Ultraan yksin (koronavirus)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Artikkelimme kertoo miten (kirjoitushetkellä, tilannehan muuttuu kokoajan) koronavirus vaikuttaa raskausajan tutkimuksiin ja synnytykseen. Artikkelissa kerrotaan että ultraäänitutkimukseen on saavuttava yksin. Mitä ajatuksia tämä teissä odottajissa herättää? Haluaisitko että kumppani pääsisi ultraan mukaan?

Omasta raskaudesta on aikaa, mutta mielestäni olisi ollut todella sääli, jos mies ei olisi päässyt mukaan. Onhan se hänellekin iso asia ja raskaus taitaa konkretisoitua ultrassa miehelle vielä eri tavalla kuin odottajalle. Tai näin ainakin meillä. Mutta kaikkien terveys ja turvallisuus tietenkin ensin.
 
Meillä loppuraskauden kontrolliultrat menee nyt sitte yksin, vaikka oli kyllä itsestäänselvyys aiemmin, että mies tulee mukaan. On ne kaikki ollu hälle tosi tärkeitä ja harmittaa kyllä niin omasta ku hänenki puolesta.
 
Tää on eka raskaus meille molemmille ja voin sanoa et surettais ihan tosissaan jos toi rakas Pölhö ei sais tulla mukaan.
Kait tämäkin selviää sitten lähempänä, meil eka ultra/neuvola 2.4.
 
Meillä oli ylimääräinen ultra (kokoarviota jne) tänään ja mies sai tulla mukaan. Sanottiin kyllä, että jos vielä pitää ultrailla, niin mielellään sitten ei enää tule mukaan.
 
Ihan tylsää, aion ottaa luurilla videota rakenneultrasta. Oli tarkoitus mennä sinne yhdessä, mutta eiköhän noi rajoitukset ole ennallaan parin viikonkin päästä ja asennoiduttu siihen. Harmi, mutta mikäs teet asialle.
 
Osaako joku sanoa mikä tilanne päijät-hämeen keskussairaalalla on tämän suhteen? Saavatko puolisot vielä tulla? Tiistaina ultra ja oon valmiiksi ihan kauhuissani, jos mies ei saa tulla mukaan.
 
Osaako joku sanoa mikä tilanne päijät-hämeen keskussairaalalla on tämän suhteen? Saavatko puolisot vielä tulla? Tiistaina ultra ja oon valmiiksi ihan kauhuissani, jos mies ei saa tulla mukaan.

voisin kuvitella, että kaikkialla on sama ohjeistus. Eli kannattaa varautua siihen, että joudut menemään yksin.
 
Seuraava ultra on ens kuun lopussa ja näyttää nyt vahvasti siltä, että sinne joutuu yksin mennä. Lupasin kyllä kuvata miehelle videota, jos näin on.
 
Meillä mies ei suurimpaan osaan ultrista ole päässyt töiden vuoksi. Kaksosista ultria tehtiin muutenkin koko ajan, joten ei mitään makuja, että olisi kaikkiin järjestänyt vapaata.

Kökkö homma tuo rajoitus, mutta minkäs teet. Yhteisen hyvän eteen on kuitenkin säädetty.
 
Osaako joku sanoa mikä tilanne päijät-hämeen keskussairaalalla on tämän suhteen? Saavatko puolisot vielä tulla? Tiistaina ultra ja oon valmiiksi ihan kauhuissani, jos mies ei saa tulla mukaan.

En tiedä, heidän nettisivuilta ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt tietoa ettei saisi tulla. Mutta kun saat faktat selville, voisitko kertoa?
Sinänsä tyhmä rajoitus, jos samassa talossa asutaan ja sängyssä nukutaan niin eiköhän me molemmat olla yhtä pieni tai suuri koronariski jos oireettomia ollaan...
 
Osaako joku sanoa mikä tilanne päijät-hämeen keskussairaalalla on tämän suhteen? Saavatko puolisot vielä tulla? Tiistaina ultra ja oon valmiiksi ihan kauhuissani, jos mies ei saa tulla mukaan.

