uni

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Miten muut nukutte? 

Mä huomaan unen huonontuneen selvästi jo nyt. Olen siis tavallisesti äärettömän hyvä nukkuja. Voin nukahtaa hetkessä ja yleensä nukun koko yön heräämättä, jolleivat lapset herätä. Nyt raskauden aikana uneni huononee huononemistaan. Vessassa käyn pari kertaa yössä. Sitten jäänkin hereille pyörimään sänkyyn pariksi tunniksi sillä seurauksella, että aamulla olen totaalisen väsynyt. Päässä vaan humisee ja aivot ovat hitaat. Muistan kyllä edellisista raskauksistakin, että en saanut nukuttua. Kroppa herätteli ja valmisteli tulevia yövalvomisia varten. Harmittaa silti, kun nyt ois tilaisuus vielä nukkua. Isommat ei enää juurikaan öisin herättele ja vauvakin on vielä mahassa. Kokemuksesta osaan ennustaa, että vauvan synnyttyä voin sanoa hyvästit nukkumiselle seuraavaksi 1-2 vuodeksi. 
 
Mulla oli toi vaihe joku kuukaus sitte. Nyt siis menossa 18+2. En meinannu millää saada unta ja sitte heräsin pieninpäänki ääneen ja taas vaikee nukahtaa. Nyt sitte taas alkanu uni maistuu oikee urakalla. Varmaa alhane hemoglobiini tai jtn. Voisin nukkuu kepeesti 12+ tuntia putkee :P et voi olla et toi menee sullaki ohi niiku mulla ja tulee sitte vikal kolmanneksel takas. Sitä ootellessa...
 
Hei täällä ihan samoja oireita, olin vaan kuvitellut niiden johtuvan uudesta kodista (12 vuoden kerrostaloasumisen jälkeen takaisin maan pinnalle & omakotitaloon) mutta hyvä jos voi pistää osittain raskauden piikkiin. :) Viikkoja 16+6 ja muutamat viikot aika katkonaista unta, ja sitten näin vkl kun saa pitempään nukkua niin niskat ihan jumissa ja meinaa päätä särkeä. :(
 
Mää oon kans aina ollu oikia superuinuja, uni on tullut helposti ja sitä on piisannut. No, nytkin unta riittäisi, ja vaatisinkin sen 9-10tuntia (jopa 11), mutta kissa palasi kotiin maalaislomaltaaan ja on pitänyt huolen, että mamma herää aamuyöstä. Ja jos tuollon herään (4-5maissa), on uudelleen uneen pääseminen vaikiaa. Viime yönäkin valvoin varmaan tunnin 4-5 välistä ja lueskelin kirjaa, sitte olinki uuestaan kuukahtanut.
 
mä oon nyt muutaman yön vaan kieppunu ku mitenkään ei oo ollu hyvä ja sit koirat herättääki 5-7 aikaan..
 
mulla on ollu vaikeuksia nukahtaa illalla kun välillä tulee pyörittyä sängyssä jopa aamu 4 asti.. johtuuko se sitten noista raskaudenajan hormoneista :)
 
Mä nukun hyvin, jos saan unen päästä illalla kiinni. Pari kertaa yössä vessaan, mutta niiltä reissuilta nukahdan hyvin. Mutta se ensimmäinen kerta on kamala. Koko huone vain pyörii, kun laittaa silmät kiinni ja on vaikea rentoutua ja nukahtaa. Myös paha olo vaivaa vieläkin juuri silloin.

Se on myös ainoita hetkiä päivässä, kun ehdin ajatella masussa kasvavaa vauvaa ja tunnen sen liikkeitä, joten ehkä sekin viivästyttää unen tuloa. Haluaisin kyllä kovasti nukkua. Ehdin vasta viikon nukkua hyvin ennen positiivisen testin tekoa ja jouluna saa taas sanoa hyvästit yöunille. Tarvitsisi ladata akkuja...
 
Takaisin
Top