Unettomuus

Senni_

Piirimestaruustason postaaja
Joulumammat 2016
Mikä ihme tää on? Vauva nukkuu, mies nukkuu ja mä valvon kaikki yöt. Herään joka tunnein välein enkä saa enää unta, viimeiset kolme yötä oon valvonu keskellä yötä 4-5h enkä saa unesta kiinni vaikka kuinka yrittää. Nukun siis 3h yöunia ja niitäki tosi katkonnaisesti ja näillä unilla pitäisi jaksaa touhuu päivät. Tuntuu että pää hajoo kohta tähän väsymykseen eikä haittaisi jos vauva valvottaisi mutta ei.. voiko imetys aiheuttaa unettomuutta ? Onko kellään muulla unettomuutta vaikka vauva nukkuisi? Vai onko tää nyt jtn synnytyksen jälkeistä masennusta, en kyl omasta mielesta o mitenkää allapäin muute kun tää valvottaminen alkaa vaikuttaa mielialan jo
 
Mulla on ollu jo pitkään sellanen ongelma että en saa millään nukahdettuu iltasin, vauva on viime aikoina alkanu nukkuu jo 21.30 ja oon ite koittanu samaan aikaan alkaa mut aina pyörin johki 1-2 asti ennen kun nukahdan. Vauva ei oo enää heräilly öisin mut mä saatan joskus herätä ja sen jälkeen onki vaikeeta taas nukahtaa ja loppuyön unet onki tosi katkonaista. Käsittämätöntä on sekin että vaikka valvon niin pääsen hyvin ylös aikasin aamulla enkä ole väsynyt.
 
Mulla samaa, siis valvon kun muut nukkuu. Enkä meinaa illalla saada unta vaikka näillä yöheräämisillä luulis että nukkuis pystyyn. Kai se on vaan ne imetyshormonit ja sit se yliväsymys ja että on tottunu niin siihen valvomiseen ettei osaa enää nukkua :bored:
 
Tää on ollu niin hullua, etten ole edes kehdannut kertoa kellekkään, mutta mä valvon myös. Joskus herään kolmen aikaan vessaan ja saan unta vasta kun vauva on seiskan jälkeen syönyt. Tai sitten nukahdan vasta kahden jälkeen. Olen loppuraskaudesta saakka valvonut lähes joka yö vähintään tunnin vaikkei vauva ole edes herännyt. Ihme kyllä ettei väsytä päivisin kuitenkaan ihan hirveesti.
 
Imetys aiheuttaa unettomuutta, maito niin sanotusti valvottaa vaikka ei olisi pakkautuneet rinnat. Samoin hormonit joita ihana kehomme tuottaa synnytyksen jälkeen avuksi valvomiseen :D itse valvoin monet yöt mutta onneksi se tasaantuu ajan myötä! Itse tosin kärsin uudelleen nukahtamisen vaikeudesta edelleen mutta se on sukurasite :S
 
Täälläkin valvotaan juuri HoosiAnnan kuvaamalla tavalla. Helposti menee neljä tuntia siihen, että yrittää nukahtaa uudelleen, jos käy vessassa tai syöttää yöllä. Välillä mennyt paremmin... mulla alkoi jo viime lokakuussa unettomuus. Eikös raskaana ollessa pitänyt nukkua enemmän? Loppu raskaus menikin valvoessa niin, että jouduin sen takia osastolle lepäämään ja koittivat lääkkeillä tainnuttaa, mutta eipä tullut silloinkaan uni. Luulen, että hyvät unet on mun osalta nukuttu ennen äitiyttä.
 
Aagrh, viime yönä menin nukkuu 23 ja nukahdin viiden jälkeen WHAAT? saakohan melatoniini käyttää imettäessä, öisin en siis imettä. Likka nukkui 13h yöunet tänään ja mä kahden tunnin :sad001 mikä päivää tästäkin tulossa.
 
Takaisin
Top