Univaikeudet

Saltwater

Oman äänensä löytänyt
Miten muilla sujuu nukkuminen? Mua kyllä väsyttää, mutta tänäänkin kävi niin, että olin nukkunu ehkä 10 minuuttia, kun esikoinen heräs itkemään ja vaikka se nukahti pian uudestaan, jäin ite pyörimään hereille. Mulla on aina ollut uniongelmia (vaikeus nukahtaa ja heräily usein), mutta normaalisti sentään voi käyttää melatoniinia ja yrttiteetä helpottamaan. Nyt on keinot niin vähissä! Iltasin magnesium + B-vitamiini, sekä toisinaan kamomillateetä. Tiedän ruokavalion ja liikunnan merkityksen, mutta käytännössä niissä olis parantamisen varaa, kun ehtis ja jaksais. :meh:

Muuten nukun vielä ihan ok, mutta herään aamulla tosi aikaisin klo 5-6, vaikkei tarvisi. Tosin jos lapsi herättää, niin sitten on vaikea saada unta heti uudestaan. Viime raskaudessa sama homma, mutta loppua kohti nukuin muutenkin huonosti ja heräsin aina ilman syytä klo 3 enkä meinannut saada unta.

Päivät menee haukotellessa ja iltaisin iskee totaalinen väsy, kun saan esikoisen nukkumaan. Joka yö herään 4-5 välillä enkä saa enää unta sen jälkeen. Eipä siis ihme, että päivisin väsyttää.

Mulla pissahätä ja jano/kurkun kuivaaminen välillä valvotuttaa... Ja unen saaminen välillä vaikeeta. Muutoin valvottaa lähinnä esikoinen:rolleyes: Tänäänki ois pitäny viideltä herätä...

Mulla ongelma on lähinnä se että nukuttaa jatkuvasti [emoji1] jos ois kehosta kiinni niin en varmaan valveilla olis ollenkaan!

Miulla kanssa katkeilee uni sen takia, kun pitää pissalla juosta. Ja toisinaan esikoinen herättelee kanssa..

Väsyttää kokoajan vaikka juo teetä, kahvia tai colaa välil. Eilen meinasin nukahtaa suihkuunkin :D oli kyllä muutenkin rankka päivä etten yhtään ihmettele. Pari viikkoa sitten palelin niin että nukuin kahden peiton alla ja heräsin heti ku oli jalat ulkopuolel kylmässä, nykyään herään siihen että olen ihan hiestä märkä mutta ei voi ottaa peittoo pois ku palelee. Lisäksi olen heräillyt aivan ihmeellisiin uniin melkein joka yö. Aamulla ku tekis mieli nukkua niin pitää pikku äijän kaa nousta.

Muuten nukun vielä ihan ok, mutta herään aamulla tosi aikaisin klo 5-6, vaikkei tarvisi. Tosin jos lapsi herättää, niin sitten on vaikea saada unta heti uudestaan. Viime raskaudessa sama homma, mutta loppua kohti nukuin muutenkin huonosti ja heräsin aina ilman syytä klo 3 enkä meinannut saada unta.

Ihan kuin minun kirjoittamaa! Viime raskaudessa jouduin vikoina viikkoina ottaa nukahtamislääkettä kun olin niin väsynyt mutta nukkuminen oli vaikeaa :(

Mullakin ollut ennen raskautta pahoja uniongelmia. Nyt oon illasta vähän aikaan ootellaan unta mut aina se on tullut ja yöllä herään aina 4-5 aikoihin pissalle mut saan sit viel nukuttua. Nyt ei oo työvko niin heittämällä sattaa mennä kymmeneen. Mut eipähän oo muuten väsyttänyt tai tarvinnut päikkäreitä.
Mä oon saanut lääkäriltä luvan tarvittaessa käyttää melatoniinia mut onneksi ei oo tarvinnut..

Mä oon aina ollut tosi hyvä nukkuja, mutta nyt tuntuu, että herään öisin jokaiseen pienimpäänkin kropan tuntemukseen. Peri yötä oon myös herännyt närästykseen, mikä on ihan hirveetä. Saan kyllä hyvin unta noiden heräämisten jälkeen, mutta kyllä se katkonainen uni vaikuttaa ja päivällä väsyttää.

