Ummetus, närästys, päänsärky..

Lisäksi ramppaan vessassa jatkuvasti. 1-3 kertaa yössäkin. Päänsärkyä oli yhdessä välissä koko ajan, pahoinvointia vähän..

Moikka,

Mulla pahimmat oireet ovat kuvotus ja turvotus, niin ja nippailut vatsassa, kun vaihtaa asentoa yöllä, vessassa ramppaaminen ja aika usein käsittämättömän kiree pinna.
Ja toi vatsa-alueen kasvu- olen kuitenkin tosi alussa ja mun on todella vaikea peitellä vatsaa enää..näytän vaan tosi lihavalta..tiedä häntä, jos sillä olis tekemistä asian kanssa, että on kolmas raskaus.. Kenelläkään kokemusta?

Moi! Mulla ei oo ollu yhtään väsymystä, päinvastoin. Ja liikuttua on tullut aikas paljon, esim spinningissä tai pyöräilyssä jaksaa melki entiseen tahtiin. Mut just toi portaiden nousu vetää pohkeet heti maitohapoille ja puuskuttaan! Ettei huonosta kunnosta ihan voi olla kyse (koska muut urheilulajit menee), toi ylösnousu jotenki aiheuttaa tämmösiä oireita! Ja töihin joutuu kapuaan vaatimattomat viis kerrosta, huh huh... Mitähän toi nousu loppuajasta on, saa aamusin varata vartin et pääsee kiipeen ylös!

Heippa kaikille!

Onkos teillä muilla enemmän hiivatulehduksia raskausaikana kuin normaalisti?  Mulla jo toista pukkaa, vaikka syön maitohappojakin ja olen vasta rv. 12+4. Lohdutonta touhua...  Onkos kellään antaa lissää vinkejä hiivaa estämään?

mullakin alkaa hiivatulehdusta pukkaamaan ja viikkoja on nyt 9+2.. niin onko mitään tietoa miten niitä saisi vähennettyä? tuskin millään mutta kannattaa kysyä [:D] 

Rinnat turvonneet ja kipeät, ehkä hieman normaalia enemmän janottaa ja pissattaa, nyt on alkanut tulla hieman huono olo jos on pitkään syömättä ja alavatsa on turvonnut. Oon siis päässyt melko helpolla ainakin tähän asti [:D]

rv 6+3

Mulla oli alkuun hirveä väsymys, pientä lämpöä ja tosi kipeät rinnat, myös venymisestä johtuen on välistä vihlonut alavatsaa etenkin nivusten yläpuolelta. Juoksuharrastus jäi kun rintoihin sattui liike ja hengästyin yllättäen tosi nopeasti. Neuvolan täti lohdutti, että se ei johdu kunnon huononemisesta, vaan siitä, että elimistössä on nestepitoisuus kasvanut paljon. Viime viikolla rv 15 huomasin, että hengästyminen on helpottanut ja lenkki kulkee taas hyvin, päättelin, että vauva on jo sen verran iso ja kriittisimpien vaiheiden yli selvinnyt, että elimistö ei enää "suojele" sitä niin hanakasti, väsymys on myös täysin lähtenyt. Kroppa on varmaan myös alkanut tottua muuttuneeseen tilanteeseen, rinnat on painavat, muttei enää kipeät. Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa, nälkä oli alkuun hirmuinen, ja heikotus iski nopeasti, jos ei saanut ruokaa. Nenä on herkkä hajuille, koko ajan haistan "jotain", hajuvedet ja etenkin tupakka etoo tosi paljon. Mieli on tosi herkkä, liikutun nykyään ihan hetkessä ja itken milloin mistäkin, aina jos telkkarissa on jotain koskettavaa ja jopa delfinaariossa, kun ne delfiinit oli niin ihania :D Olen myös huomannut, että vauvan itku herättää ihan uudenlaisia tuntemuksia, aikaisemmin saatoin lähinnä ärsyyntyä, nyt hieman hätäännyn vauvan puolesta ja iskee outo "hoivatarve", liikutun myös ihan täysin jos näen vauvoja [:)]

Edit: Niin ja pissittää koko ajan, vaikka rakko olis melkein tyhjä. Onko teillä hiuksissa muuten ollut mitään muutoksia? Mun luonnonkiharat on hieman suoristuneet ja alkaneet hapsottaa..

Toisinaan hirveetä päänsärkyä, selkä kipuja, närästystä, öisin tulee loikittua vessaan ainakin kahesti [&o]. Sit on toisinaan maha kipuillu ja nivusia myös kolottanu. Rv 22+3 menossa, mut on tää kyllä silti niin ihanaa aikaa [:D].

Miten se olikaan, löysäävätkö luumut vatsaa vai kovettavatko sitä? Minulla on alkanut olla ummetusta, eilen ihan kitisin kun tuntui että suolet oli solmussa ja maha meinasi poksahtaa. Kamala nälkä mutta mitään ei uskaltanut syödä, kun syömisen jälkeen vatsaan sattui entistä enemmän. Onneksi oli pakastimessa mustikoita, puolella litralla sai mukavan sinisen suun ja vatsan taas illalla vähän paremmin pelaamaan. Tänään ostin luumuja ummetuksen ehkäisemiseksi, mutta sitten aloin pohtia, että onkohan niistä enemmän haittaa kuin hyötyä. [8|]

Välillä närästää, yritän vain olla pystyasennossa. Närästyslääkkeenä juon joskus vettä johon on sekoitettu soodaa - maistuu pirun ällöltä mutta rauhoittaa mahahappoja.

