Ultrakuulumiset

Keskustelun 'Laskettu aika huhtikuussa 2012' aloitti Kak, 1 syys 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Kak Jostain jotain jo tietävä

Eli tässä olisi ultrakuulumiset-osio :) ketkä ovat käyneet jo varhaisultrassa tai meinaavat mennä? minä kävin jo 6+5 kovien vatsakipujen vuoksi ja sitten heti seuraavalla viikolla yksityisellä, kun alkoi aivan samanlainen tuhruvuoto kuin kesäkuun keskenmenossa. ja sitten vielä kontrolliultrassa viime maanantaina eli 8+1. Oon siis ravannut tosi ahkeraan, mutta on helpottanut oloa, koska olen ollut ihan hysteerinen koko alkuraskauden. nyt alkaa vähän uskomaan tähän juttuun pikkuhiljaa :) np-ultra 2-3 viikon päästä, selviää maanantaina neuvolassa.
  2. Sukey Sanaisen arkkunsa ammentaja

Me käytiin kanssa jo ultrassa vatsakipujen takia. Siellä näkyi ruskuaispussi ja 1,7-millinen sikiökaiku. Sydämensykettä ei näkynyt, tosin mun laskujen mukaan menossa oli vasta 5+4, joten en odottanutkaan, että niitä olisi näkynyt.

Meillä on myös varattuna toinen varhaisultra vähän myöhempänä ajankohtana, ja oltiin yksimielisiä, että käydään myös siellä, vaikka nyt nähtiinkin, että vauva on oikeassa paikassa, eikä ole tuulimuna.
  3. ~Hertta~ Silmät suurina ihmettelijä

Hysteerinen mamma täällä taas tauon jälkeen ilmoittautuu. Alkaa ihan itseäkin ärsyttämään, kun en löydä tasapainoa tämän raskauden kanssa millään. En osaa iloita raskaudestani lainkaan, ja ei kyllä tottavie nauti miehenikään kun saan hänenkin hermonsa kireälle.

Kun juttuhan on niin, että olen ollut kaksi viikkoa supervarma siitä, että olen saanut keskeytyneen keskenmenon, ja tunne on ollut niin vahva etten ole uskaltanut edes palstalle kirjoittaa! Viime yönä oli viimeinen pisara, kun ensin näin unta jossa sain keskenmenon wc:ssä ja näin sen pienen alkionkin (joka myöhemmin muuttui metalliseksi kädessäni), ja tämän jälkeen kun pääsin uudelleen nukahtamaan näin unen, jossa olin ultrassa jossa todettiin alkion vastaavan viikkoja 6+5, eli kehitys olisi pysähtynyt kaksi päivää ensimmäisen varhaisraskauden uä jälkeen.

Ja miksi siis uskoin kkm? Koska minulla ei ole lainkaan oireita! Ei minkäänlaisia! Paitsi arat rinnat. Mutta siinä se. Ei väsymystä, ei kuvotusta, ei kerrassaan mitään. Olo on mahtava (jos ei ota huomioon pahaa mieltä ja ahdistusta keskenmenoepäilyistä), kuin en olisi koskaan raskaana ollutkaan. Pakkohan sinne ultraan oli mennä, aamulla soitin ja aika oli heti aamupäivällä.

Ja siellähän se Felix taas pötkötteli oikealla paikallaan, heilutteli käsiään ja jalkojaan ja teki koko vartalollaan sellaista uintiliikettä. Pituutta 2.71 cm, vastasi viikkoja 9+3 (vaikka niitä pitäisi olla 9+1 edellisen ultran ja ovulaation mukaan). Kohdunsuu oli tiukasti kiinni, raskaus näytti totaalisen normaalilta eikä mitään hätää pitäisi olla. Itkuhan siellä pöydällä maatessa tuli, onnesta tietenkin. :) Helpottiko tämä oloani? Bussissa matkalla kotiin mietin, että mitä jos tästä uä-tutkimuksesta oli vain haittaa ja saan keskenmenon ensi viikolla.

