Ummetus

Caarina

Kommentoinnin ninja
Joulumammat 2016
Tämä vaiva on ollut monella. Tähän ketjuun parhaimmat ummetuksen hoidot ja estot!

Mulla tuli aamun jälkeen huikee jumi. Sellainen että iha kylkikaaren alta kramppas. Sormi suussa kaupassa mietin mitä ihmettä nyt, ostin sitten askin sisuja kun niistä saa laksatiivisia ongelmia ja vedin kotimatkalla (meiltä kauppaan 20km) puoli askia. Muutama tunti ja "tulppa lähti" :D ei siis todellakaan mikään jokapäiväinen niksi, mutta tänään toimi.
 
Musta tee! Varsinkin tommoset luonnollinen makeat ja pehmeän makuiset. Mulla tänään auttoi kun kokeilin uutta tee merkkiä nimeltä Jin Jun Mei (kiinalainen maustamaton musta tee) ja aiemminkaan on ollut apua semmoisesta kuin Pu'Erh. Noissa on semmonen hieman puinen maku. Oon tota Pu'Erhiä hakenut kauppahallista ja sieltä jos kysyy esim. vatsan toimintaa tukevaa teetä niin vastauksena on aloe vera tee tai Pu'Erh. Suosittelen kokeilemaan kyllä.
 
Mä syön paljon kuituja ja juon paljon vettä, ja lisäksi syön vielä pussista kuitulisää, mutta ne ei kertakaikkiaan riitä ja luumut tai viikunat mitä yleensä suositellaan ei valitettavasti maistu. Niinpä mun oli pakko jo alkuviikoilla luovuttaa ja marssia apteekkiin kysymään sellasta ummetuslääkettä, johon suoli ei pitkäaikaiskäytössäkään totu ja joka on turvallinen raskausaikana. Nyt oon päässyt vähentämään 1/2 pussiin päivässä, mutta kokonaan en ole päässyt eroon. Suoli menee heti pahasti juntturaan jos jää parikin päivää välistä. Mulle on vielä tullut noi ärsyttävät pukamatkin, ja ne alkaa vuotaa verta heti jos suoli menee kovalle, senkin takia on pakko pitää pehmeenä. No, eiköhän sitten joulun aikaan viimeistään helpota. :)
 
Ennen raskautta ja pahaa oloa kun pystyi juomaan vielä kahvia, niin aamukahvi kyllä pisti tavaraa liikkeelle :)
 
Takaisin
Top