Itse olin viime raskaudessa Thaimaassa n. rv 12. Mulla ei ollut hepatiittirokotustakaan, kun tuli vähän yllättäen. Eikä sitä voinut enää raskaana ottaa. Kaikki meni silti hyvin. En syönyt salaattia ollenkaan, ja ainoastaan hedelmiä missä oli kuori päällä. Sitten kaikki muu kypsennettynä. Kyllähän se aika yksipuolista ruokaa oli, kun ei viitsinyt ottaa mitään kovin eksoottista että tiesi varmasti mitä söi. Majoneeseja kannattaa myös välttää ulkomailla muuten! Limpparin kanssa en lähtenyt panikoimaan jäiden suhteen. Vaikka ne olikin varmaan tehty jostain hanavedestä, mutta ainakaan mulle ei mitään tullut. Ja aika pieni osuus se loppujen lopuksi siinä kokislasissa oli.
Lentokoneessa pyrin kävelemään ja seisomaan mahdollisimman paljon. Seisoskelin siinä käytävällä ja venyttelin jalkoja. Meillä oli paikat koneen etuosassa, ja kävin varmaan puolen tunnin välein hakemassa vettä koneen takaosasta. Ja kun joi, kävin myös vessassa usein. Oli hyvä syy liikkua, eikä tullut mitään tulehduksia. Tukisukat mulla oli mennessä mutta paluumatkalla ne unohdin. Kaikki meni silti hyvin.
Mitähän muuta... avoimin mielin vaan reissuun ja rennosti, niin kaikki menee hyvin :)