Unelmiesi äitiyspakkaus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millainen olisi äitiyspakkauksen sisältö, jos saisit itse sen päättää?

Haluaisin värikkäitä luomupuuvillaisia tekstiileitä täynnä olevan pakkauksen. Voisi olla vauvanvaatteiden lisäksi vaikka imetyspaitakin. Kestoliivinsuojat, kestovaippoja, paljon harsoja. Kynsisakset, kuumemittari, teippivaippoja, pyyhe, ehkä jopa kylpyamme. Kestopatjansuoja. No budjetti ei taitaisi riittää, mutta jos nyt unelmoisi..
 
Unelmissani äp-tuotteet on hinnoiteltu ja niistä jokainen saa sitten valita perinteiseen isompaan tai uuteen pienempään laatikkoon itselleen mieleisen setin sovitun korvauksen rajoissa. Jos haluaisi niitä tilata samalla enemmän sekin olisi myös mahdollista, kuitenkaan ilman palaustusmahdollisuutta.
Tuotteet olisivat kotimaisia, materiaalit luomupuuvillaa ja yhden kuosin järjestelmässä imetyspaidoistakin olisi kokovaihtoehdot.
 
Laittaisin sinne ehdottomasti 2022 äitiyspakkauksessa olleiden mustien ja beigejen housujen kaavoilla ommeltuja pöksyjä. Beiget oli nimittäin kokoa 62/68, ja tuolloin meillä otettu käyttöön. Tänä aamuna vedin ne päälle 86-kokoa muuten käyttävälle pikkutaaperolle 😂 lahkeen pituus tulee enää nilkkaan siihen luun yläpuolelle resorit auki käännettynä, mutta muuten hyvin sujahtaa vaikka on peräti kestovaippa käytössä viemässä kertsiä enemmän tilaa. Viime hetkiä siis menee, mutta onhan nuo housut jo kestäneet vuoden! Mustat oli 68/74 ja ne menee kans vielä. Uskoisin että ne menee pois käytöstä siinä kohtaa kun muu vaatekoko alkaa vaihtua 92, eli vuoden käyttöikä niillekin. Hyvät käänneltävät resorit molemmissa, yksivärisyys helpottaa yhdistelyä muiden vaatteiden kanssa.
 
Minun pienille kevätvauvoilleni pakkauksen vaatteet olivat valtavia. Ja valkoisen värin voisi kyllä unohtaa kokonaan. Sängynsuoja voisi olla patjan päälle vedettäviä, sellainen irtoversio on ollut täysin turha.
Pakkausten kestoliivinsuojat olivat aivan liian isoja, joten kokoja voisi tosiaan olla enemmän.
 
Haluisin hyvässä suhteessa neutraalia vaatetta, ”harmaa””beige”murrettu vihreä” ja sitten värejä ja kuvioita jotka menee nätisti kaiken kanssa. 😍 kestovaippa ois toive täälläkin!
 
Itselle kyllä tuli yllätyksenä kuinka iso se pakkauksessa ollut haalari oli, eli se todellakin olisi kiva, jos koon saisi päättää syntymäajankohdan mukaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Myös olisin kuumemittaria kaipaillut, onhan niitä kotona, mutta ei mitään käsitystä, mikä olisi se paras vaihtoehto aivan pienelle. Joten sellainen kun löytyisi pakkauksesta, olisi yksi asia vähemmän pähkäiltävää.
Ja itse kun olen ihan täysin mitä värikkäämpi sen parempi- aatteen kannattaja, niin olisi kiva, että olisi vähän väriäkin pakkauksen vaatteissa. Omalla kohdalla kun ei tuo ole niin tarkkaa, että pojalle vain sinistä ja tytölle vain punaista, vaan ihan raakasti kaikkia ihania värejä ja kuoseja sopivasti sekaisin.
Kotimaisuus olisi myöskin plussaa, vaikka ymmärrettävästi jostain on aina tingittävä, kun pitää tietyllä budjetilla päästä.
 
