unia ja painajaisia

mohomaha

Kommentoinnin ninja
Nyt alkaa varmasti itse sun toisella päässä pyörimään asiat siihen malliin, että unet yrittää prepata meitä tulevia mammoja. Ite näin viime yönä seuraavanlaista painajaista:

Oltiin vauvan kans jo kotona ja mulla ei ollu mitään muistikuvaa loppuraskaudesta, synnytyksestä eikä ees sairaalassaolosta! Yritin miestä huudella ja kysyä, että mikä tää juttu on, miks en muista mitään ja voiko hän kertoa miten edes synnytin! Hän vaan sanoi siinä välinpitämättömin ilmein ettei hän tiedä muutakun sen että synnytys kesti yli toista tuntia niin hän ei jaksanu siihen jäädä odotteleen että jotain tapahtuu! Mulla loksahti leuka auki, että miten sä noin voit sanoo! Täähän on sunkin muksu!! Sitten aattelin, että jos tää kerran mun vauva on niin kai mä sit yritän sille ees vaippaa vaihtaa. Samassa kun sain uutta alle, niin tuli tuutin täydeltä kakkaa ja mä vaan jotenkin keskityin siihen vaippaan ja kakkaan niin kauheesti, että vauva alko itkee ja minä huudan miehelle täyttä kurkkua, että TULE NYT SAATANA EDES PYYHKIMÄÄN TON PYLLYÄ ETTEI KAIKKI OO IHAN PASKASSA!
[:D] Näin jälkeenpäin naurattaa kovasti, että tollasia on nähny, mutta oli se siinä unessa hirvee tunne kun ei oikeesti tienny miten se vauva on päätyny meille ja onko se oikeesti meiän vauva kun ei ollu mitään muistikuvia! Ja kuinka sitä hoidetaan? Eikä mun mieskään tollanen ole, sehän vauvaa odottaa varmaan enemmän kun minä! Mutta hui, onneks muisti pelaa vielä hyvin [:)]
 
voi mohomaha [:D] aika ihana toi sun unes!!!

Mä en ole varsinaisesti unia nähnyt synnytyksestä tms. mutta viime yönä tuli valvottua klo 3-6 kun ensin heräsin pissalle ja sitten alkoi taas pyörimään päässä tämä mun nykyinen suurin pelkoni eli sektio... tosi sekavin tuntein siihen suhtaudun ja pelottaa ihan älyttömästi sen mahdollisuus. Musta alkaa jotenkin tuntumaan, ettei tämä poika aio enää kääntyä perätilasta mihinkään, en tiedä miks on niin vahva fiilis siitä. Ja jos ukko ei käänny, niin en halua käännösyritystä, vaan antaa vauvan olla rauhassa.

Näitä asioita siis pyörittelen mielessäni öisin... nyt kun saisin supistuksilta nukuttua niin unta häiritsee tämä juttu. Kyllähän sektion läpikäyneet kaverit sanoo, että turhaan pelkään, mutta tää pelko on mulle semmonen, jota en oikein osaa sanoin selvittää kenellekään... en edes itselleni. Vielä olis muutama viikko "armonaikaa", saattaahan se olla että vauva kääntyy vielä ja synnytänkin alateitse. Mutta silti alan jo nyt tekemään itseni kanssa töitä, orientoitumaan tähän vaihtoehtoon, että leikkuriin mennään...
 
Tyttö Koo Oletko sä puhunut neuvolassa tosta pelosta? Meillä on sairaalassa sellanen pelkopoli josta voi saada apua ja päästä juttelemaan jos synnytys pelottaa. Ei varmasti ole kivaa joutua pelkäämään ja stressaamaan kokoajan. Toivottavasti saisit apua ja tukea jos vaikka helpottaisi.

mohomaha Olisiko noi sellaisia alitajunnan viestejä siitä, että omaa vauvaansahan ei vielä kuitenkaan tunne ja kaikki se epävarmuus ja opettelu on vielä edessä?!

Mä olen myös nähnyt vauvaan liittyviä unia viimeaikoina. Yhtään en nyt just muista niin hyvin, että tässä tilittäisin tarkemmin. Kuitenkin niissä on ollut sellainen vähän järjetön, epätoivoinen ja ahdistavakin meininki.

