Uiminen raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nia

Puuhakas puhuja
Laitanpa tämmösen topicin tänne, kun en ole vielä raskaana vaan yrittämis vaiheessa. Rupesi tuo uiminen mietityttämään. Voiko raskaana ollessa käydä ihan normaalisti uimassa esim. ihan alusta asti. Jostain olen kuullut urbaanilegendan(ko?), että kylmä vesi voi aiheuttaa keskenmenon. Toisella kolmanneksella ja kolmannella kolmanneksella kai tuo liikkuminen on ihan suotavaa, mutta mitenkäs ihan alussa?

Ei pitäs olla mitään ongelmaa vaan uimistahan suositellaan raskaana oleville.
Siinä uimisessa kai on ennemmän se tulehdusriski vaara veden pöpöistä jos kauheen
esim viimisillään ui. En tiiä siitä tarkemmin, mutta ei kylmyys ainakaan KM pitäis aiheutella.
Mä ainakin polskin kesällä ja niin pirun kylmässä vedessä ja edelleen porskutellaan etiäppäi[;)][:)]

Itselläkin vasta haaveissa pienokainen, mutta kaverini kävi vielä 2 viikkoa ennen esikoisensa syntymää uimassa uimahallissa. Uiminen teki ainakin hänelle hyvää. Masu oli valtava ja vauvakin isokokoinen syntyessää, joten muualla liikkuminen oli vaikeaa ja kivuliastakin. Vedessä tämä sujui paremmin [:)]

Kun paikat alkaa aueta, niin sittenhän se ei enää ole kovin turvallista, siihen asti ei estettä tietääkseni ole!

Mä kans uin koko raskausajan ihan alusta saakka.
niin luonnon kuin uimahallinkin vesissä.
Vielä viikolla 39+ kävin..(tyttö syntyi 39+6)

Täällä on tarkoitus mennä uimaan, nyt kun elämä on vähän normalisoitunut eli pahoinvointi vähentynyt.
Tarkoitus myös sitten vauvan kanssa mennä vauva uintiin :)

Takaisin