Alkaa käymään koville tämä raskaus, henkisesti nimittäin. :/
  4. Lowica Oman äänensä löytänyt

Mä tonne neuvolakuulumiset osioon kirjottelin, että kävin yksityisellä ultrassa juurikin samanlaisen epävarmuuden takia. Ja heti seuraavana päivänä aloin miettiä, että mitäs jos se ehtikin yön aikana mennä kesken, vaikka eilen oli kaikki hyvin... Mutta kuulemma tämä on ihan normaalia, ainakin neuvolatädin mukaan... :) Tänään tuli kutsu ultraan keskussairaalaan reilun kolmen viikon päähän, että jos sitä sinne asti jaksais sinnitellä.
  5. Sukey Sanaisen arkkunsa ammentaja

Tiedän tunteen, ~Hertta~. Esikoisesta mietin ihan samaa, ja ainoa oire raskaudesta oli se, että vollotin miehelle ihan täysillä, että ei siellä kuitenkaan ole mitään, tuulimuna se on :-D Käytiin silloin rv 8+6 ultrassa, ja siellä se "suuri" möykky näkyi, ja sydämensykkeenkin erotin heti. Tietty sen jälkeen pelotti mennä rv 15 neuvolaan, kun olin ihan varma, että vauva oli kuollut eikä tullut ulos, eikä sydänääniä kuitenkaan kuulisi, eikä mistään tulisi mitään.

Loppujen lopuksi masussa oli niin kivaa olla, että tyttö syntyi vasta häädön jälkeen rv 42+1 :-D

Esikoisen aikana luin Vau:n kirjasta, jonka sai neuvolasta, että täysi oireettomuuskin on täysin normaalia. Tsemiä, kaikki on hyvin, ja tulee menemään hyvin :-)
  6. Hepa83 Silmät suurina ihmettelijä

Täällä juuri palattu tyytyväisin mielin varhaisultrasta:) Oikealla paikalla kohdussa näkyi möykky, jonka sydän sykki hirmuista vauhtia. Alkohan ne onnenkyyneleetkin siinä pöydällä maatessa valua:) Mieskin vaan hymyili hölmön näköisenä vieressä;) Nyt tietysti alkaa jännitys, että kaikki menisi jatkossakin hyvin. Seuraavaan ultraan varmaankin n.3-5 viikoa, toivottavasti aika menis nopeasti:)
  7. aamupalajuusto_ Oman äänensä löytänyt

Täälläkin nyt varhaisajan ultra takana ja kaikki hyvin! Sikiö vastasi kooltaan viikkoja 6+4 ja sydän sykki. Lääkäri sanoi että 98%:n varmuudella kaikki tulisi menemään hyvin. Nyt sitten erehdyin lukemaan kauhutarinoita, mutta nyt vaan vähän enemmän nauttimaan raskaudesta. :) Kohdun ulkopuolinen ja tuulimuna ainakin suljettu pois. Meinasihan tuota itku päästä helpotuksesta.
  8. Nenänen Oman äänensä löytänyt

Mekin käytiin maanantaina varhaisultrassa. Olin 99 % varma ettei siellä mitään olis, niin oli kyllä maailman ihaninta nähä, että se sydän siellä sykki ja kaikki oli hyvin! <3 Ultraaja sanoi, että on erittäin todennäköistä, että kaikki menee hyvin loppuun asti, mutta vielä ei uskalla silti ihan täysillä iloita. Ehkä sitten 12. viikon ultran jälkeen? :) IHANAA silti että kaikki hyvin, huh!!
  9. HS_82 Oman äänensä löytänyt

Toinen varhaisultra on nyt takana ja siellä oli pikkuinen, jonka sydän sykki hirmuista vauhtia :-) Pikkuisen koko vastasi viikkoja ja hän oli ihan oikeassa paikassa. Niin ja siellä hän oli yksin. Voi että, miten ihanalta tuntui nähdä ja kuulla, että kaikki on tällä hetkellä kunnossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin <3
  10. Kak Jostain jotain jo tietävä

Hertta oon ihan samanlainen! oon ravannu noissa ultrissa ja sitä levollisuuden tunnetta kestää muutama päivä ja sitten tulee taas pahat muistot keskenmenosta mieleen :( oonki päättänyt, että en googlettele enää mitään! tai ainakin yritän olla lukematta :/

ihana lukea paljon hyviä kuulumisia. mulla on 21.9. np-ultra (taitaa olla 11+3) ja jos siellä kaikki hyvin ni alan uskomaan ja luottamaan ja iloitsemaan :) jännittää! onneks mies pääsee mukaan tonne ultraan! tänään ihan pikkusen salaa ja vaivihkaa käytiin kattomassa vauvan tavaroita vauvaliikkeessä :)
  11. Little Jostain jotain jo tietävä

Ulkomailla käydessäni kävin sairaalassa verisenvuodon takia. Pelkäsin ihan hulluna keskenmenoa, mutta pieni sydän takoi menemään omiaan, joten huolestuin turhaan. Oli uskomatonta nähdä mahanasukki ensimmäistä kertaa. Ensimmäinen ajatus oli etten voisi olla enää ylpeämpi pikku pavustani :)
  12. paukke Puuhakas puhuja

