Unet

Tintsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko teille tullut ihmeellisiä unia raskauden aikana? Olen nähnyt tosi kummallisia unia viime aikoina. Yhdessä unessa olin ihastunut Aku Hirviniemeen. En siis oikein pidä siitä media persoonasta edes! Yksi uni oli sellainen, että pelkäsin muka hämähäkkejä, joita en oikeasti pelkää. Ja äitini imuroi meidän keittiöstä sellaisen puolimetrinen hämähäkin, joka taisteli sitä imuria vastaan vielä! Sit yhdessä unessa raivostui naapurilleni niin, että katkaisin hänet kahtia. Siis napsautin samalla tavalla kuin lyijykynän! Tätä naapuria en tunne kovin hyvin ja aina hän on ollut kovin mukava minulle.
 
Mä näin nyt aamulla unta, että oikean elämämme remonttia odottavaa pihasaunaa ei enää ollut, oli vain juuri valmistuneet, todella hyvät anturat, joiden äärellä tuttu timpuri sanoi hyväntuulisesti "No, kerros nyt sitten, minkälainen rakennetaan tilalle!" Tämä oli näitä ääriharvoja kertoja, jolloin oli mukava herätä. Yleensä ny ttässä raskaudessa on ollut vain ahdistavia unia.
 
Tintsu, joo oon nähny erikoisia unia :eek: esikon aikaan loppupuolella näin paljon ahdistavia unia erosta ja yhestä eksästä.. Mut nyt on ollu vaan vähän värikkäämpiä unia :D
 
Mä en ole nähny sellaisia hauskan outoja unia, mutta ahdistavia kyllä... Viime raskaudessa näin kaiken näköisiä painajaisia ja jotain riitelyihin ja väkivaltaan liittyviä. Nyt taitaa sama trendi jatkua.
 
Mä näen myös tosi ahdistavia unia ja yleensä niissä on jokin onnettomuus tai pakenen puukko rinnassa murhaajaa ja mitä vielä.. Jo ennen plussausta näin unta vastasyntyneestä lapsestani, enkä muistanut tukea hänen päätänsä ja niskat katkesivat poikki napsahtaen. Ihanaa.
 
Kauheita unia teillä! Esikoisen aikaan en muista nähneeni mitään erityistä, mutta nyt mun unet ovat jotenkin hupaisia!
 
Mulla nuita OUTOJA unia on piisannu. Miehen entisestä naikkosesta fh lääkärin käytävällä suorittamiin kylkiluun porauksiin.
Ja todella usein oon nähny unta mun lapsuuden kodista, josta muutettiin perheen kanssa mun ollessa ysi luokalla. Aikasemmin siis en oo nähny mun lapsuudenkodista yhtään unta vaikka syntymästä asti melkeen asunu siel sillo.
Joskus jotku unet mulla jää normaalistikkin päiväks kaheks mieleen painamaan. Mutta nyt on ollu niin ahistavia että pakko ihan ukon kanssa puhuu niistä että "selviin"
 
Mä nään ihan joka yö unia, joko tosi eroottisia tai todella outoja ja pelottavia.... Päikkäreillä samao_O
 
Mulla kans outoja unia! Ne on oikeestaan tosi typeriä, tai sellasia et ne on tosi kaukana todellisuudesta, mut hirveen ahdistavia vaikkei millään tavalla aina oliskaan painajaisia. Välillä aamulla herää sellases wtf-olossa ku ei mahdu omaan päähän mistä noi voi tulla :D
 
Viime yönä näin omituista unta, se oli oikeastaan huvittava (kaikkein herkimpien kannattaa lopettaa lukeminen tähän).

Oisko edellinen yli-ajalle mennyt raskaus ja sen loppuaikana ilmenneet myrkytysoireet jääneet kesken jätettyine käynnistysyrityksineen jotenkin kaivelemaan, kun unessa olin myrkytysoireiden takia jotain kolme viikkoa ennen laskettua aikaa sairaalassa ja synnytystä yritettiin käynnistää. Kun oireet pahenivat, päätti kätilö, että on tehtävä sektio. Puudutusaine oli muka jotain voidetta ja kätilö itse leikkasi vatsan auki, eikä se sattunut yhtään. Ompelu ei ollut yhtään tärkeää, vaan vauva sai olla vierihoidossa kaikessa rauhassa. Sitten kun uusi tulokas oli tyttö kuten esikoinen, totesin miehelle ensimmäisenä, että kyllä meidän pitää vielä yksi lapsi yrittää saada :D.
 