Hiivasta en ole kärsinyt (ainakaan vielä), mutta tiedän naisia, joilla hiivatulehdus on kiusannut raskauden aikana. Oman kokemukseni mukaan seksi auttaa! Siis ainakin minulla on auttanut, ennen raskautta. Tosin jos tulehdus pääsee kovin pitkälle, seksi ei taida olla ihan ekana mielessä kun alapäätä kutisee ja kirvelee.  [:@]

Väsymys alkaa helpottaa, tänäänkin oli energiaa ihan siivoamiseen asti! Monet muutkin oireet, kuten pahoinvointi ja rintojen aristus, alkavat hiljalleen helpottua. Odottelen vain että kunto kestäisi taas jumpata, nyt kuukauden ajan en ole jaksanut tehdä mitään rankkaa, kun heti hengästyn ja huimaa. Johtuu ilmeisesti väliaikaisesti laskeneesta verenpaineesta.

Tässä sitä porskutellaan kohti parempia aikoja, jonka jälkeen edessä ovat varmasti sitten ne kamalimmat ajat ison vatsan, närästyksen, hengästymisen, turvotusten ym. kanssa! Tuskin maltan odottaa... [;)]

Luumut auttavat vatsaa toimimaa. Valion luumurusinakeitto toimii myös ja sit ne vauvojen luumusoseet. Mulla tökkäs luumun syöminen jossai vaihees ja siirryin sit Vi-Siblin kuituvalmisteeseen. Nyt pystyy aina välillä syömää tuoreita luumuja mut muut ehdottomassa pannassa...

Järkyttävä närästys... Miten mä en muistanutkaan kuinka kauheaa tää on ja miten pahalta noi Renniet maistuukaan kun niitä joutuu alvariinsa napsimaan. Yök yök yök [:'(].

Vatsa ja vauva on niin isoja että ei oikeastaan tunnu että muksu potkii, pikemminkin se muljahtelee tuolla ikävän tuntuisesti.

Ummetus on kans aika huipussaan... Mulla ei auttanut edes Levolacin litkiminen joten jätin sen pois. Ihan sama näemmä ottaako vai ei.

monet monet VTI:t joihin sain onneksi nyt helpotukseksi estolääkkeen. vessassa ravaamiseen se ei taida vaikuttaa silti [:D] Uskomattoman kamala närästys ollut jo pari viikkoa ja pahenee koko ajan :( rennieitä popsin minkä kerkeän, niistä saa hetken helpotuksen [:-] iskiastyyppistä hermosärkyä alaselässä, kolmatta viikkoa jo sairaslomalla, nyt alkaa jo onneksi helpottamaan[:)]
väsymys huipussaan, onneksi kävin mittauttamassa hb:n ja romahtamalla oli tullu alas, mikähän lie siinä.. nyt alotin tänään sitten rautaa niin joskohan se tästä. ei ole mitään luksusta tämä odotusaika mutta kaikki se palkitaan vielä <3<3<3

minulle ainakin neuvolasta suositeltiin niitä ja jopa 15 sanoivat että saa ottaa per päivä jos tarve vaati.
katsoppas tuosta:
http://www.rennie.fi/tiesitko-taman

Voi hitsi,sori-oon kuullu sit väärää infoa.
Nyt sitten tiedän,kiitos[:D]
Kun muakin on närästänyt ja muutamat renniet ois tossa  kaapissa
houkuttanut mut just siks en ole ottanut mitä oon kuullu.....

Meillä ei ikinä ole kaapissa närästyslääkettä (olis varmaan aika ostaa?!?), niin mä juon tosiaan sitä ruokasooda-litkua. Pitää varmaan kysäistä neuvolassa onko parista teelusikallisesta natriumkarbonaattia silloin tällöin haittaa...

Kuulin kaverilta vinkin, että kuorelliset mantelit auttavat närästykseen. Olen kokeillut niitä eilen ja tänään ja tuntuu kuin auttaisivatkin!! [:D] Suosittelen myös maitohappobakteereita. Itse syön niitä joka tapauksessa säännöllisesti väh. 1 per päivä, mutta pahemman närästyksen iskettyä otan ylimääräisen sellaisen. Ummetukseen taas saattaisi auttaa Vi-Siblin-jauhe. Siinä sanotaan, että tasapainottaa sekä kovaa että löysää vatsaa. Itse syön sitäkin säännöllisesti ja vatsa on toistaiseksi ollut kunnossa.

31+5

Mulla ei vatsan toiminnan kanssa ole ollut mitään ongelmaa (tähän mennessä!) edes rautatableteista huolimatta. Mutta kaikkein ärsyttävintä on mulla ollut ähky! Se tulee ja helposti, tuntuu että olisi nälkä mutta kun on ähky, niin milläs sitten syöt [:'(]

Vi-Siblinii saa apteekista. Mua ei ole koskaan aiemmin närästänyt ja nytkin kesti kauan ennen kuin tajusin mitä se on. Tosin, nytkin välillä taidan sekoittaa sen ylensyönnin oireisiin. Närästys ei kai ole sitä, että ruokailun jälkeen juotu vesi tulee ylös? Rennietä olen välillä syönyt mutta ei sekään auta vesiröyhtäyksiin [>:]

Takaisin