Kai ne unet meistä äitejä leipoo niinä hetkinä kun vaan nukkumaan pystyy!! [:D]
 
Juu ne unet valmistaa meitä tulevaan ja käsittelee niitä pelkoja ja tunteita [:)] Viime yönä mulla oli kaks istukkaa synnytettävänä ja se oli kuulemma normaalia [:D]
 
memuli, tänään just olin neuvolassa ja siellä puhuttiin sektiosta tosi kauan. Olo on nyt jo vähän helpompi [:)]
 
Tyttö Koo Hyvä että sait juteltua siitä ja jos se vielä hiukan helpottikin! [:)] Ja kysele siitä pelkopolistakin jos haluat jutella kätilöiden ja muiden sellaisten kanssa.

Mä näin kauheeta unta että olin vetäny ihan hirveät kännit vaikka olin raskaana!! [X(] Ja en ikinä voisi tehdä niin.. Hullua.
 
Noniin, synnytin viime yönä sektiolla jostain syystä, ilmeisesti mun terveyteen liittyvän syyn takia. Noh, kysyin sitten mieheltä herättyäni toimeenpiteestä vuorokautta myöhemmin (?), että missä mun maha on! Mies sitten selitti että vauva on jo syntynyt. Kysyin mikä sieltä tuli, ja sain vastaukseksi että poika. Ihmettelin tätä ja seuraavana kysymyksenä kysyin onko hän kertonut sukulaisille  jo. Mies oli erittäin ylpeä ja sanoi että kyllä hän on ilmoittanut heti syntymän jälkeen. Pyysin, että hän näyttää minulle viestin mitä on lähettänyt ja aloin lukemaan "saimme pojan. 6kg, ......" Johon minä että MITÄÄH, KUUS KILOOO? No luojalle kiitos että mut leikattiin!
Sitten näin ison poikamme joka jo istui sängyn reunalla ja tuijotti mua nappisilmillään. Poika oli ihan kalju. Ja mä olin ihan rakastunut [:D]
Sit heräsin ja mietin että ei herranjumala, kuus kiloo! Onneks se oli vaan unta. Pienen pientä tyttövauvaa odotellessa [;)]
 
Hah voi ei [:D][:D][:D]


Mä kans nähny unta joku aika sitte, että vedin ihan hirveät kännit ja TIESIN olevani raskaana ja mahakin oli jo iso. Aamulla heräsi niin olo hiukan ihmeellinen; "mitä ihmettä :o"

Ja nyt joka yö olen nähnyt jotain aivan ihmeellisiä unia, jotka ei edes liity vauvaan tai raskauteen tai muuhun järkevääänkään edes. :"D Ihan päättömiä
 
Joo, unia on nähty.. Edellisöisestä kerroinkin tuolla toisella palstalla.
Viime yönä oli sitten sellainen uni, että olin jo synnyttänyt - yhdellä ponnistuksella ja täysin kivuitta (just joo [;)]). Ja olin samana päivänä iltapäivällä juoksulenkillä, maha oli hävinyt täysin ja suunnittelin jo toista lasta..
Heräsin ja piti ihan kokeilla, että onhan se maha viellä tallessa [:D]
 
Hauska lukea näitä! [:)] on ne unet vaan jänniä.. ite nään melki joka yö unta,et vauva on syntyny ja imetän sitä ja sit yhtäkkii sitä maitoo alkaa tuleen iha kaatamalla ja se vauva pärskii ja on ihan maidossa ja mä ihan paniikissa etin jotain vipua mistä sen maidon saa loppumaan [:D]

Ja todellisuudessa mulla ei oo viä tullu maitoa tipan tippaa.. :D
 
Hui^^

Mä näin viime yönä sellasta unta, missä kätilö sanoi että vauvan jalat irtoo synnytyksessä aika helposti!! [&o]
Kaikkea se alitajunta saa aikaiseksi..
 