Värikkäät vaatteet olisi mustakin ihania ja mieluiten kotimaista luomupuuvillaa, mutta voisi tulla pian hintakatto vastaan. Haalarin koko syntymäajan mukaan olisi kyllä hyvä ajatus. Pakkauksen haalari ei ollut missään vaiheessa esikoiselle (syyskuinen) sopiva. Kuopukselle (helmikuinen) oli toisena talvena. Joinain vuosina on ilmeisesti ollut sellainen, haalari, jonka saa jaloista myös pussiksi (meidän 2014 haalaria ei saa) niin sellainen olisi pitkäkäyttöisempi. Harsoja olisi myös kiva olla. Muista tarvikkeista kuumemittari, kynsisakset, liivinsuojat, huppupyyhe, makuupussi, lanoliino ja vauvan perusvoide tulee mieleen. Peitto, lakanat ja patjansuoja myös kivoja. Makuupussin sijasta tai lisäksi voisi olla kaukalopussi.
 
Jos siinä nykyisessä makuupussissa olis valmiiksi sopivat turvavyöreiät niin toimisi sekä kaukalossa, makuupussina että aikanaan rataspussinakin 🤔 Meillä oli haalarissa ne makuupussilahkeet, oikein toimiva olisi ollut jos olisi tarvinnut. Haalari tuli meillä käyttöön noin 5 kk vauvalle, ja olihan se kai vähän reilu muttei sinne nyt hukkunut kuitenkaan. Meni myös vielä 86-kokoiselle yks päivä tässä varahaalarina, kun oikean kokoinen unohtui yöksi kuistille ja oli jääkylmä. Vähän kinnasi hartioista mutta pärjäsi sillä yhden vaunulenkin 😅 Meiltä löytyi myös ne kynsisakset ja kuume- ja kylpymittarit yms. tilpehöörit. Liivinsuojat oli itselle turhat, mutta hyvä kuitenkin pakkauksessa olla jos isommalla osalla rinnat taitaa joskus tihutella.

Kestovaipat olisi kyllä kiva jos palaisivat pakkaukseen 😊 Siteitä mietin, ihan hyvä että siellä on se paketti niitä kertsejä, mutta ehkä niiden lisäksi voisi olla pari kestosidettä. Yksi paketti siteitä ei kuitenkaan riitä koko jälkivuodolle 😅 voisi käyttää niitä kertsisiteitä ekat päivät, ja sit kun vuoto vähenee olis ne kestositeet seuraavana. Samalla oppisi kestotuotteiden käyttöä, ja ehkä innostuisi aikanaan enemmänkin kuukautiskestoilusta. Kortsut löytyi vielä meidän laatikosta mutta olikos ne nyt poistunut? Onko niistä hyötyä vai ei, lienee jokaisessa perheessä eri 😄

Nenäfriida tai vastaava räänimaisulaite voisi olla hyvä. Ei mikään pikkuniistin, millä ei tee mitään, eikä välttämättä imurikäyttöinen, mutta tolla friidalla kun posket lommolla imee niin saa edes pahimmat nökäreet liikkeelle 😅
 
Ai niin, kuopuksen( 2019-2020) pakkauksessa taisi olla myös joku liukuvoidetta niiden kortsujen lisäksi. Eipä tullut käytettyä kumpaakaan, mutta pienet kynsisakset tulivat kyllä käyttöön.
 
Nuo kortsut ja liukuvoiteet ei mielestäni ole tarpeellisia äitiyspakkauksessa, kun kaikki ei kuitenkaan tarvitse. Näkisin mieluummin siellä tuotteita, jotka on jos ei kaikille niin valtaosalle tarpeen. Sidepaketti on siis hyvä, kaikilla kuitenkin on jälkivuotoa eikä siihen taideta suositella tamponia tai kuukuppia.

Nenäfriida, jonka litranmitta mainitsi voisi myös olla kieltämättä hyvä.
 
Hö, ite en kyllä kondomeja kaipaa, kun yksin elävä olen 😅 Toki ymmärrän syyn mutta vähän hassua, enkä kyllä edes tiedä kenelle ne voisin siirtää eteenpäin, joten minun kohdalla lentää varmaan sitten suoraan roskiin. Muuten varmaan kyllä kaikki kelpaa, oon aika pihalla, mitä kaikkia hankintoja pitää edes tehdä!
 
