Ulkomailla asuvien neuvolahässäköinnit

Mä bongasin noista muista ketjuista, että meitä ulkomailla asuvia taitaa olla jo ainakin kolme, ja joku halus seurailla muiden neuvolakäyntejä ulkomailla.

Me ollaan matkassa miehen töiden takia, siis Suomesta lähetettyinä, joten kuulutaan Suomen sosiaaliturvaan. Koska muualla kuin yksityisissä sairaaloissa ei puhuta englantia, joudun käymään eräässä niistä. Palvelu on ollut aivan uskomattoman hyvää, mutta se näkyy myös hinnoissa. Elisen ja tämän päivän neuvolakäyntien saldo yhteensä 1920 €.

Edit: AI NIIN; jotenkin hätkähdytti se, miten huolettomasti heitettiin ilmoille, että jos sikiö ei kehity toivotulla tavalla, niin missä vaiheessa sitten hoidetaan abortti. Toki lääkäri pohjusti sitä, että riippuu tietysti kulttuurista ja uskonnosta, mutta että tässä maassa se on todella yleistä ja normaali käytäntö.
 
Muokattu viimeksi:
Karmivaa. Saako siellä abortoida sukupuolenkin perusteella?

Mietin, että oisko ollu mahdollista palkata tulkki mukaan kiinankieliseen sairaalaan? Oiskohan halvempaa?
 
Karmivaa. Saako siellä abortoida sukupuolenkin perusteella?

Mietin, että oisko ollu mahdollista palkata tulkki mukaan kiinankieliseen sairaalaan? Oiskohan halvempaa?

Ei tullut mieleen kysyäkään, enkä ehkä halua edes tietää, tehdäänkö sukupuoleen perustuvaa raskaudenkeskeytystä kuinka paljon.

Mieluummin menen sairaalaan, jossa osaaminen ja hygienia ovat huipputasoa.
 
Jep, ulkomailla ollaan. Jännä miten eri kulttuureissa toimintatavat voikin poiketa toisistaan niin paljon! Täällä Jenkeissä tuntuu kaikki tutut (5+) synnyttäneen leikkauksella. Jotenkin epäilen, että kaikki olisi olleet lääketieteellisesti tarvittavia. Noh, kunhan ei turhaan itse puukon alle joudu, kun kuitenkin jo toinen olisi tuloillaan.

Siis tuo hinta on jotain aivan käsittämätöntä, kamalaa puhuttiinko siellä sitten mitään erikoisemmista tutkimuksista, kuten lapsivesipunktiosta tms? Kun ilmeisen tarkkaan halutaan varhaisessa vaiheessa selvittää lapsen kehitys poikkeamien varalta?

Luulen, että meillä kaikki normaalit käynnit menisi vakuutukseen, mutta ylimääräisistä en sitten tiedäkään. Maksetaanhan me minun ja lapsen vakuutuksia kuiten 400 per kk, joten mielellään ne saisi jotain kattaakin.
 
Jep, ulkomailla ollaan. Jännä miten eri kulttuureissa toimintatavat voikin poiketa toisistaan niin paljon! Täällä Jenkeissä tuntuu kaikki tutut (5+) synnyttäneen leikkauksella. Jotenkin epäilen, että kaikki olisi olleet lääketieteellisesti tarvittavia. Noh, kunhan ei turhaan itse puukon alle joudu, kun kuitenkin jo toinen olisi tuloillaan.

Siis tuo hinta on jotain aivan käsittämätöntä, kamalaa puhuttiinko siellä sitten mitään erikoisemmista tutkimuksista, kuten lapsivesipunktiosta tms? Kun ilmeisen tarkkaan halutaan varhaisessa vaiheessa selvittää lapsen kehitys poikkeamien varalta?

Luulen, että meillä kaikki normaalit käynnit menisi vakuutukseen, mutta ylimääräisistä en sitten tiedäkään. Maksetaanhan me minun ja lapsen vakuutuksia kuiten 400 per kk, joten mielellään ne saisi jotain kattaakin.

Meille ainakin sanottiin suoraan (sairaalan henkilökunta!), että täälläkin tehdään suurin osa synnytyksistä leikkauksina sen takia, että ne ovat kustannustehokkaampia ja lääkärit saavat enemmän palkkaa, kun hoitavat useampia synnytyksiä. Jos ei halua veitsen alle (poislukien lääketieteelliset syyt), sitä pitää kuulemma painottaa koko ajan.

Meillä on todella kattava vakuutus miehen työn kautta, joten kulut tulee loppujen lopuksi sitä kautta katettua. Ajattelen vain koko ajan niitä, joilla ei sellaista ole.
 
Ai kamala toivottavasti myös sitten myöhemmin saat siellä haluamaasi hoitoa.