Mulla oli lemmikkinä jättiläisrapu! Pistin sen saksiin jotain puuduttavaa/lamauttavaa ainetta, ettei se tapa mua. No se oli kuitenkin niin iso ja vahva, että se meinasi lytistää mut alleen, joten pelkäsin kauheesti ja juoksin henkeni edestä! Samana yönä näin unta, että mun mies oli meidän mummolan vaatekomerossa piilossa, kun sitä etsi joku ihme porukka -jotain agentteja kai... En kyllä tiedä, mitä mies oli tehnyt, mutta ei ne sitä löytäny! Hihii!
 
Huuuh mitä unia teillä on ollut :D Mäkin näen paljon unia ja heräilen öisin monta kertaa, mutta unet kyllä tahtovat unohtua. Ei kuitenkaan mitään painajaisia, vaan perus unia mitkä herätessä hetken muistaa.
 
Aamun unessa mä olin jossain kauppakeskuksessa joidenkin markkinoiden aikaan. Paljon oli ihmisiä ja mä sen kaiken keskellä yritin selittää miehelle, että vauva potkii jo. Se ei uskonut millään, olin vasta rv 10 tai jotain. Mutta sitten vauva työnsi kädellään niin, että vatsanahka pingottui ja mieskin jo näki. Seuraavassa kohtauksessa mä olin synnyttänyt vauvan (ja vieläkin olimme siellä kauppakeskuksessa, vieläkin oli ne samat kampanjat ja vieläkin oli ne samat ihmiset ympärillä) ja me vaan yritettiin juuri syntyneen poikavauvan kanssa selviytyä mukana olleilla esineillä. Heijastimesta muotoiltiin tutti ja omasta aluspaidasta nuttua vauvan päälle ja kaikkea älytöntä. Älytöntä juuri siksi, että olimme KAUPPAkeskuksessa. Ja sitten me palloiltiin siellä ihmisten keskellä, ihan kuin kuka tahansa vauvaperhe. Ei mitään päätä eikä häntää koko unessa.
 
Siis mie kans oon nyt nähny joka yö jotain kummallisia unia!
Pari yötä sitten näin unta erittäin vauhdikkaasta ja kivuttomasta synnytyksestä; lähestulkoon tanssahtelin synnärille ja heti ku pääsin huoneeseen ja ovi saatiin kiinni, leväytin jalat seisoessani kumarassa ja koppasin lapsen syliin. Hetken sitten kävin siinä sängyllä/tuolilla ottamassa lepiä kun kätilö ja hoitajat tarkasteli vauvaa ja sit saatiin lähteä vauvan kanssa kotio, jäi pisteet ja mitatki saamatta ja tajusin sen vasta kotona! :D
Ja siis tän tasosia unia näen oikeesti joka yö.. Huh onneks ei sentään mitään painajaisia kun tuntuu mielikuvitus juoksevan nyt tosi lujaa! :D
 
Siis mie kans oon nyt nähny joka yö jotain kummallisia unia!
Pari yötä sitten näin unta erittäin vauhdikkaasta ja kivuttomasta synnytyksestä; lähestulkoon tanssahtelin synnärille ja heti ku pääsin huoneeseen ja ovi saatiin kiinni, leväytin jalat seisoessani kumarassa ja koppasin lapsen syliin. Hetken sitten kävin siinä sängyllä/tuolilla ottamassa lepiä kun kätilö ja hoitajat tarkasteli vauvaa ja sit saatiin lähteä vauvan kanssa kotio, jäi pisteet ja mitatki saamatta ja tajusin sen vasta kotona! :D
Ja siis tän tasosia unia näen oikeesti joka yö.. Huh onneks ei sentään mitään painajaisia kun tuntuu mielikuvitus juoksevan nyt tosi lujaa! :D

Eikä, ihana! Olispa tollanen synnytys edessä oikeastikin! :D
 
Viime yönä näin jo unta vauvojen liikkeistä. Ne alkoi yhtäkkiä ja jihkuin nyt liikkeet tuntuu ja näkyy. Kaikki ympärillä kummasteli eri muotoihin muuttuvaa vatsakumpuani....en vielä varmuudella tunnistanut liikkeitä. Ennen nukahtamisra luin rv 15 kohdalta että nyt voit jo tuntea hentoja liikkeitä tai menee vielä 4 vk ennen kuin tunnet ☺
 
Kävin eilen istukkabiopsiassa jossa tutkitaan kromosomihäiriöitä. Niistä selviää myös sukupuoli jotenka näin unta että sieltä perinnöllisyyspolilta soitettiin ja todettiin että kaikki näyttäs olevan ok, ja poika tulossa. Aamulla kun kerroin miehelle tästä unesta tuumas hän että "ihan hyvä muuten, mutta siellä on kyllä tyttö!" Saapa nähä oliko enne uni. Toivottavasti :D
 
Takaisin
Top