Ultran hinta yksityisellä

Naksutiili

Asioista perillä oleva
Paljonko ultra yksityisellä maksaa ? Aikaisemmkn on tullut keskenmenoja ja pelottaa hirveesti että nytkin on tuulimuna koska raskausoireet ovat vähäisiä :sad001

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Riippuu kovasti paikasta, meilläpäin (Turku) vaihtelee 120€ ja 200+€ välillä. Soita ja kysy ennen kuin varaat, voit tehdä vähän vertailuja. Joissain neuvoloissa tosin tehdään lähete varhaisutraan julkiselle jos taustalla on keskenmeno, sitä kannattaa toki yrittää vaatia.
 
Meillä maksoi tampereella 101,50€ mutta olen kuullut että edullisin on 70€ täällä millä pääsee
 
Vaihtelee. Terveystalolla 180e alkuraskaudenultra. JKL 130-280evälillä ilmeisesti tälläsuunnalla. Toki kunnalliseen pääset jos pokka riittää valehdella kovista mahakivuista.
 
En osaa sanoa noihin hintoihin, mutta haluan lohduttaa, ettei itselläkään ollut oireita alussa ja tässä tämä tyttö silti sylissä on. :) Ymmärrän, että eri tilanne kun taustalla keskenmenoja ja tuulimuna, mutta jotkut raskaudet on vaan hirvittävän oireettomia. :)
 
Omalla lääkärilläni ( Femeda Helsinki ) alkuraskauden ultra maksoi muistaakseni n. 90e, loppuraskauden ultra n. 200e. Kummastakin on kokemusta, kun Espoossa ei oikein pääse kunnalliselle, ellei ole kunnon oireita.

Keskenmenon itsekin kokeneena ymmärrän huolesi. Kumpikin raskauteni on ollut alussa myös täysin oireeton ( jälkimmäisessä viikkoja nyt 36, eli voiton puolella jo ollaan :) ).
 
Meillä täällä Oulussa halvin yksityinen 58e kaikissa raskauden vaiheissa, ei toki saa 4D-ultraa, mutta itselle se ei mikään edellytys ole ollutkaan :-)
 
Itse kartoittelin juuri Tampereen varhaisultra hinnastoa itseäni varten, niin jaanpa tässä nyt kokemukseni:
Terveystalo 150-200e
Dextra 150-160e
Koskiklinikka 150-180e
Fertinova (ent. Ava) 101,90e

Nämä hinnat siis kysytty asiakaspalveluista eilen 4.9. :) Tuo Fertinova on siis lapsettomuushoitoihin erikoistunut klinikka, mutta ottavat varhaisultraan myös ilman asiakkuutta (en siis itsekään ole siellä koskaan käynyt). Nyt varasin juuri ajan tuonne Fertinovaan parin viikon päähän, kun viikkoja silloin 7+1. :)
 
Kiitos Maiski hintojen selvittelystä! Taidan itsekin varata ajan tuonne Fertinovaan. Tosin mun kannattaa mennä vasta kolmen viikon päästä, kun täällä ollaan niin alkutaipaleella vasta :)
 
Hei! Kävin itse Terveystalolla pari viikkoa sitten alkuraskaudenultrassa ja maksoi noin 97 €. Tämä riippuu myös lääkäristä kenelle menee, ja kuinka kauan ultrassa kestää.

Jos jotakuta kiinnostaa, voin varmaan etsiä lääkärin nimen kenellä kävin. :)
 
Puhutteko te nyt kokonaiskustannuksista vai pelkästä ultrasta? Minulla maksoi Kela-korvauksen jälkeen noin 180e. Siihen oli laskettu lääkärin palkkio mukaan, samoin toimistomaksu. Kela-korvauksen sain, koska oli lääketieteellinen syy.

Lääkärin palkkio oli suunnilleen saman verran kuin ultrausmaksu.
 
Mä maksoin 250 € 4D:stä. Ei ollut lääketieteellistä perustetta, joten ei kelakorvausta. Ihan kivahan se oli käydä, mutta niiden kuvien laatu oli pettymys. Kaipa sen cd:n voi lapselle joskus näyttää, jos haluaa nähdä:) Jälkikäteen ajatellen kilpailuttaisin kyllä hinnan eli valitsisin luultavasti edullisemman paikan kuin Medisonar. Tavallinen Ultra sielläkin voinee olla vähän halvempi. Kalliita voi olla nuo tutkimukset! Myös Mehiläinen on kallis, äkkiä menee yli 200 € Kela-korvauksen jälkeenkin, jos ultrataan.
 
Muakin kiinnostaisi tietää, oliko esimerkiksi tuo Femedan hinta pelkkä ultran hinta, vai sisälsikö lääkärinpalkkion (arvaan kyllä että ei :D)? Täällä myös täysin oireetomasti alkanut raskaus. Esikoista odottaessa oireet olivat niin voimakkaat heti alusta asti, että nyt mietityttää, onko kaikki hyvin.
 
Tänään kävin Medisonarissa ja maksoi 160€, plus toimistomaksu 14€. Eli Kelan jälkeen maksettavaa jäi 153,5€. Tyyristä on, mutta oli kyl kiva käydä.
 
Soitin juuri femedaan.
Hinta oli 160 yhdelle lääkärille ja 180 toiselle... eli kyllä se lähemmäs 200 menee.. tuo siis varhais uä:nen hinta johon ei korvausta saa.
 
Harmittaa nuo ultran kalliit hinnat. Itsekin olisin halunnut vielä mennä yksityisesti ultraan (4D) mutta se on niin järkyttävän hintainen ettei siihen ole varaa :-(

Tsemppiä aloittelijalle, toivottavasti pääset ultraan ja siellä asukki mukana menossa.
 
Takaisin
Top