Unet

the_catana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Toukokuun äidit 2019
Tammikuiset 2021
Minkälaisia unia oot nähny vauvaan/raskauteen liittyen?

Ite oon nyt pari kertaa nähny sellasta, että oon tyyliin ravintolassa syömässä ja oon tilannu jotain ruokaa. Sit ruuan tullessa kauhee paniikki et saankohan mä oikeesti syyä sitä kun oon raskaana :D

Sit kerran olin unessa menossa johonki leikkaukseen, ja unohdin alkuun kertoa että oon raskaana. Sit siinä leikkauspöydällä (joka oli vähä ku hammaslääkärin tuoli) sanoin et voikohan mulle tehä tätä operaatioo, ku oon raskaana.. Hoitsuille tuli kauhee paniikki ja ne soitteli jonneki ylemmälle taholle ja sieltä sit tuli joku toinen lääkäri työhyvinvointi illasta ja anto jotai lääkettä (joka oliki jotai myrkkyä). Pääsin monie sattumuksien kautta kuitenki pakoon sieltä :D
 
Varsinaisia raskauteen liittyviä unia ei ole ollut kuin pari, mutta muuten olen nyt nähnyt paljon enemmän ja hyvin outoja unia, joihin herään aamuyöstä. Ja tämä on toistunut nyt parin viikon ajan melkein joka yö. :D
 
Mä näin muutama yö positiivisen testin tekemisen jälkeen unta, että olin synnyttämässä :laughing021 No sit heräsin vessahätään ja semmoseen kramppimaiseen mahakipuun, että ehkä se kipu sit tuli uneen :grin
 
Esikoisen raskaus aikaan poika vei mun unet ja en oo nähny kun muutaman unen tässä 2 vuoden aikana..
 
Esikoisen raskaus aikaan poika vei mun unet ja en oo nähny kun muutaman unen tässä 2 vuoden aikana..

Oho :D
Rupesin kyl kans miettii et nään yleensä aika paljon unia, mut nyt noita muutamia unia lukuunottamatta en oo kyl nähny..
 
Oon kans kiinnittäny huomiota, että nyt raskaana oon nähny enempi unia! Joka yö jotain meininkiä :grin Ei kertaakaan oo ollu raskauteen tai vauvaan liittyviä.
 
Täälläkin unet ovat lisääntyneet ja outoja unia, vaikkei niinkään raskauteen liittyviä. Toisaalta unenlaatu on huonompaa, kun heräilee ja uniahan näkee REM-vaiheessa, jolloin nukkuminen ei ole niin sikeää, joten kai se johtuu siitäkin, että tuota syvempää unta on nyt itsellä ollut ainakin nihkeämmin.
 
Vielä ei ole raskaus tullut uniin. Edellisissä raskauksissa on kyllä ollut aikamoisia raskauteen liittyviä unia.
Päälimmäisenä mieleen muistuu uni viime odotuksesta. Unessa menin lääkäriin ultraukseen ja ultrassa näkyi lääkärin mukaan että kaikki on kunnossa. Kun hän käänsi näytön minuun päin niin koko kohtu vilisi kihomatoja! Niitä siinä sitten ihmeteltiin ja laskettiin että paljonko sieltä löytyy :D

Todellisuudessa juuri esikoisen koulussa ja keskimmäisen päiväkodissa oli ollut liikkeellä kyseisiä pirulaisia ja olin juuri miettinyt etten todellakaan nyt halua meille mitään matoja niin ne pirulaiset tuli sitten mun uniin.
 
Esikoisen raskaus aikaan poika vei mun unet ja en oo nähny kun muutaman unen tässä 2 vuoden aikana..

Oon kuullut, että kaikki näkee jokseenkin saman määrän unia joka yö. Niiden muistaminen vain vaihtelee. Varmaan jos on ressiä ja nukkuu huonosti, niin ei unetkaan muistu mieleen. Pidin joskus unipäiväkirjaa ihan vaan huvikseen, ja se kyllä harjaannutti unien muistamiseen.
 
Mäkin näen lähes joka yö jotain omituista unta mutta ei mitään raskauteen tai vauvaan liittyvää.
 
Vielä ei ole raskaus tullut uniin. Edellisissä raskauksissa on kyllä ollut aikamoisia raskauteen liittyviä unia.
Päälimmäisenä mieleen muistuu uni viime odotuksesta. Unessa menin lääkäriin ultraukseen ja ultrassa näkyi lääkärin mukaan että kaikki on kunnossa. Kun hän käänsi näytön minuun päin niin koko kohtu vilisi kihomatoja! Niitä siinä sitten ihmeteltiin ja laskettiin että paljonko sieltä löytyy :D

Todellisuudessa juuri esikoisen koulussa ja keskimmäisen päiväkodissa oli ollut liikkeellä kyseisiä pirulaisia ja olin juuri miettinyt etten todellakaan nyt halua meille mitään matoja niin ne pirulaiset tuli sitten mun uniin.