Mulla on aina ollut vaikea nukahtaa, ihan ilman raskauttakin. Noh, helppo ainakin tehdä yövuoroa, tosin joulunpyhinä pitäis muka jaksaa herätä aikaisin ruokaa laittaan... ;)

Mulla sama, että herään joskus neljältä enkä saa unta. Illalla nukahdan heti kun vaan silmät laitan kiinni ja yön nukun sikeesti sinne noin neljään asti. Oon kyllä aina ollut sellainen että viimeistään kuudelta nousen kun en enää unta saa.

Mulla varmaan alitajuisesti on stressannut tietämättömyys siitä, onko masussa elämää niin oon heräillyt yöllä monta kertaa ja miehellä taas on ollut vaikea nukahtaa; kai hänkin on miettinyt tulevaa elämänmuutosta. Eilen kun näimme sykkeen, vierähti kivi sydämeltä ja tuntui että uni tuli heti kun sänkyyn pääsi. Toki saattoi johtua valtavasta väsymyksestäkin, töissä aika kova kiire. Meillä on joulusiivouksetkin tekemättä, mutten ole siitä huolissaan kun meille ei ole vieraita tulossa vaan mennään aattona vanhempien luokse.

Ahhh voi luoja tätä nukkumisen hankaluutta! Klo 21 nukkumaan, klo 1 ylös pissalle, klo 3 kelloa katsomaan ja viimein puoli kuus puhelinta näprään. Ja mies nukkuu tyytyväisenä vieressä!
Heräilen näemmä tuohon oikean munasarjan pistelyyn ja tarkistaan vuodanko.. ja nyt näin meidän vauvankin unessa. Että näin tänään!

Muutama yö on ollut levoton.. päiväuniakin olen yrittänyt nukkua mutta ei siitä ole mitään tullut.. :wacky: Olen niin herkkäuninen että en pysty nukkumaan jos on vähänkin ääntä. Ja kun lapsia on useampia niin meillä ei kovin usein ole hiljaista.

Mää oon nukahtanut nyt normaalia paremmin, mutta päivälläkin saattaa olla väsyny olo. Onneksi näin päin! Yöllä toki saattaa useammin herätä jos vaikka suuta kuivaa.

Itse nukun nykyään tosi huonosti. Nukahtaminen sujuu ok, mutta yöt on jotain muuta. Kaikki tulee mun uniini, varsinkin kun kuulin että näitä on kaksi tulossa. Painajaiset verenvuodoista on yleisin. sitten käyn läpi päivänaikana tapahtuneet. herään joka kerta kun käännyn, niin vahvasti tuo alavatsa tuolla tuntuu. vessassa saa rampata väh 3 kertaa yössä. sitten ku nukkuis, niin kissa haluaa ulos ja kukaan muu ei siihen maukumiseen muka herää.. mä oon niin väsynyt :sleep002

Mulla väsyttää taukoamatta ja nukun kyllä ko tukki. Ennen raskautta usein stressin vuoksi kärsin unettomuudesta ja uniongelmista mut nyt ei sellasta ole ollu. Aina oon yöllä 1-4x heräilly ja sama jatkuu edelleen. Päiväunia nukun vaihdellen 1-2x, joskus ei tartte ollenkaan. Vähä jänskättää mennä töihin loman jälkeen et miten sitä oikeen jaksaa valvoa töissä. Ja tätä pahoinvointia ei kyllä enää pysty peitteleen.

Täälläkii on univaikeuksii niinku aamuyöstä.. Päiväl kyl väsyttää töitten jälkee ja nukkuu sit päikkärit ja illal silti nukahtaa melkei heti, mut sit aamuyöst heräilee eikä unest tietookaa :/ ohaa se inhottavaa heräillä aamul ennen 4 pirteenä ku sais viel pari tuntia nukkuu ennen aamuvuoroa..

Jestas. Täällä on nyt 1,5 tuntia pyöritty hereillä. EI vaan saa nukuttua.. Pelot ja ajatukset pitää hereillä.. Jotenkin niin epävarma olo. Viikkoja vasta 4+5 niin ei voi mennä ultraankaan.. tää on ihan tuskaa..

Takaisin