Ja rupesin miettimään, että eihän niille varmaan yhdessä asuvillekaan ole niin käyttöä, jos kummiskin muuta ehkäisyä jo käytössä 🤔
 
Hö, ite en kyllä kondomeja kaipaa, kun yksin elävä olen 😅 Toki ymmärrän syyn mutta vähän hassua, enkä kyllä edes tiedä kenelle ne voisin siirtää eteenpäin, joten minun kohdalla lentää varmaan sitten suoraan roskiin. Muuten varmaan kyllä kaikki kelpaa, oon aika pihalla, mitä kaikkia hankintoja pitää edes tehdä!
Isot onnittelut raskaudestasi! Hankinnoissa olin pihalla minäkin noin vuosi sitten, kunnes meidän salaisessa ryhmästä tuli hyviä neuvoja... En ottanut edes koko pakkausta koin saavani sillä rahalla todella paljon tarpeellista. Toki jäi ne kondomit ja liukuvoide hankkimatta,siteitä taas ostin enemmän kuin yhden paketin. Se äp-laatikkohan on tarkoitettu vauvan ensisängyksi, johon käyttöön se todella harvoin kai oikeasti laitetaan. Vauva nukkumassa pahvilaatikossa kuulosti minusta hieman pula-ajan touhulle. (Ostin käytetyn sängyn ja siihen uuden patjan.) En tiedä onko siellä nyky pakkauksessa jopa vauvan patja laatikkoa varten...
 
Isot onnittelut raskaudestasi! Hankinnoissa olin pihalla minäkin noin vuosi sitten, kunnes meidän salaisessa ryhmästä tuli hyviä neuvoja... En ottanut edes koko pakkausta koin saavani sillä rahalla todella paljon tarpeellista. Toki jäi ne kondomit ja liukuvoide hankkimatta,siteitä taas ostin enemmän kuin yhden paketin. Se äp-laatikkohan on tarkoitettu vauvan ensisängyksi, johon käyttöön se todella harvoin kai oikeasti laitetaan. Vauva nukkumassa pahvilaatikossa kuulosti minusta hieman pula-ajan touhulle. (Ostin käytetyn sängyn ja siihen uuden patjan.) En tiedä onko siellä nyky pakkauksessa jopa vauvan patja laatikkoa varten...
Kiitos ❤ Vähän mietin itekin ottaako pakkausta vai rahana, mutta kyllä se sen verran kiinnostaa että tullee otettua
 
Kondomeja voi käyttää jos haluaa kokeilla yhdyntää vaikka olisi vielä vähän jälkivuotoa. Samassa touhussa liukkari on ok. Mutta enimmäkseen liukkarit ovat maanneet käyttämättöminä, paitsi nyt ku sain hyvän vinkin et niitähän voi käyttää dopplerin geelinä. :rolling:
 
Se äp-laatikkohan on tarkoitettu vauvan ensisängyksi, johon käyttöön se todella harvoin kai oikeasti laitetaan. Vauva nukkumassa pahvilaatikossa kuulosti minusta hieman pula-ajan touhulle. (Ostin käytetyn sängyn ja siihen uuden patjan.) En tiedä onko siellä nyky pakkauksessa jopa vauvan patja laatikkoa varten...
Minun käsityksen mukaan aika monikin käyttää laatikkoa nimenomaan vastasyntyneellä ensisänkynä. Laatikon voi laittaa pinnasänkyyn ja sillä pienentää vauvan nukkumisympäristöä turvallisesti = vauva kokee olonsa turvallisemmaksi kuin kokoonsa nähden suuressa pinnasängyssä. Ei ole minusta mitään pula-ajan touhua ☺️ Ei tarkoitus ole laittaa laatikkoa vaan lattialle ja vauvaa sinne nukkumaan.
 
Meillä käytettiin laatikkoa ensisänkynä ja ihan lattialla vaan 😊 sitä oli helppo liikutella eikä tarvinnut erikseen ostaa/vuokrata ensisänkyä. Vauvan ollessa vastasyntynyt tuntui kuitenkin mukavammalta että hän oli aina lähellä nukkuessaan.
 
Meilläkin oli laatikko ekan reilu kuukauden pienentämässä pinnasänkyä, vaikka meidän pinniskin on pienemmästä päästä (110 cm pitkä) 🤭 Se vastasyntynyt näytti niin reppanalta "isossa" sängyssä että oli ihana pienentää tilaa silloin kun siellä pinniksessä sattui nukkumaan 😁
 
Takaisin
Top