Ai kamala :D

Itse näin ekoilla viikoilla keskenmeno-unen.. Jossain julkisella paikalla tietenkin ja veri vaan valui kinttuja pitkin.
Viime viikolla nukahdin tosi sikeästi päikkäreillä ja näin unta, että mentiin siskon perheen kanssa Englantiin, nukahdin siellä lattialle ja kun heräsin, niin ihmettelin ikkunasta näkyvää outoa maisemaa. Olivat päättäneet extempore, että lähdetään Kanarialle ja olivat siirtäneet mut nukkuvana koko matkan :D Tivasin siskolta, että miten se muka oli mahdollista, niin sanoi vaan, että teille (meidän perheelle) ei tullut alusvaatteita mukaan, mutta muuten pitäisi olla kaikki tarvittava..
 
Oon kuullut, että kaikki näkee jokseenkin saman määrän unia joka yö. Niiden muistaminen vain vaihtelee. Varmaan jos on ressiä ja nukkuu huonosti, niin ei unetkaan muistu mieleen. Pidin joskus unipäiväkirjaa ihan vaan huvikseen, ja se kyllä harjaannutti unien muistamiseen.

No olisinko mä sitten tässä viimeiset 2v ollu niin stressaantunut etten enää unia näkisi, en oikein usko tuohon. Ja unet nään aina siinä tilassa kun kuulen mitä ympärillä tapahtuu, esim koira kävelee juomaan, kissa kuorsaa tai kello tikittää selkeästi vieressä. Syvässä unessa en unia oo ikinä nähnyt.
 
No olisinko mä sitten tässä viimeiset 2v ollu niin stressaantunut etten enää unia näkisi, en oikein usko tuohon. Ja unet nään aina siinä tilassa kun kuulen mitä ympärillä tapahtuu, esim koira kävelee juomaan, kissa kuorsaa tai kello tikittää selkeästi vieressä. Syvässä unessa en unia oo ikinä nähnyt.

Eikun nimenomaan kaikki näkee unia, mutta kaikki ei muista niitä.

Eikö sullakin ollut taapero? Mä en ainakaan ole esikoisen syntymän jälkeen nukkunut vielä kertaakaan normaalisti. Ensin oli kaikki yöimetykset, sitten hampaat sun muut. Katkonainen uni jatkuu vaan, eikä unien näkemiselle tunnu olevan sijaa. En siis tarkoittanut että juuri sinä olisit ollut stressaantunut, vaan mietin vaan mikä siihen voisi vaikuttaa, ettei unia muista.

Toi unipäiväkirjan pitäminen auttoi myös siihen, että aloin nähdä enemmän valveunia. Niissä unta pystyy ohjailemaan, usein niissä osaa lentää. Ne oli hurjan siistejä!

Eikös joku sanonutkin aiemmin, että unet näkee siinä kevyemmässä unen vaiheessa joka tapauksessa?
 
Mä viimeyönä näin unta et olin juomassa (vaikka olin raskaana unessakin) ja sit vaan oksensin kokoajan :D aamulla sit heräsin siihen et ”puklasin” peitolle.... myös lievää huonovointisuutta ollut nyt jonku verran, mut se ei ajotu pelkästään aamulle, vaan myös illalle
 
Nyt näin minäkin unta mut ei liittynyt mitenkään raskauteen eikä lapsiin. Ei ollut onneks painajainen niinkuin yleensä.
 
Joo mulla unetkin ollut sellaisia jotka herättäneet! Oon ajatellut että saadaan tyttö ja unessa olinkin ultrassa ja poika tulossa :p. Ei saa siis liikaa ajatella tyttöä.
 
Mä en yleensä muista mun unia, paitsi yhden. Mun miehen lasten äiti sai uuden vauvan juuri ja unessa sain tietää että mun mies oli sen vauvan isä :D
 
Minkälaisia unia oot nähny vauvaan/raskauteen liittyen?

Ite oon nyt pari kertaa nähny sellasta, että oon tyyliin ravintolassa syömässä ja oon tilannu jotain ruokaa. Sit ruuan tullessa kauhee paniikki et saankohan mä oikeesti syyä sitä kun oon raskaana :D

Sit kerran olin unessa menossa johonki leikkaukseen, ja unohdin alkuun kertoa että oon raskaana. Sit siinä leikkauspöydällä (joka oli vähä ku hammaslääkärin tuoli) sanoin et voikohan mulle tehä tätä operaatioo, ku oon raskaana.. Hoitsuille tuli kauhee paniikki ja ne soitteli jonneki ylemmälle taholle ja sieltä sit tuli joku toinen lääkäri työhyvinvointi illasta ja anto jotai lääkettä (joka oliki jotai myrkkyä). Pääsin monie sattumuksien kautta kuitenki pakoon sieltä :D


Imettämisunia nähnyt paljon, se ilmeisesti mielessä :)
 
Takaisin
Top