Uni keskustelua!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ermu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ermu

Satasella mukana keskusteluissa
[font="times new roman"]Ajattelin nyt alottaa tällaseen keskustelun enkä tiedä vaikka olis ollu jo jossain. Mutta minä olen alkanu nähdä tosi paljon unia siitä että olen synnyttämässä ennenaikaisesti! Ja kaikkia outoja unia anopista ja omasta äidistä! Hassua, koska yleensä niissä unissa meillä on jokin erimielisyys käynnissä! Mitenkäs muilla, näättekö höperöitä unia? Mistä näitä unia oikeen tulee?!!! Onko kellään mitään unikirjaa josta vois ettiä vähän vinkkiä, siis mikäli leikkimielisesti uskoo noihin juttuihin!

Tuntuu joo kyllä, että on vähän erilaisia unia tullu nyt nähtyä ku ennen raskautta. Synnyttäny oon kans monta kertaa ja viimeks synnytin oman pikkuveljeni [:D]

Joo-oh, on ollut vaikka minkälaisia unia.

Viime yönä seikkailin massamurhaajan kanssa, joka ei ollut ikinä ollut "ystävä" kenenkään kanssa. En onneks nähnyt yhtään murhaa unessa, mutta tämä murhaaja kertoi minulle mitä kaikkee hänen kanssaveljet ovat tehneet ja käski minun ilmiantaa kaikki poliisille kun hän kuolee!
Olin unessa(kin) raskaana, ja tämä murhaaja oli sitä mieltä että aloitan ystävällisen ja rauhaa rakastavan sukupolven. Kaikki massamurhaajat saadaan kiinni ilmiantamisellani, ja maailma on turvallilnen [:D].
Tämä murhaaja sitten kuoli unen lopussa, ja pidin häntä sylissäni. hän sanoi minulle, "älä kerro ihan kaikkea poliisille, sulla on valta vaikuttaa.."

Heräsin.

Voi juma että oli vähän skitso uni!
Mitä lie sitten tarkoittaakaan tälläinen??

Muita unia oon kans nähnyt. Synnytyksestä.
Yhen unen muistan .. 

Siinä olin kotona sohvalla istumassa ja lapsivedet meni kerralla. Mies tuskastui kun sohva meni märäksi, kun hän oli just saanut sen puhdistettua! Hän ei millään halunnut viedä mua sairaalaan, kun se sohva!!
Loppujen lopuksi lähin kävelemään kohti synnäriä. Matka oli todella pitkä, ja sairaalankäytävää [:D]. Yritin huutaa apua,  mutta kaikki vaan käveli mun ohi, kenelläkään ei ollut kasvoja!
Vihdoin päästyä synnärille, mulla olikin NAAPURIN TYTTÖ sylissä, ja oma masussa [:D][:D].

Niin siis, piti vielä lisätä että ehkä sitä keho alkaa alitajunnassa valmistautumaan koetukseen ??

Mä olen kans synnyttäny parikertaa unissani, ja voi että kun oli helppoo, se vauva vaan synty sieltä.
Oon kans nähny anopista unta että se puuttuu joka asiaan ja vie vauvaa multa kysymättä. Yhdessä unessa se syötti vauvalle kaalilaatikkoo ennenkö olin kertaakaan viä kerenny imettään. Ja olin sit vihanen että kuinkas tässä nyt sit opettelen imettämistä kun vauvalla on jo maha täynnä. Ite olin siis käymässä kaupassa, ennen tätä ekaa imetystä [:D]
Todella outoja unia!!!
Nyt en oikeestaan oo muutamaan viikkoon nähnyt mitää, tai siis muista mitään. Alkuraskaudesta näitä outoja unia oli tosi paljon, nyt paljon harvemmin.

nyt en oo vähään aikaan nähny synnytys unia.. mutta joskus puolenvälin aikaan näin unta että mies haki vauvan sairaalasta ja olin niin kateellinen ku en saanu synnyttää sitä [:D] en tarkkaa enää muista myöhästyinkö jotenki ku kuitenki unessa olin raskaana ja kovasti ootin synnytystä.. nii mies vaan tulee sairaalasta vauvan kans.. eikä meillä ollu ees mitää valmiina.. mietin et miten me ees lähetään turvakaukaloa ostamaan ku ei oo mitää vaunujakaan missä vauvaa kuskailis [:D]

Hauska aihe! :D Täällä on nähty välillä kyllä ihan pöhköjä unia. Kaikista paras niistä ehkä se, että toi UKKO alko synnyttään meidän vauvaa. Mietin siinä unessa, että pitäiskö soittaa töihin etten varmaan pääse tulemaan, kun pitää lähtee miehen mukaan synnyttämään [:D]

Ja monesti oon nähny unta siitä, et vauva yhtäkkiä onkii vaan syntyny ja opetellaan sitä hoitaan. Yleensä aika huonolla menestyksellä ja mä tiputtelen sitä vahingossa sängystä, kolhin sen päätä, laitan kylmään lavuaariin nukkumaan tai jotain muuta tosi fiksua! ..ehkä ne on tämmösiä "älä sitten tee näin -unia" [:D]

Tosi monesti nään unta muuten ihan pelkästään imettämisestäkin.. ja unissa se onnistuu jotenkin niin ihanasti ja helposti, eikä tee yhtään kipeetä. Voi kun oikeesti oliskin sit niin!