Neuvolan sivuilta löytyi ainakin tälläinen ohjeistus https://www.phhyky.fi/fi/perhe-ja-s.../koronavirustiedotteita-neuvolan-asiakkaille/

Itsellä vielä raskaus niin alussa, että en ole näihin perehtynyt, mutta jos tuosta jotain infoa saisi. Ajattelin olla yhteydessä suoraan puhelimitse, kun omat ajat lähestyy, jos ei selkeämpiä ohjeita ole tullut. Harmittaa kyllä, jos mies ei pääse mukaan.
 
Näin sanottiin minullekin (HUS-alueella), eli yksin pitäisi tulla. En ole aiemmin ultrassa käynyt ja toivon nyt kovasti, ettei ainakaan huonoja uutisia joutuisi yksin kuulemaan. Mutta tuo videopuhelu oli kiva idea!
 
Neuvolassa mulle sanottiin että näillänäkymin Hml ultraan ei saa tulla mies mukaan, mutta neuvolasta kannustettiin silti ”yrittämään” josko vaikka pääsisi. Täysin oireettomia ollaan ja ensimmäinen raskaus, pelottaa tuo yksin meno kun on varautunut jo että pääsee yhdessä näkemään ultran:sad001
 
Mulla on raskaus vielä ihan super alussa (rv 3+6), mutta nyt jo pelottaa ajatus, että joutuisin mennä ultraan yksin... Lähinnä viime syksynä koetusta kkm /rv12 jäi niin kovat traumat, että pelottaa ihan tosissaan jos joutuisi kokemaan samaa uudestaan. En tiedä miten olisin silloin selvinnyt tilanteesta ilman puolisoa, ja toki hänellekin tärkeää olla paikalla näkemässä ja kuulemassa itse mitä tapahtuu... Ymmärrän toki rajoituksen tärkeyden, mutta silti näin ensimmäistä lasta yrittävänä tuo tuntuu tosi kurjalta.

Ilmeisesti yksityisillä klinikoilla saa vielä tulla puoliso mukaan (esim perhe-arten sivuilla tällä hetkellä lukee, että yksi hlö odottavan äidin lisäksi on ok), joten harkitsen et kävisin ultrissa (tai koko neuvolassa) yksityisellä, jotta mieskin pääsee osallistumaan. Tottakai siihen joutuisi käyttämään säästöjä, mutta toisaalta koetaan molemmat, että tämä ensimmäinen ja melko tod näk ainoa meille tuleva lapsi on molemmille niin ainutlaatuinen, että puolisokin kokisi tärkeänä saada olla mukana kokemuksissa.
 
Hei.
Tämä herätti ajatuksia ja toivon todella että asiat rauhoittuvat niin että saamme ultraan tukihenkilön mukaan.
2015 odotin poikaamme ja vaikka olikin lapsia ennestään ultra on aina raskauden jännittävimpiä hetkiä. Niin odotin odotus aulassa yksin (mies ei katsonut tarvetta tulla mukaan)
Reippana ja rohkeana ja itsenäisenä istuin siinä ja huomasin kuinka kaikki olivat pariskunnittain. Vuoroni tuli ja pillahdin niin pahaan itkuun että jouduttiin ensin rauhoittelemaan jännitys pois että uskalsin mennä ultrattavaksi. luojan kiitos vatsassa näkyi vauvan alku jolla näytti kaikki olevan niinkuin pitikin.
maailmani olisi romahtanut jos olisin joutunut yksin kuulemaan huonot uutiset.
Toki ilokin olisi ollut tärkeää jakaa.. nyt odottelen taas ultraan menoa (elokuussa) ja olen varautunut ottamaan ystäväni tukihenkilöksi. En enää halua olla yksin ilojen tai surujen kanssa.
Toivotaan että me siis kaikki saadaan se joku tärkeä jakamaan se odotuksen hetki ❤️
 
Takaisin
Top