Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin tampereella taas ihan normiultrassa, mutta se laite tulosti kuvan 3Dnä. Oli vähän jännän näköistä kun se kuva alko muotoutua siihen ruudulle

Ihana kuulla Ninzy, onnittelut! :)

Mites tuo pikkuisen koko, onko teillä ollu minkä pitusia millä viikoilla( lähinnä ne jotka on käyny jo ultrassa ;) ) ?

Sillon ku käytiin alkuun ultrassa yksityisellä, pienellä oli pituutta jo 1,45cm ja viikkoja vasta 6+5. Aattelin että se vois olla 11vk jo jättikokonen kolmisenttinen :) huomenna näkee sen ultrassa mutta kiinnostais tietää muiden kokemuksia..?

Just kävin tarkisteleen vaun raskausseurannan sovelluksesta että tuollon 6+5 pituus olis keskimäärin vaan 4-8mm O.o nyt en oikeen ymmärrä, mitenhän se ultraaja sit mittaili että jopa 1,46cm pitunen ois ollu..?

Oon jotenki ihan pihalla nyt..

Heh no kiva kuulla että teillä on eri kokosia pikkusia siellä :)

Epäilen silti että ootan jotain jättiläisvauvaa <3 onhan tuo mun mies aika hujoppi mut...

Mun muistaakseni täälläkin oli puhetta siitä jossain vaiheessa, että alussa geeneillä ei oo vaikutusta alkion/sikiön kokoon. Kun kaikille muodostuu samat solut ja elimet samoilla viikoilla, niin niissä ei isoja kokoeroja voi vielä olla jos kehitys on normaalia. Normaalia merkittävästi pienempi koko kai vois olla merkki kehityshäiriöistä tässä alussa. Mut juurikaan normaalia isompia siellä ei voi kaiketi olla vielä, tai sit viikot olis pidemmällä. Sen takia tää eka ultra on näillä viikoilla, et tarkastetaan samalla oikea raskausviikkojen määrä. Sit toisella kolmanneksella voi kokoeroja alkaa tullakin, olkoot sit perinnöllisiä tai muista syistä johtuvia.

Joo tuo jättiläispuhe oli vähän kevennystä.. Mutta onko teijän katkaravut ollu minkä kokosia 6-7 viikoilla? Onko tuo edes mahollista että meijän pien ois puolitoista senttiä pitkä? Vai muistanko ihan väärin? (Seki kyl mahollista, oli aika jännottävä reissu!)

Apua sekotin nuo viikot! Siis käytiin siinä ultrassa 7+6 ja pituus oli se 1,5cm. Ja vaun mukaan tuon viikon pituus keskimäärin 9-14mm. Eli ei siis mitään ihmeellistä.. :)

On se jännä ku vauva tai raskaus kyseessä niin reagoin heti satasella sen pitemmälle miettimättä :)

Meidän vaava oli rv 7+0 10,2 mm mittainen, ja rv 11+2 52,1 mm mittainen (vastais rv 11+6 muttei siirretty laskettua aikaa).

Meidän ultra oli 12+3 ja koko 6,8 cm, vastasi kuulemma 13+0 viikkoja, mutta laskettua aikaa ei muutettu.
Kai siihen mittaukseen vaikuttaa jonkun verran se, että miten kippurassa vauva on.

Meillä oli ultra 11+6 ja koko tuolloin 50,09 mm. Ja neuvolan laskelman mukaan tuolloin olisi ollut vasta 10+6, mutta siirrettiin la viikolla eteenpäin (vastaamaan tuota ultran tulosta).

Mäkin sain ultra-ajan viimein! Se on vasta parin viikon päästä, 20.3. Mut en mä kyllä yhtään stressaa tai ees odota sitä mitenkään jännityksellä. Kävin viikolla 8+ varhaisultrassa, jossa kaikki oli hyvin, eikä nyt oo mitään syytä olettaa, että asia ois muuttunut. Mies kyllä varmaan odottaa innolla tota seuraavaa, kun pääsee sit ekaa kertaa näkemään, mitä on saanu aikaan.

Takaisin