Mä kävin kans ultrassa viime perjantaina. Siellä se pikkunen köllötteli sydän pamppaillen. Vähän kyllä pelkäsin et ois menny kesken kun kuvotus katos viime torstaina eikä oo kyllä viellä tullu takas.. Väsyttää kyllä ja nännit on arat.. Noh seuraava ultra onkin neljän viikon päästä. Toivotaan että sielläkin kaikki hyvin. Tänään vuorossa neuvola...
  13. appelsiini Satasella mukana keskusteluissa

mulla oli tänään lääkärineuvola, ja kurkattiin taas masuun.. siellä se pieni oli ja imi peukkua, hellyyttävää <3. kaikki näytti muutenkin lääkärin mukaan olevan todella hyvin. piristipä taas päivää kummasti..

niiin, ja vauva vastasi viikkoja 9+2 eli edelleen oli pienemmän näköinen kun mitä viikkojen mukaan pitäis olla mutta mulla on niin pitkä kk kierto ollu, että johtuu siitä.. :)
  14. _Malla_ Silmät suurina ihmettelijä

Olin tänään ekassa ultrassa. Jännitin sitä ihan älyttömästi etukäteen, koska olin ihan varma ettei tyyppi ole enää hengissä kun pahoinvointi+väsymys on yhtäkkiä tällä viikolla loppunut.

Mutta siellä se köllötteli ja syke löyty, rv 9+6 ja laskettu aika pysyi ennallaan eli 13.4. Olin niin sekaisin, että en muista mitä gyne sanoi sikiön pituudeksi. Jotain kolmosella alkavaa se taisi olla :) Vastasi hyvin viikkojaan ja muutenkin oli kaikki kunnossa.

Pikkuinen näytti ihan humanoidilta, kun pää oli niin suuri muuhun kroppaan verrattuna :)
  15. Sukey Sanaisen arkkunsa ammentaja

Ihana lukea, että ultrissa on ollut kaikki hyvin ja sydämensykkeet on löytyneet :-)

Malla, me käytiin esikoisesta varhaisultrassa rv 8+6, ja silloin hänen pituutensa oli 2,58 cm, eli kyllä viikon pidemmällä pituus varmaankin on päälle 3 senttiä. Saitko ultrakuvia muistoksi? Meille ainakin annettin sellainen(kin) kuva, jossa oli alkion pituus mainittuna :-)

Me mennään varhaisultraan maanantaina (hui, nyt alkaa jo vähän jännittää), ja nt-ultra on 4.10. Ei malttaisi millään odottaa..
  16. Kottis Silmät suurina ihmettelijä

Hiiiiii

On kyllä mahtis olo nyt. Np-ultra oli tänään. Kovin eläväinen kaveri löyty ja kaikki just niinku pitääkin. Oli kyllä semmonen olo tossa aikasemmin vaikka kahdessa varhaisultrassa kävin, ettei siel ketää oo eikä tää oo totta. Mutta on se. Aivan uskomaton fiilis.
  17. _Malla_ Silmät suurina ihmettelijä

Sukey sain joo ultrakuvan mukaan, tai siis kaksikin kuvaa, mutta niissä on molemmissa eri mitat :D Menen np-ultraan ensi viikolla, että sitten pitää yrittää kuunnella vähän tarkemmin..
  18. Kak Jostain jotain jo tietävä

Mullakin muuten pahoinvointi helpotti just ennen 9. viikon alkua, mutta tänään siis np-ultrassa kaikki hienosti eli ei kyllä merkannu mitään :) vauva on ihana!!! hihi nauratti nähdä kun sillä oli jalat ristissä ja peukku suussa :)

oli ihan kamala jännitys aamulla ja en nukkunu varmaan silmäystäkään yöllä. edellisestä varhaisultrasta oli 3 vko ja pelkäsin ihan sairaasti, että kaikki ei oo hyvin.
  19. appelsiini Satasella mukana keskusteluissa

Mila, teilläkin on peukkumaakari mahassa! :) musta oli jotenkin hassua että jo noin pieni sikiö imee peukkua. tai siis kyllähän mä tiesin sen että niillä on se imemisrefleksi jo mahassa mut kuvittelin et se ois tullu myöhemmin.. 

mut on kyllä ihana lukea että pikkuisilla on mahassa kaikki hyvin <3
  20. Kak Jostain jotain jo tietävä

Joo söpöä :) ja sit se välillä nyrkkeili! ja kun nauroin, ni vauva vaan heilu siellä näytöllä :D sit lääkäri sano, että "tässä on virtsarakko" ja mä siihen, että ai mun vai? no ei, ku tän vauvan....hehe