tyytymätön tyttö

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tyttö4kk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

tyttö4kk

Vieras
Hei! Eli asiani olisi tämmöinen. Minulla on 4kkden ikäinen tyttö. Syntymästään asti ollut todella kiltti ja mitään ongelmia ei ole ollut. Nyt joulukuun ajan hänestä on tullut "tyytymätön" ja itkuinen.. täysimetyksellä mennään ja lapsen tahtinen imetys ja tiädän että maito piisaa. Muutamia soseita maisteltukkin. Mutta meillä on yöt levottomia ja päivät. Hereillä ollessaan ei ole ollenkaan tyytyväinen ellet pidä seuraa koko ajan. Sylikään ei auta kun sille tuulelle sattuu.. eli itkeskelee miten ja missä vaan. 3kkden ikäisenä kääntyi vatsalleen ja silloin alkoi yölevottomuus olettaen että johtuu uuden oppimisesta.. muttakun päivätkin levottomia.. ennen pystyin tekemään kotihommia tytön ollessa hereillä ja nyt ei tule mitään kun itker koko ajan.. osaisiko kukaan auttaa mikä voisi olla? Ruokavaliota muutettu välillä mutta ei mitään muutosta.. rupean olemaan vain väsyksissä kun en ehdi levätä päivällä/yälläkään..

Meillä on ollut ihan samoja juttuja ilmassa :) alkoi samoihin aikoihin ja edelleen jatkuu; tyttö nyt siis 6kk. Ainut poikkeus että meillä kohdistuu levottomuudet iltaan ja yöhön, toki on myös päiviä jolloin ei kelpaa muu kuin syli. Itse olen tullut siihen tulokseen et kyseessä on eroahdistus.. Itte oon ajoittain todella väsynyt ja jättänyt kotihommat suosiolla myöhemmäksi eli siihen kun mies on kotona..

Kiva etten oo yksin :D toisaalta toivoisin että kohdistuis yhteen aikaan päivätä.. mietiin koliikkiakin mut aika harvinaista tämän ikäisenä enää? Nvla meillä on vasta aökuvuodesta et jos sitten olis viisaampi.. :)

Koliikkihan kehittyy juurikin tuossa iässä :) Mutta en ole asiantuntija,joten odottaisin neuvolaan asti ja yrittäisin tauhotella masua jollain tavalla :)

Voi harmi :/ pitää nyt vaan toivoa ettei olisi koliikkia.. toki vastaukset on varmaan nvlasta "tuo on vaihe tai sit koliikki". Niinkun näillä pienillä nyt on aina joku vaihe meneillä.. onneks tänään nyt näytetään nukkuvan pitkiä päiväunia kun yö oli niin levoton. :)

kyllä koliikki kuuluu sinne ihan pikkuvauva vaiheeseen! ei 4kk ikäinen enää kehitä koliikkia:grin!
Hampaita kehittää kyllä, kovaa vauhtia ja se aiheuttaa paljon kätinää! samojen asioiden kanssa painitaan kaikki..
jos yöt ei ota sujuakseen, kannatan suppoja. hampaiden tulo on kivuliasta ja särkylääke yleensä auttaa.

Meilläkin tyttö oli 2kk asti aika tyytyväinen ja viihtyi paljon itsekseen sitterissä tai puuhamatolla makoillen. Mutta juurikin joskus siinä 4kk iässä alkoi meilläkin tyttö tahtoa huomiota ja seuraa aina vain enemmän. Silloin itse hommasin manducan ja se helpotti kovasti kotitöiden tekemistä ja muutenkin kun tyttö sai läheisyyttä samalla kun itse sai kädet vapaaksi ja pystyi samalla tekemään muutakin. Manducassa kanniskelu helpotti myös sillon kun tytön maha oli kipeä tai muuten vaan ei suostunut esim. illalla rauhottumaan nukkumaan :) Itse luulen että meillä tytön itkuisuus johtui siitä että kaipasi seuraa ja virikkeitä ja helpotti oikeestaan siinä vaiheessa kun tyttö alkoi päästä ite liikkeelle :)

Ihanaa että on kanssa sisaruksia :D meillä näytetään nyt rauhoittuneen ku ollaan oltu nyt pari päivää ihan oman perheen kesken ja mitään sen suurempia menoja :) toki hirveästi yrittää lähteä nyt liikkeelle et ehkäpä se siitä taas alkaa huuto :D ihanaa et elämä tuntuu nyt normaalilta ja ittekkin saanut levättyä kun ollut niin mahdoton kuukausi.. kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä. Hyödynnän niitä jatkossa :D

Meidän poika on ollut vähän kitisevä suunnilleen 3kk iästä lähtien (lähentelee nyt neljää). Taitaa ainakin osittain olla syynä hampaat kun monet kitinät lakkaa kun antaa purulelun tai sen puutteessa äidin tai isän sormen suuhun ikenillä järsittäväksi (ja kyllä siellä jo tuntuu ja yhdessä kohtaa ikenen läpi näkyykin hammasta). Kannattaa kokeilla sitä ennen kuin lähtee lääkitsemään.

Meillä tuo kitinävaihe / jatkuva seurankaipuu alkoi n. 4kk iässä ja jatkuu edelleen... Eli " vaihe " on kestänyt jo aika kauan. Isäkään ei aina kelpaa kaveriksi, äidin jalkoihin täytyy tulla huutamaan ja vaatimaan syliä.

Meilläkin alkoi kitinä sen jälkeen kun tuli 4kk täyteen ja pahenee vain. Aluksi/enimmäkseen se on semmoista huomionhakua. Koko ajan pitäisi olla hyssyttelemässä ja höpöttämässä jotta tyttö ois tyytyväinen. Mutta nyt taitaa myös hampaiden tulo vaikuttaa kun on selvästi itkuisampi. Kohta ollaan siis 5kk eikä ainakaan vielä loppua näy.. :confused:

Meillä on nyt harrastettu iltaisin tassuttelua ja se on hieman lyhentänyt meidän iltoja meillä :) siis yöunta tehdään välillä kolmekin tuntia kun on pakko herätä tarkistamaan että äiti on paikalla. Ja isi siis ei kelpaa tassutteluun, vain äiti :/ huomasin myös että hammas on puhkeamassa, joka tietysti tuo vähän ylimääräistä kitinää tullessaan :D ehkä tää tästä joku päivä.... :p

Hei! Ajattelin nyt tulla päivittään vähän tilannetta :) meno on rauhoittunu öisin niin että normisti herätään vaan syömisiin 1-3 kertaan.. ja päivät vähän rauhoittuttu mut välillä tottakai piretään enemmän seuraa :D mutta parempaan päin :)!kiitoksia teille vastauksista paljon helpottaa aina tietää että on muitakin :)

Takaisin