Toki se on liukuhihnahommaa viedä naiset huoneesta toiseen, kun se tuottaa hyvin ja sairaalan resurssit on hienosti mitoitettavissa. Jää vaan mietityttämään, että kuinka paljon komplikaatioita tästä tulee turhaan äideille, mukaan lukien hidas palautuminen ja hanakas siirtyminen pulloruokintaan. Kurjaa :sad001
 
Mun miehen vakuutus ei kata minua. Eikä mun matkavakuutus kata raskauteen liittyviä juttuja. Omasta pussista siis menee. Onneksi täällä hintatasokin on ihan toinen niin tähän on varaa. Ja rv18 tullaan jo Suomeen ni lopun tiheemmät käynnit ja synnytys on sit onneks siellä.

Mulla nyt vasta 5+2. Soittelen varmaan huomenna sille kätilölle, jota mulle suositeltiin, ja kyselen hintoja ja milloin ois hyvä tavata.
 
Äh, en mä oo vielä mihinkään soittanut. Mut ei kai tässä kiire oo. Eiks Suomessakin toista odottavat oteta ensikäynnille tyyliin viikolla 10?
 
Huh. Minä täällä jotenkin panikoin, kun tuntuu, että mitään ei omassa suunnassa tapahdu. Rv 8 menossa, ja viikon päästä on hoitajalle soittoaika. Pitää vissiin kovasti kysellä sen ultran perään
 
Olipa muuten turha tuo soittoaika. Hoitaja vaan kyseli pakolliset esitiedot, ja puhe rönsyili niin paljon, että tunti heilahti helposti. Sain sentään varmistettua (oli muuten hankalaa), että seuraavalla käynnillä tehdään ar-ultra ja muut testit, tosin verenkuva pitää otattaa itsenäisesti joitakin päiviä ennen käyntiä. Np-ultra onkin sitten vasta 20.4. Kääk.

Jotenkin jäi outo fiilis, kun tuntuu että mun koulutustaustan kysymisestä huolimatta mua kohdeltiin kuin teiniä, joka ei tiedä miten raskaaksi tullaan. Saapa nähdä pysyykö sama myöhemmin, vai pitääkö sanoa jotain. Turhauttavaa kuunnella itsestäänselvyyksiä toistettuna useaan kertaan.
 
Ehkä Jenkkilässä on se, että kaikki pitää selittää juurta jaksaen, ettei joudu myöhemmin oikeuteen siitä, että on jättänyt jotain sanomatta tai kysymättä?
 
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Asun Ranskassa ja vähän pihalla paikallisista käytännöistä, mutta ilmeisesti sairaalan puolesta on seuranta, jossa mm. alkuraskauden ultra. Vissiin on ilmaista, ehkä, sekin varmaan selviää :bag:rolleyes:
 
Mielenkiintoista päästä lukemaan, miten eri puolella maailmaa toimitaan :).
 
Moikka, kurkkailen tänne tuolta tammikuun 2019 puolelta, kun itselle on mahdollisesti käymässä niin, että olen työmatkalla aasiassa koko tuon np-ultran aikaikkunan. Vielä ei ole halua kertoa raskaudesta työnantajalle, joten itse matkaa ei ole mahdollista välttää.

Eli tehdäänkö vastaavaa tutkimusta rutiinisti yksityisillä lääkäriasemilla vai pitääkö mun luopua kokonaan ajatuksesta, että voisin tutkimuksessa käydä reissun aikana ulkomailla?
 
Moikka, kurkkailen tänne tuolta tammikuun 2019 puolelta, kun itselle on mahdollisesti käymässä niin, että olen työmatkalla aasiassa koko tuon np-ultran aikaikkunan. Vielä ei ole halua kertoa raskaudesta työnantajalle, joten itse matkaa ei ole mahdollista välttää.

Eli tehdäänkö vastaavaa tutkimusta rutiinisti yksityisillä lääkäriasemilla vai pitääkö mun luopua kokonaan ajatuksesta, että voisin tutkimuksessa käydä reissun aikana ulkomailla?

Ainakin Kiinassa np-ultraus yksityisellä tehtiin varmasti aivan samalla tavalla kuin missä tahansa muuallakin. Hinnat voivat olla yksityisellä todella pilvissä, etenkin jos tehdään verikokeita. Mulla oli ihan ensimmäinen käynti (kävin jo viikolla 6 ensimmäistä kertaa perussairauteni takia) n. 1000 €. Siihen kuului lääkärikäynti, ultra ja sekalaisia verikokeita (verenkuvaa sun muuta).

Np-ultraan liittyvän kromosomipoikkeusseulan hintaa en tiedä, koska lääkärilaskut ovat menneet suoralaskutuksena tuon ensimmäisen kerran jälkeen mieheni työnajantajalle ja sitä kautta vakuutukseen, mutta on ollut varmasti aivan hirveän kallis.
 
Kiitos Chiunque :) Hinta on varmaan joo pilvissä, mutta kiva tietää että ei kuitenkaan ole poissuljettua käydä tutkimuksessa reissun aikana. Vähentää turhaa stressiä matkasta.
 
Takaisin
Top