tällä hetkellä saan nukuttua noin 4 tuntia yössä, enkä sitäkään yhteen putkeen, kun pitää rampata pissalla. Mä olen aivan poikki. Onko kellään kokemusta unilääkkeistä raskausaikana? Illalla nukahtaminen ei varsinaisesti ole ongelma (paitsi jos mies kuorsaa), vaan joka ikiseen pihahdukseen herääminen ja vessassa ramppaaminen. Aamuyöstä neljän jälkeen en enää saa unta. Päikkärit oon nyt parina päivänä nukkunu esikoisen kanssa samaan aikaan, mutta siitä taitaa olla enemmän haittaa. Mutta ilmankaan en kyllä koko päivää jaksais.

Uuh täälläkin univaikeuksia... Unen sain vasta klo 03! Lisäksi kun esikoinen herättelee tms niin ravattava siellä pissalla

Sama homma. Unen päästä ei saa kiinni millään, ja lähes joka yö herää ainakin kerran ja siinä sitten taas kestää että se uni tulee. Viime yönäkin kun heräsin olin ihan varma että on varmaan jo melkein aamu, mutta ei, vasta pientä vaille 3. Mehua, vessa ja pari tuntia pyörimistä :(

Mulla on kans toi pari tuntia pyörimistä aina johonkin aikaan yöstä.. Oli muutama viikko et nukuin tosi hyvin mut taas se alko! N. 3 kertaa käyn vessassa yön aikana. Tänä aamuna klo 6 oli niin nälkä, et oli pakko nousta syömään jotain. Sit pyörinki melkeen 2h sängyssä. 8.45 oli herätys niin olin sit ihan poikki ku just olin nukahtanu ihanasti uudestaan! Mulla on kyl luxus tilanne kun vasta iltapäivällä alkaa työt, niin pystyn nukkumaan niin myöhään ku haluan jos on ollu huono yö! Eka lapsi tulossa niin ei oo muita lapsia herättämässä aamuisin. Liekö sekin syynä että pahoinvointi ja väsymys pysynyt kurissa.

Oli miten oli, ei se kivaa oo valvoa keskellä yötä pirteenä ja odottaa et millon se uni taas tulis..

Mä en oo koskaan ollu hyvä nukahtamaan, mut ehdin jo innostua ku ihan raskauden alussa nukahdin samantien ku pää osu tyynyyn. Nyt se taas on vaikeutunu, ei meinaa uni tulla millään. Ja miehen kuorsaus/hengittäminenki tuntuu ärsyttävän ihan naurettavan paljon!

Välillä nukahtaa todella nopeasti koska väsyttää ihan kamalasti! Ja välillä taas ettii pari tuntia hyvää asentoa :grumpy:

Itse nukkuminen sujuu hyvin, mutta on pinnallisempaa kuin aikaisemmin. Mietin onko jäänne evoluutiosta? Raskaana oleva luolanainen nukkuu vain pinnallista unta päästäkseen nopeasti karkuun jos vaara vaanii lähellä - meininkiä... :wink Puoliso ei kuorsaa, eikä hänen vieressä olo ole haitannut unia. Enemminkin auttanut kun saa ottaa kädestä kiinni mikä rauhoittaa paljon itseään ja ehkä jopa auttaa nukahtamaan :)

Onneksi yksi vessakäynti yössä riittää ja pissatessa mietin miten sitä voi tulla niin paljon! Ja sit kömpiessä takaisin sänkyyn on hirmuinen jano ja otan vesipullosta parin desin hiukan. 11+6

Mulla on usein vaikeuksia nukahtaa yöunille, kun päässä pyörii jos jonkinlaisia ajatuksia ja univelkaa kyllä ois, kun en oo nukkunut yhtään kokonaista yötä 1v 2kk:n aikana. Meillä siis esikoinen heräilee 1-3 krt yössä ja viime yönäkin valvoi pari tuntia. Ja jos joskus esikoinen sattuis nukkumaan hyvin eli heräilisi vaikka kerran, niin sitten pissahätä herättää.. :D