On kyl oikeesti jännä miten ihmeen paljo yhtäkkiä näkee unia ja viel monta yön aikana. En tiiä johtuuko se siitä, että herää vessaan yöllä vai mistä lie johtuu, että ne viel yleensä muistaa kaikki, mutta unia näkee kyllä paljo.

Huvittavin uni oli ehkä se, kun opiskelen nyt tääl Joensuussa ja asutaan toisella puolella suomea 450kilsan päässä, niin mie näin sellaista unta, että synnytys alkoi joensuussa ja mä päätin, että ei hitto. Mies ja kaikki on toisella puolella suomea, en mä tänne jää synnyttämään. Sitten fiksuna pohdiskelin, että eikö ensisynnyttäjillä synnytys kestä aina suht kauan, joten kyllä mä hyvinkin ehdin ajamaan kotiin (ajomatka kestää vain noin 6h). No sitte viel pohdin siin, unessa, että pakko silti kiertää noide isompien kaupunkien kautta, ettei tarvi synnyttää yksin keskellä mettää. Ajomatka meni kohtalaisen hyvin, kunnes sata kilsaa ennen kotia vauva päätti, että se tulee pihalle ja justiinsa ja oli pakko pysähtyy paikalliseen tk.hon, jossa vauva sitte alkoi syntyä. No ne tätit, siel sit sanoi, että ku vauva on syntyny niin mut viiään ambulanssilla vauvan kanssa jyväskylään, josta mä sitte nostin kauheen metelin, että ei sitte varmaan viedä, että mä olen menossa kotikaupunkiini! Ja ku ne ei anttaneet periksi, niin meinasin ihan totaalisesti kesken synnytyksen lähtee sit viel ite ajamaan sinne kotiin.... Siihe sitte heräsinki [:D] Kuvasti varsin hyvin mun tilannetta ja mua koko uni [:D] Nyt ollaanki miehen kanssa juteltu, että jos viel viikko ennen laskettua aikaa lähen tänne puolelle suomea, niin se lähtee sit varmaan mun mukaan [:)]

Minä näin varsinkin raskauden alussa joka yö kummallisia ja ahdistavia unia. Välillä unet kaikkosivat muutamiksi kuukausiksi, mutta nyt ovat taas alkaneet. Ja aiheet ihan raskaudesta ja synnytyksesta mitä kummallisimpiin tapahtumiin. Välillään ollaan maha pitkällä, sitten synnytetään ja ollaan taas kuitenkin raskaana ja välillä vauvan isäkin vaihtuu lennosta[:D] Ja tosiaan ne muistaa joka aamu. Lieneekö unen laatu sitten erilaista..? Olen tosiaan todennut, että tämäkin on sitten varmaan näitä raskauden mukanaan tuomia oikkuja [:)]

Heh, nyt on täälläkin alettu uneksia ihan outoja!
Vähän aikaa sitten mies näki unta, että joku jahtaa häntä puukon kanssa. Olisko pikkuisen eloonjäämispaineita tulevalla isukilla [:D]

No itse sitten näin toissayönä kaksiosaista synnytysunta. Eka osassa olin jo synnyttänyt ja oltiin kotona. Katseltiin siinä vieraiden kanssa valokuvia vastasyntyneestä ja yhdessä kuvassa joku pitää vauvaa sylissä, ja joku toinen hiplaa vauvan varpaita. Heräsin ja olin hirveän ärtynyt että mitä se tuokin tuossa jalassa oikein roikkuu! [:D]
(pissille ja uudestaan nukkumaan)

Toka osassa olinkin sitten vasta synnytyssalissa ja juuri synnyttänyt. Kätilö ja lastenhoitaja mittas ja punnitsi vauvaa ja kaikkia nää jutut oli siinä menossa kun kampesin itteni ylös sängyltä ja menin sinne hoitopöydän luo katsomaan vauvaa. Vauva olikin syntynyt ennenaikojaan ja ihan hirmuisen pieni! Siinä se rimpuili ja aukoi suutaan avuttomana ja mulle tuli ihan hirveä hätä että onko sillä kaikki hyvin! No onneksi heräsin taas ja samantien tunsin masussa oikein kunnon potkut ja pyörimisen [:)]

Alkaa vissiin olla ilmassa vähän jännäystä...ja nuo unet on niin eläviä! Sit kun ne vielä muistaa kaikki niin hyvin kun heräilee välillä [:)]

