ummetusksesta

Niu

Oman äänensä löytänyt
Itsellä on ummettanut jo muutaman päivän eikä valoa näy tunnelin päässä..  siksipä kysynkin teiltä kanssa sisaret, miten olette alkuraskaudessa ummetusta hoitaneet??
 
Lactulos on ollu itelle hellintä kun se pehmentää sitä massaa eikä räjäytä.. Laxoberonit tuppaa 'räjäyttämään' potin niin että auta armias jos vessa ei ole vieressä sillon ku se päättää tulla... 
 
Mulle lääkäri määräs Pegorionia. Kyllä se kai on auttanut, nyt en taas ole pariin päivään ottanut, kun meni vatsa ihan löysäksi. Nyt oottelen mitä tässä parin päivän aikana tapahtuu. Luumuja on myös kovasti kehuttu ja itsekin ajattelin kokeilla. Ennemmin jotain tuollaista luonnon laksatiivia nauttisin, joka maistuukin hyvälle, kuin vetelen noita pahan makusia juotavia juttuja.
 
Heips!
Minulla alkoi ummetus joskus viikolla 17 ja alkuun olin ihan epätoivoinen, kun mikään ei tuntunut auttavan. Sitten ostin kokeeksi Activiaa ja aloin lisätä siihen sekä aamupuuroon vehnäleseitä - jopa toimii! Myös runsaampi vedenjuonti ja omenat auttavat ainakin minua. Viikkoja nyt 22+4 ja "peukaloinenkin" tykkää kun emolla putket toimii.
 
mulla on toiminut runsas vedenjuonti, allbran murot aamuin ja joskus myös illoin. sekä tietenkin liikunta. käyn koiran kanssa tunnin kävelylenkin joka päivä ja jos sen jättää väliin niin turha odottaa seuraavana päivänä et vatsa toimis.
 
Kärsin jo ennen raskauttakin aika ajoin vaivasta. Lääkkeillä on ikävä tapa toimia välillä liiankin tehokkaasti..Agiolaxia olen joskus käyttänyt. Luumuista saan itse taas ilmavaivoja..[:o] Jos niitä liottaa vesilasissa yön yli saattaa auttaa kun rakenne pehmenee. Runsas hedelmien ja kuitupitoisten ruokien (puurot, leseet ja muut täysjyvätuotteet) lisääminen ruokavalioon ja veden juonti (ainakin 2 litraa ihan puhdasta vettä) ja muuta nestettä lisäksi on auttanut ainakin mulle.

Näillä helteillä asia kääntyi ikävästi täysin päinvastaiseksi..Hoh. Koskaan ei ole hyvä**No, viikkoja nyt 11+1, kai tämä tästä keskiraskautta kohti helpottaa..[8D]
 
Tämä vaivasi mua eniten tossa viikolla 10-13, eli tietenkin kun oltiin etelässä. Mulla normaalistikkin on ollut ongelmia tuon vessassa käymisen kanssa jos en ole kotona, niin voi luoja sitä oloa etelässä muutamana päivänä. Luulin että räjähdän. Mulla oli luumusosetta ja sitten kokeilin myös ystäväni lääkkeitä (nimeä en muista), mutta ei apua. Meni aina neljä päivää ilman että mitään tapahtui, ja neljäs päivä oli se kamalin. Viidentenä päivänä tapahtuikin aina se "räjähdys". Onneksi nyt ei enään niin pahoja vaivoja, mutta edelleen vaivaa. Eikä noista lääkkeistä oikein tunnu olevan apua, tai sitten liiankin kanssa. Se ei vain ole oikein hyvä yhdistelmä työn kanssa. Kun pitäisi palvella pankki-asiakkaita, ei voi noin vain pinkaista kesken kaiken vessaan. Kaiken lisäksi vessa on rullaportaiden ja kolmen oven takana. Liikunta ja puuron syönti on jonkin verran auttanut onneksi. Mutta alkaa jo tuntua siltä, että riittäisi jo tämä... Ajattelin myös että helpottaisi kun viikkoja tulee enemmän, mutta ainakaan vielä ei vaikuta siltä.
 
Mulla oli ummetusta melkeimpä koko raskausajan.. Levolac ja kuivatut luumut. Silti saatto mennä yli viiskin päivää ja vatsa aivan pinkeenä ja kipeenä. Onneks synnytys hävitti kaikki raskausajan vaivat[:)]
 
Eli vielä "hetken" joudun kestämään tätä. Mulla ei ole pahoinvointia ollut koko raskauden aikana, kunnes nyt näköjään. Luultavasti johtuu tästä vaivasta, ja tämänpäiväinen kahvittelu tuskin auttoi asiaa yhtään. Taidan huomenna suunnata aptekkiin kyselemään mitä ne mulle suosittelis, kun olisi kiva et välillä sais vaan nauttia olosta [:)] Työtahtikaan tuskin auttaa asiaa... Nyt siis äkkiä elokuu ni ois taas vaan 5 pv viikossa...
 
Mul on ollu aina vatsa kovalla. Mut nyt must tuntuu et vatsa toimii paremmin ku ennen raskautta. Kaipa tää on vaa väliaikasta. Nyt rv 17+6
 
Takaisin
Top