Uimavaippa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lirtsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa.

Olen pikkusen kanssa menossa ensimmäistä kertaa kylpylään ja tarkotus olis mennä vierailemaan myös allasosastolle... Pitääkö lapsella olla uimavaippa? Miten semmonen käytännössä toimii, onko siitä tosiaan jotain hyötyä..?

Uimavaipoista kannattaa kysyä kylpylästä, osassa niitä vaaditaan, osassa ovat kiellettyjä. Periaatteessahan ne vain yrittävät estää mahdollisia kakkavahinkoja altaassa. Ne joita minä olen testannut, ovat aivan turhia! Turpoavat ja ovat epämukavat. Uima-asu tiiviillä lahkeilla on mielestäni parempi. :)

Heip,

Itsellä ollut vain positiivisia kokemuksia uimavaipasta! Kesällä tuli polskittua altaassa erinäisenkin kerran ja koskaan ei vaippa falskannut. Ei myöskään meillä turvonnut. Oli mukava päällä, litteä, pehmeä eikä vuotanut :)

Tiiia mistä sä olet ostanu omasi...?
Mä meinasin kokeilla ihan prisman vaippaversiota..
Kylpylä sijaitsee tallinnassa niin aattelin ostaa sen valmiiksi..

Meillä on käytössä (vauvauinnissa) uimahousuvaippa. Siis ei simmonen kertakäyttönen vaan periaatteessa uimahousut, jotka sitten pitää kakan. On ollut pehmeä ja vauvalla mukava. Kakan pitoa ei ole testattu kun kertaakaan ei ole kakkaa uimassa tullut, mutta ainakin meille sanottiin että ne pitää sen. Ostettiin lastentarvikeliikkeestä.

Ammattilaiset sanovat ettei uimavaippaa tarvita, sillä vauva ei kakkaile veteen. Me ollaan käyty nyt vajaa vuoden vauvauinnissa jossa kellään ei ole uimavaippaa Eikä myöskään vahinkoja sattunut. Eikä muissakaan ryhmissä. Sanoisin että uimavaipat ovat humpuukia

Kyllä niitä vahinkoja sattuu. Me käytettiin kesän vesileikeissä liberon uimavaippaa joita ostettiin ihan lähimarketista. Ei se minusta mitenkään erityisesti turvonnu :wideyed:

Meidän vauvauintiryhmässä ei saanut vaippoja olla. Uidessa tuli olla shortsi-lahkeiset uimapuvut, eikä meidän ryhmässä kellään tullut kakkoja veteen. Ei veteen kakkaaminen mahdotonta ole, mutta ei myöskään kovin yleistä. :) Ja vauvan pissahan on lähes (ellei täysin?) steriiliä.

Ja tosiaan, ei olla koskaan kokeiltu, eikä vaippaa uidessa osattu kaivata. :)

Kyllä meijän tyttö ainaki kakkasi tänä kesänä veteen joitamia kertoja, kun polskittiin hellepäivinä pihalla puhallettavassa uima-altaassa :D

Ja faktahan on se että siellö veden seassa on oikeesti NIIN paljon pas*aa ja muita eritteitä ihan meistä aikuisista että melkeenpä tuun kohta siihen tulokseen etten kehtaa tota muksua sinne lykätä :nailbiting:

Mäpäs käyn läpi tuon cittarin ja prisman uimavaippa annin. Se turpoaminen muakin vähän mietityttää mutta voihan tuota ainakin kokeilla.
Kylpylästä kun kysyin vastaus oli "you can wear a daiper on your baby while swimming but it's not a problem be without.." Että miten toi nyt pitäs ymmärtää... :arghh:

Ymmärtäisin tuon siten kuin siinä lukee eli saatte pitää vaippaa halutessanne mutta ei ole ongelma jos sitä ette halua pitää. Eli ei olisi pakollinen verme.

Takaisin