Mä näin jokin aika sitten kans unta synnytyksestä. Olin ihan yksin siinä unessa, mutta synnytys meni tosi kivuttomasti ja ihan itsestään. Sitten mun pieni vauva ryömi mun paidan alta tissille lutkuttamaan. Ja voi kun se oli pieni, ei paljoa tissiä isompi [:)]

[font="times new roman"]Kiva että muutkin näkee vähän höperöitä unia! Itse näin taas vaihteeks unta että olin synnyttämässä! Noh, olin samassa huoneessa kuin esikoista tehdessä. Huoneessa on vessa joka on kahden eri huoneen yhteinen, mutta lukot tietenkin että ei keskenkaiken kukaan pääse pällistelemään sinne. Noh, meninpä sitte näillä viikoilla synnyttämäään ja sinne vessaan, mutta se olikin ihan veressä joka puolelta. Poistuin vessasta mutta huoneeseen oli sillä välin ilmestyny teini pariskunta ja tyttö sano tulleensa tarkastus käynnille ja että hänellä on rv12 menossa. Vähän siinä sitä ihmettelin mutta lääkäri tuli huoneeseen ja käski mut siihen synnytys sängylle haarat levälleen vaikka ne teinit oli siinä vieressä. Noh, yhtäkkiä olinkin sitte jossain huvipuistossa ja laskin mahallaan alas jotain tosi pitkää liukumäkeä! Sitte alhaalla tajusin että hei mähän laskin mahallani ja vauva litisty, onneks sitten jo heräsin! Ihmeellisiä unia sitä näkeekin! Nyt kun tarkemmin ajattelee niin nuohan tulee suoraan alitajunnasta ja ovat niitä pelkoja hieman oudossa muodossa! Mutta just se vessa kammottaa ja se että joku ulkopuolinen tulee sinne huoneeseen tai että satuttaisin tätä mahaani vahingossa!

ite näin unta että olin 4 parhaan kaverini kanssa synnyttämässä. oikeessa elämässä kukaan niistä ei oo edes raskaana.

makoiltiin kaikki sairaalasängyillä ja puhuttiin perus tyttöjen juttuja ja juoruiltiin, kysyin sitten että "mitäs me muuten oikeestaan täällä sairaalassa edes tehdään?" sit yks tytöistä että "no idiootti, ollaan synnyttämässä tietenkin. meillä kaikilla on laskettu aika samana päivänä, paitsi sulla! joten jos vaan viittisit niin pyytäisit nyt noita hoitajia käynnistämään sen sunkin synnytykses." yritin selittää siinä että eiiii, mulla on vielä lähemmäs kymmenen viikkoo synnytykseen, en halua vielä sitä pois mahasta. kaameen painostuksen alaisena päädyttiin sitten, että tehdään semmoinen kompromissi, että kaverit odottaa että niillä menee 5 viikkoo yliajalle ja mun lapsi tulee sitten 5 viikkoo etuajassa. sitten me vaan vaihdettiin normivaatteet päälle ja lähettiin kotiin. [:D]

jotenkin vaan pelottaa, että eikai tuo enteile mitään viiden viikon ennenaikaisuutta [&:] mulla on ollut jo kauan tunne että tää vauva ei odottele laskettuun aikaansa asti. äiti oli kans nähnyt unta et synnytin viikolla 35. huuui.

hitto kun nyt ei muista mitään niitä kaikista typerimpiä unia, on täs kaikkee tullut nähtyä [:D]

Täällä ku makailee päivät ja yöt sairaalassa ni lähes kaikki asiat pyörii masukkien ympärillä, ja nukkuminen on mitä on, ni aamusin ei aina tiiä ett mikä on ollu totta ja mikä unta...viime yönäkin heräilin varmaan viis kertaa ni oli mietittävä oikeesti ett oonko unta nähny vai en. Unet ollu niin todellisii...eli tullu ilmi jotain pieniä vaivoja lisää ym...

Mut se nyt ei oo unta ett edelleen joudun tänne sairaalaan jäämään, toisen vauvan istukan virtauksissa pientä häikkää, ni ei ne mua si kotiin päästä...

Kyllä meni taas viime yö melkosten unien parissa !
Yksi uni liittyi tähän foorumiin. Tosin tämä oli tv:ssä vähän niinkun chatin muodossa, ja joku miesääni luki kaikkien viestejä siellä. Mutta oli satu´n kanssa kova keskustelu jostain auton korjaus jutuista (mun mies on autonkorjaaja). Yhtäkkiä ruudulla oli iso teksti että ensimmäinen marrasvauva on syntymässä kovaa vauhtia t: tinkerbell. Sit mä yhtäkkiä puhuinkin satu´n kanssa puhelimessa ja me molemmat vaan kiljahdeltiin ja iloittiin että jeeee meidän vauvat alkaa syntyä!!
Sitten heräsinkin TAAS vessaan...

Takaisin