Mulla myös uniongelmat on alkaneet nyt kun pahoinvointi on alkanut väistyä. Todella raivostuttavaa. Kukun hereillä jonnekin 03 asti (viime yönä 05) ja sitten puolen päivän aikoihin herätys. Nyt ei niinkään haittaa, kun olen saikulla, mutta ensi viikolla pitäisi jotenkin selviytyä töihin aamulla... :confused:

Mä oon nyt muutamana peräkkäisenä yönä heränny n. 3-4:n aikaan ja en oo meinannu enää saada unta. Viime yönä olinkin hereillä 4-7, sit sain hetkeks unta taas... Ja aBaby, kun tosta sanoit niin mullakin taitaa olla liitoksissa tohon pahoinvoinnin helpottamiseen! En oo nyt myöskään muutamaan päivään oksentanu ku kerran päivässä, samoihin aikoihin alkoi huonot unet.

Selkäkivut valvotti ja muutenkin meni pyöriessä yö.

Voihan unet sentää.. Yöllä ehkä yhen aikaa saa unta, ja parin yön oon heränny vessaa 6 jälkee ku mies on lähten töihin, no eihää sen jälkee oo meinannu uni tulla, siinä sit vaa pyörii ja pyörii, viimein ku saa unta ni sit soi kello.. Tänää olis iltavuoro puol 10 asti ja huomen aamul herätys 4.45, muutaman tunnin yöunil huomisee aamuvuoroo :/

Niimpä, sen takii tää vuorotyö ei oo yhtää hyvä juttu :D noh nää pari päivää ni sit alkaa 4pv vapaat :D ja koht onki sit talviloma :)

Ohhoh, ei virkistä yhtään nää katkonaiset yöt. Lisäks heräsin jo viideltä eikä uni enää tullut. Koittaa nyt sitten pysyä hereillä aina työpäivän.

Viime yönä meni sit totaalisesti hermot selällään nukkumiseen. Tuntuu että jalat puutuvat herkemmin selällään maatessa.

Nukuin sit koko yön lähes oikealla kyljellään ja sit aamulla asiaa tutkiessa niin asiantuntijat suosittelevat nukkumaan nimenomaan vasemmalla kyljellään koska se edistää verenkiertoa. Kyljellään nukkuminen tuntuu onneksi luontevalta ja tän suuentuneen mahan kanssa on jotenkin helpompaa pysyä kyljellään.

Onko muilla kokemuksia tai tuntemuksia?

Mulla on helpottanut tuohon selällä nukkumiseen muutama iso sohvatyyny jalkojen alla. Muuten tulee selkä kipeäksi, levottomat jalat ja järkyttävä hengenahdistus. Toinen vaihtoehto on nukkua kyljellään sohvatyyny jalkojen välissä. Musta on alkanut jotenkin tuntua myös että lonkkia kiristää ja sekin tekee nukkumisesta hiukan tukalaa.

Täällä kans univaikeuksia. Pitää herätä pissalle ja juomaan yöllä ja sitten tulee pyörittyä. Heti jos on yhtään enemmän stressiä niin pitemmästi valvon ja yks yö oli ihan sydämentykytystä ja ahdistusta :/ Mitä rennommin ottaa sen paremmin nukun, mutta helpommin sanottu kun tehty... Sit kun alkaa vielä stressaan sitä että stressaa...

Mulla on alkanut tulemaan tosi eloisia unia ja kamalia painajaisia joka yö. Ei oo aamulla ollenkaan levännyt olo ku näkee niin vilkkaita unia ja heräilee.

Täälläkin edelleen hankalia öitä suurin osa. Heräämisen jälkeen uudelleen nukahtaminen ei vaan onnistu, ja nyt on alkanut mahallaan nukkuminen huolettaa vaikkei se mitenkään pahalta tunnukkaan. Nyt siis 10+1, ja maha tuntuu olevan pelkkää turvotusta niin ei kai siitä sinänsä haittaa sitten voi olla? :s Mahallaan on vaan aina ollut itselle se "turva-asento" missä saa parhaiten unta.

Takaisin