Uneton

Miuku79

Vasta-alkaja
Olen rv25. Onko muilla ongelmia nukkumisen suhteen. uni tulee suht helposti, mutta kun kläy 1.00-3.00 välillä vessassa, niin ei saa enää unta sen jälkeen ja tuskastuu vain sängyssä. Ja uni on muutenkin tosi katkonaista, että joka asennon vaihdolla tuntuu että "herää". Lisäksi hikoilu runsasta yöaikaan.
 
Minulla oli myös 3-4 viikon verran unettomuutta (noin rv 15 alkaen). Unta ei meinannut tulla millään, illalla ei väsyttänyt ollenkaan, yöt meni pyöriessä sängyssä. Aamulla saati päivälläkään ei ollut väsymyksestä tietoakaan. Joitain lyhyitä pätkiä kuitenkin sain nukuttua kun joskus en ollut ollenkaan tietoinen, kun mies on yöllä juossut vessassa. [:D]
Nyt on onneksi alkanut muuten menemään ohitse tuo unettomuus, mutta nyt unensaantia vaikeuttaa jatkuvat selkäkivut. [&:]
Neurologini arveli unettomuuden syyksi hormooneja & raskautta, tiedä sitten..
 
Mulla oli jossain vaiheessa sama että heräsin yöllä ja kävin vessassa, eikä uni tullut ei sitten millään. No syykin sitten selvisi, mulla oli vaan yksinkertaisesti nälkä ja se oli se "oikea syy" miksi heräsin. Ei auttanut mehu ei maito, vaan ihan kunnolla yugurttia ja voileipää tms, sitten tuli unikin taas silmään. Heräilyä ja vessa reissuja on edelleen, tosin minä olen paljon perässä teidän raskauksianne. Välillä on mös yöt olleet aika kevyessä unessa, ainakin siltä tuntuu. Pyörin sängyssä jos johonkin suuntaan varsinkin kun nukun yksin, heh no kahdestaan ei ihan mahdu helikopteria nukkumaan [:D] Uni kyllä tulee ja nukkumaan PITÄÄ päästä viimeistään klo kymmenen illalla, okei joinain iltoina saattaa mennä yhteentoista, mutta aika harvinaisia on enää. Viikonloppuriennoissa meinaan tansseissa nukahtaa seisaalleen puolen yön jälkeen. Ei kauheen imartelevaa seistä hakurivissä kuin nukkuneen rukous [:-]
 
Ihan sama juttu: Yöllisiä heräilyjä vessareissujen merkeissä ja sitten kääntyillessä, kun tuntuu, ettei hyvä missään asennossa. Samoin oon huomannut, että herään joskus ihan vaan siihen, että masussa on sellaiset jumpat menossa, ettei voi nukkua. Ja illalla ylipäätään nukkumaan mennessä nukahtaminen venyy närästämisen ja muiden ihanien tuntemusten takia. Sitten saatan nukahdella alkuillasta töiden jälkeen, kun univelkaa pikkuhiljaa kertyy enemmän ja enemmän. Itellä 26. rv menossa.
 
Haluan uskotella itselleni, ettei tätä jatku raskauden loppuun asti, sen verran tympeä olla koko ajan väsy ja kun väsynä vielä aivot toimii puoliteholla ja pitäis jaksaa töitäkin tehdä :(
 
Täälläkin yksi uneton. Viime yönä nukuttu semmoisen tunnin verran. Mies saa kyllä hyvitellä kunhan pääsen kotiin harjoittelusta. Mulla on ensimmäinen päivä tuolla paikassa tänään ja on ihan mahtava olo lähteä sinne haukottelemaan. Mies lähti illalla käväisemään iltakaljalla kaverinsa kanssa ja lipeshän sillä sitten siihen neljään. Ihana mies, eikä minua haittaa jos baarissa käy silloin kun sinne lähtee, varsinkaan kun keväällä taitaa siltäkin iltariennot jäädä vähemmälle... mutta tänä yönä olisi saanut olla herättämättä kun tuntuu että herään pienimpiinkin häiriöihin nykyään. Nälkään, vessahätään, kääntyilyyn...ja uudestaan unta saa hirmu huonosti kun tuntuu että on aivan pirteä. No, uskottelen itselleni, että kyllä tänä iltana nukuttaa kun jäi unet nyt välistä. Toivotaan..
 
Takaisin
Top