Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wandis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitti se lääkäri onneks heti aamusta. Hcg-arvo 13000 et nyt epäillään kohdunulkoista :sad010toivottavasti sellaista ei löytyis vaan jotenkin ihmeellisesti kohdusta löytyiskin pikkuinen...

Voi toivottavasti sieltä löytyisikin pikkuinen :( tsemppiä paljon sinulle :Heartred

Musta lammas pidän peukkuja että kaikki olisikin kunnossa.

Mulla nyt vasta viikkoja 5+1. Lasken tuon mukaan kuinka neuvolakin sitten laskee, oikeasti 1-2 päivää vähemmän ovulaation mukaan. Mietin tuota varhais ultraa. Tekis mieli käydä. Viime raskaudessa kävin muistaakseni 8+jotain, aika oli viikkoa ennen mutta mies ei ois päässyt niin siirrettiin viikolla.

:Heartred:HeartpinkHuhhuh! Olipa jännä päivä ja lääkärikäynti. Sydän meinas pettää odottelujännityksestä eikä kahteen yöhön oo saanu nukuttua. Miks aikojen pitää aina olla myöhässä, kun kai ne tajuaa et tollaseen ultraan tulija on ihan hermoheikkona. :confused:

Lääkäri ja ultralaitteet oli eri kuin eilen. Ensin katsoi alakautta. Tutki ja etsi kauan, mut ei löytänyt kohdusta tai sen ulkopuolelta raskautta. Oli pitkät minuutit. Halus katsoa vielä vatsan päältä, kun ainut poikkeava, mitä alakautta löysi, oli kohdussa/etuseinämässä isohko myooma (googlasin jälkikäteen, et se on hyvänlaatuinen lihaskasvain).

Mahan päältä ultratessa näytöllä erottui heti sikiö, jonka sydän sykki! Olin todella hämmentynyt. Eka ajatus oli, et onko se kohdussa vai jossain muualla, et joutuuko keskeytykseen. Lääkäri totes, et on kohdun sisällä ja vastasi viikkoja (7+2).:smiley-ashamed004 Niin suuri helpotus ja positiivinen yllätys, etten vieläkään ihan käsitä. Olin niin ehtinyt varautua pahimpaan eilisen ultran ja edeltävän tuulimunan jäljiltä, et en uskaltanut elätellä toivoa. Myooma kai estänyt näkyvyyttä tai jotenkin kohtu osittain piilossa. ettei vaan alakautta ultratessa näkynyt. Luulis, että noi osais katsoa mahanpäältä automaattisesti, jos ei alakautta mitään löydy ennen kuin tuomitsevat tuulimunaks tai kohdunulkoiseks. Niin paljon stressiä ja jännitystä ois jääny pois, kun se eilinen ultraaja ois viel päältä koettanut :shifty: tämänpäiväinen ultraaja otti talteen ultrakuvia ja aiko näyttää ne sille eiliselle ultraajalle (yritti soittaa sitä katsomaan livenä, mut ei saanu kiinni). Jospa mun tapauksen jälkeen tuol meidän kaupungin terveyskeskuksessa muut välttyy vastaavilta vääriltä tuomioilta ja se toinen ultraaja ottais oppia:rolleyes: itselleni en saanu kuvia, mut ei haittaa, maltan hyvin ootella nt-ultraa nyt :) Keskenmenon riski on myooman kanssa hieman suurempi, mutta jospa tää raskaus nyt sujuisi ongelmitta ja ainakin toivoa on! :Heartblue

Muokattu viimeksi:
Ihana kuulla musta lammas! <3 Mä en saanu myöskään muita ultra kuvia kun nt ja ru. Muut ne otti itelle sillon kun esikoista odotin.

Ihanaa Musta_lammas, että pieni oli sittenki oikeassa paikassa ja kaikki hyvin (myoomaa lukuunottamatta)! <3

Hienoa, mahtavia uutisia!!! :)

Mulla on ultraan vielä monta viikkoa. En ajatellut mennä yksityiselle vaan odotan sitä varsinaista ultraa. Pelottaa, että vaikka kaikki ultrassa olisikin hyvin, niin ehkä silti siitä vaikka viikon päästä tuleekin keskenmeno.

Täällä varhaisultra takana ja kaikki oli hyvin :Heartred tosin kaveri oli pienempi kun mitä itse laskien olin saanut, eli 7+3:sta tulikin 6+6 ja samalla la meni neljällä päivällä eteenpäin.

Eli tän perusteella suosittelen varaamaan varhaisultran vähän edemmäs kun ihan siihen 6+4, jos sitten käykin niin että onkin todellisuudessa viikot paljon vähemmän.

Mut helsingin perhe arte oli ihan super :hello2

Hyvä että tuli hyviä uutisia musta_lammas! Mä en tiedä ultrataanko meillä kunnalla. Olis noin 9+ viikolla se eka neuvola. Esikoisesta ihan terkka ultras suurinpiirtein samoilla viikoilla. Mietin että jos siellä kaikkea valittelis niin suostuiskohan ultraamaan.. :wink jos ei ulstaa niin tekis mieli mennä yksityiselle mutta toisaalta ei oo enää kuin pariviikkoa sitten aikaa siihen lääkärin ultraano_O

Täällä varhaisultra takana ja kaikki oli hyvin :Heartred tosin kaveri oli pienempi kun mitä itse laskien olin saanut, eli 7+3:sta tulikin 6+6 ja samalla la meni neljällä päivällä eteenpäin.

Eli tän perusteella suosittelen varaamaan varhaisultran vähän edemmäs kun ihan siihen 6+4, jos sitten käykin niin että onkin todellisuudessa viikot paljon vähemmän.

Mut helsingin perhe arte oli ihan super :hello2

Joo mä kävin esikoisestakin sillon siellä ja nyt mennään kans parin viikon päästä. :)

Kävin yksityisellä toispuoleisten alavatsakipujen takia 5+5. Ylimääräistä nestettä oli kohdussa raskauspussin lisäksi. Ei sykettä, mutta aikaiset viikotkin. Lähete gynelle 2 vkon päähän.

7+3 kontrolliuä, jossa kätilö sai mitat vastaamaan vkoa 5+6. Sydän löi napakasti! Taas odotellaan 2 vkoa. Hätäistä oli tutkiminen ja nyt jälkeenpäin epäilen mittavirhettä.

Edellisessä raskaudessa repesi istukka rv 12 ja olihan siinä huolta 4 kk... Huh.

Ensimmäinen ultra takana, kaikki hyvin. <3 nyt vasta pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään että tämä on oikeasti tapahtumassa. :) neuvolassa laskettiin että ultra olis 8+0, mutta nyt ultrassa tosiaan sikiö olikin sen verta pienempi että antoi päiviksi 7+0 ja la siirtyi viikolla eteenpäin.

Mä kävin aamulla neuvolalääkärin ultrassa..raskausontelo näkyi..ei muuta..nyt verikokeita parinpäivän ajan ja parempaan ultraan huomena tai ylihuomena...pelottaa..ahdistaa..taasko yks menetys lisää..:'(

Takaisin