Ultrakäynnit

Lauritita

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikille!

ennen muuta: onnea, lokakuiset!

Tämä on mun 3. raskaus (1. oli keskesmeno ja 2. tuli mun ihana 2v-tyttö).

20.4. mulla on NT-ultra Turussa, mutten löytänyt infoa netistä (eikä neuvola-chatista) saako mieheni tulla? Osaatteko te sanoa?
Mua pelottaa todella paljon, koska 1. raskaudessa löydettiin km, kun oli just NT-ultrakäynti. En ole valmis mennä samaan huoneen, saman lääkärin kanssa ilman tukihenkilöä...

Kävin varhaisultrassa kun olin 7+1 ja kaikki oli ok, (syke ja sikiö). Lääkärini sanoi silloin, että hän oli 97% varma, että mennään synnytyssaliin asti. Mutta on vielä se 3% ja mulle jäi ison trauman keskenmenon jälkeen...

Paljon kiitoksia etukäteen (ja jep, sori kirjoitusvirheistä )
 
Valitettavasti Tyks:iin pääsee vain ultrattava yksin. Näin mulle sanottiin, kun varasin aikaa nt-ultraan. Muistaakseni sanottiin myös, ettei muita mukaan edes odotustiloihin.
 
Valitettavasti Tyks:iin pääsee vain ultrattava yksin. Näin mulle sanottiin, kun varasin aikaa nt-ultraan. Muistaakseni sanottiin myös, ettei muita mukaan edes odotustiloihin.

kiitos Joosu. Soitin neuvolaan eilen ja sanottiin, että yksin ultraan :sorry: Puuh.. katsotaan miten pärjäilen siellä.
 
Minullakin ollut kovat pelot siitä että menee kesken, koska on suuri ihme että olen raskaana. NT olisi vajaan 2 vkn päästä, mut olin niin huolissani tiputteluvuodon takia että kävin yksityisellä ultrassa eilen. Siellä näin kun pikkuinen huitoi ja hyppi ultrassa ja sydän sykki, mikä helpotus se olikaan kaiken tämän pelon jälkeen. Jos mahdollista niin käy yksityisellä tässä välissä, niin sitten on taas hetki helpompi hengittää kun lääkäri tarkistaa tilanteen. Kolme viikkoa on pitkä aika odottaa vielä. Ja yksityiselle varmaan saa tukihenkilö tulla mukaan, et joutuisi kohtaamaan pelkojasi yksin.. Jaksamisia paljon sinne ❤️
 
Tänään oli nt-ultra ja sikiö osoittautuikin viikkoa vanhemmaksi joten La siirtyi 17.10.-> 11.10.

En kysynyt saanko kuvata puhelimella mutta kuvia kyllä tuli muuten tosi paljon mukaan.

Kaikki näytti hyvältä, en nyt oo ihan varma että miten niiden seulontaverikokeiden kanssa käy kun raskaus olikin pidemmällä. Olin kipeänä ja sen takia verikoetta jouduttiin siirtämään viikolla eteenpäin parhaasta ajasta ja nyt sitten vielä tämän vuoksi viikko lisää...
 
Meillä taas ekassa ultrassa la siirtyi viikolla eteen päin & nyt jännitetään NP:n tuloksia. Verikokeet meni just rajalla, että hyväksyttiin että riskiluku voidaan laskea. Mutta olipa ihana nähdä pikkuinen siellä huitomassa ja kuulla hänen sydämen pamppailevan reippaasti♥️
 
Meillä oli eilen NT-ultra ja kyllä jännitti kauheasti mennä yksin sinne kun esikoista odotetaan :eek: Kaikki meni kuitenkin paremmin kuin hyvin. Ultrattiin suoraan vatsan päältä ja siellä oli pikkuinen nukkumassa. Sitten kun heräili, niin alkoi ottaa jaloilla pohjalta vauhtia ja pomppi masussa menemään ihan tähän tyyliin: :blob7 Kyllä se vaan on ihmeellistä miten pienenä se siellä jo touhuilee, eikä se tunnu itsellä vielä missään. Kaikki oli onneksi pienellä paremmin kuin hyvin ja riskejä vakaville kehityshäiriöille ei ollut yhtään ja Downin riskilukukin oli todella kaukana riskirajasta! Oli helpotus koko käynti ja vaikka mies ei päässytkään mukaan, niin sain kuitenkin monta kuvaa näytettäväksi pienestä! :Heartred

Laskettuaika vahvistui päivälle 21.10. ja nyt ollaan tänään siis rv 13+1.
 
Mulla on NT maanantaina ja kyllä jännittää todella paljon.
Eilen käytettiin kotidoppleri ja kuunneltiin sykettä ❤️ Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin.

PS. Unohdin sanoa, et maanantaina oon rv 12+6. Toivottavasti ei oo liian myöhään katsoa sitä niskaturvotusta...
 
Minäkin oon käyny ekassa ultrassa ja kylläpä pääs helpotuksen huokaus ku varhaisultraan ei oo ollu varaa nii nyt tietää että kaikki on ok. Ultra päivänä oli tasan 13+0 ultraaja mittas 3 päivää vanhemmaksi mutta ei muuttanut la. Kaikki vaikutti olevan ok kyselin istumasta ja sano että aika alhaalla, toivottavasti nousee eikä jää alas.
Vähän nauratti kun ultraaja oli saanu anturin mahaan kiinni nii ensimmäisenä tokas että jo on asento, siis mittaan kannalta. Oli pää alaspäin kasvot kuvaajan nii ei meinannut saada niskaa edes esille, vaikka itekki yritin hypellä ja saada muuttamaan asentoa
 
Mulla on NT maanantaina ja kyllä jännittää todella paljon.
Eilen käytettiin kotidoppleri ja kuunneltiin sykettä [emoji3590] Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin.

PS. Unohdin sanoa, et maanantaina oon rv 12+6. Toivottavasti ei oo liian myöhään katsoa sitä niskaturvotusta...
Ei oo liian myöhään, jos ei vastaa yli viikkoa isompaa. Ite kävin 13+6, joka on vika päivä, jolle noita varataan. Kuulemma, jos koko on yli 8cm, ni ei voi enää mitata.
Itselläni vastas vasta 13+1, mut jos ois ollu yli 14, ni ei pystyis mittaamaan.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Takaisin
Top