Hahah[:D][:D][:D]


Mä näen melkein joka yö nykyään aivan ihme unia; ja nyt kun tänne vois niitä kirjoitella niin en muka muista yhtään [:-] Kirjotan kun muistuu mieleeen.[:D]
 
Mä oon vissii kattonu liikaa salkkareita ja lukenu liikaa toukokuisten synnytystarinoita kun viime yönä mulla oli eljas poika joka myöhemmin muuttukin paavoks [:D] Sit kun heräsin niin mietin että mihin se eljas on kadonnu, vai oliko se nyt paavo sittenkin [:D][:D]
Kaippa sieltä nyt kuitenkin tyttö olis mulle tulossa niinkuin lupailivat...? Joka unessa on poika.
 
Viime yönä näin harvinaisen outoa unta. Pikkunen työnsi navan kohdalta käden ulos ja siihen piti laittaa aina ruokaa tai juotavaa. Jos ei pöperöt maistunut hän heitti ne navasta ulos hetken kuluttua. Sitten jos esim jalka tuli navasta piti hieroa sun muuta :) Yöllä kun heräsin vessaan piti vielä tarkistaa että navassa ei ole mitään reikää.
 
hahah[:D][:D][:D][:D] voi ei !


Kuinka muuten teidän yöt sujuu ?

Mulla on ollu hankaluuksia joku aika sitten, en saanut unta ja vauva potki tai närästi tai sattui johonkin; mutta nykyään saan nukuttua niiiin hyvin[:)][:)][:)]
 
MUlla yöt on jotenkin tuskasia. Kyljen vaihtamiseenkin joudun herättäämään miehen avustamaan muuten ähisen ja puhisen. Noin 5 aikaan on molemmat kyljet ja selkä niin kipeä ettei pysty enään nukkumaan. Joten olen herännyt 5 aikoihin nyt pari päivää. Ja iltasin kun väsyttäis niin pikkunen venyttelee niin etten saa nukuttua.
 
Mies oli nähnyt toissa yönä tällaisen unen...

Oltiin kuulemma oltu jossain hotelliviikonloppureissussa.
Mies oli jäänyt yksin vielä aamupalalle kun minä olin lähtenyt käymään jossain ja sanonut tulevani pian takaisin.
Mieheni pöytään oli sitten ilmestynyt hänen ex-tyttöystävänsä ihan niitä näitä puhumaan kaverina.
Mä olin tullut paikalle ja saanut kauheet mustasukkaisuusraivarit ja huutanut siellä hotellin ravintolassa:
- Heti sitä ollaan pettämässä kun muija on paksuna ja alkaa ulkonäkö ällöttään.. [:D]
Mieheni kertoi kuinka hän oli tuntenut ns. häpeää unessa ja mennyt paniikkiin että kuinka saa minut lepytettyä kun mitään ei edes ollut tapahtunut. Unessa olin kuulemma sitten pakannut vielä laukkuni ja kiittänyt "romanttisesta viikonlopusta" sanomalla hyvästit ja sanonu vielä että vauvaa on turha toivoa näkevänsä.. [:D]

Musta tässä hauskinta oli se, että en ole koskaan ollut miehestäni mustasukkainen. Ei ole todellakaan ollut tarvetta. Ja ihanaa oli tietty myös se kuinka mies tuli kainaloon ja sanoi, että oli ihan kaamee painajainen. I LOVE!
 
Mulla kun on kamala tatuointi kuume; niin mä sitte näin unta, että menin ja otin tatuoinnin mahaan ja olin aivan yhtä raskaana kun nytkin.[:D] Ison mahani kanssa sinne vaan kävelin ja otin sen tatskan[&:] Kukaan ei edes kyselly mitään, että kuinka otan raskaana tatuoinnin ja vielä mahaan. Ne vaan kiltisti teki sen. Ja tatuointi oli koko mahan kokoinen. Ja kaiken lisäksi erittäin ruma[:D]
 
Viime yönä kun ilmeisesti jonkun hetken sain nukuttua, näin unta että meille syntyi vauva jolta puuttui pää... ja meistä se oli ihan normaali tilanne, kukaan ei kiinnittänyt siihen erityisesti huomiota, kaikki oli vaan helpottuneita kun "terve poika syntyi"...ja kätilö onnitteli kovasti. Että näin, weird!!!!
 
Takaisin
Top