Tyttöraskauden ja poikaraskauden erot?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Jos olet odottanut sekä tyttöä, että poikaa, onko sinulla ollut niissä odotuksissa eroavaisuuksia? Oliko esimerkiksi tyttöraskaudessa vaikeaa pahoinvointia ja pojan odotusaikana suurempi ruokahalu?

Meillä on Vaulla tähän leikkimieliseen testiimme perustuva artikkeli, jossa päätellään oireiden ja muiden seikkojen perusteella, onko tulossa mahdollisesti tyttö vai poika.:dummy1::dummy: Pitivätkö nämä sinulla paikkansa?
 
Nyt näyttäis masussa olevan tyttö ja muuta eroa en huomaa, kuin että pahoinvointi kesti pidempään ja mielialat heittelee voimakkaammim.
 
Kaksi ensimmäistä oli tyttöjä ja nyt mahassa on poika. Toki välissä on 17 vuotta mutta huvittavaa, että tyttöjä odottaessa teki mieli kaikkea makeaa, nyt maistuu kaikki kirpeä ja suolainen. Tyttömahat oli just niinkuin aina sanotaan, sivulle leviäviä, kun taas tämä poikamaha on selkeästi tuossa edessä oleva pinkeä pallo. Tytöt toi molemmat painoa jo alkuraskaudesta asti, tosin hidastui loppua kohti ja painoa tuli n. 8 kg kummallakin kerralla. Nyt pojasta ei ole tullut vielä kuin reilun kilon verran (RV.29), joten ilmeisesti loppuraskaudesta otetaan sitten kiinni.
 
Mulla ei muuta kokemusta kun tämä poikaraskaus. En voi siis verrata tyttö raskauteen ainakaan omakohtaisesti. :hilarious:

Mutta vaikea raskaus on ollut. Hb tippui anemiaksi jo puolessa välissä, eikä millään meinaa nousta. Iho on hurjan huono, turvottaa ja painoa on kertynyt reilusti. Nyt viimeisimmäksi vielä tullut nuo koholla olevat verenpaineet kuvioihin. Ja pahoinvointi massiivista koko raskausajan. Suolaista tekee mieli enemmän kun makeaa ja maha on edessä pinkeänä pallona, ei näy kovin hyvin takaa tai edestä. Henkisesti vaikeaa, todella paljon ahdistanut koko raskausajan.

Ei vaan taida nuo raskaushormonit minulle sopia :hilarious: Äitini sanoi samaa, kun odotti poikaa, tytöt oli kuulemma helpompia. Pojasta voi todella huonosti ja oli usein sairaalassakin mm. Munuaisaltaan tulehdusten vuoksi :bag:
 
Kaksi ekaa raskautta täysin identtisiä. Ihan samat oireet/oireettomuudet, maha täysin samanlainen ja samankokoinen, samat mieliteot. Ekasta tuli tyttö, tokasta poika.

Tässä raskaudessa kaikki täysin päinvastoin kuin kahdessa ekassa. :grin on pahoinvointia ja ne, mitä himoitsi aikaisemmin, ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa suuhunsa. Vatsa ihan eri mallinen ja paljon pienempi. Aluksi epäilin odottavani alienia, mutta poika tulossa.:joyful:
 
Molemmista oli pahoinvointi ensimmäinen kolmannes, tytöstä vähän pidempään. Pojasta etsii erityisesti väsyneenä ja iltaisin, mutta harvoin oksensin. Tytöstä laatta lensi vähän väliä erityisesti syömisen tai juomisen jälkeen.

Tyttömaha kasvoi myös mulla sivuille ja poikamaha eteen. Pojasta painoa kertyi vähemmän ja näkyi myöhemmin, kun oli eka raskaus.

Nää ei välttämättä liity tyttöön ja poikaan, mutta tytöstä tuli toisen jalkaan suonikohju ja se ei hävinnyt lapsen syntymän jälkeen. Pidin tukisukkia töissä. Jalkoja myös kramppas selvästi enemmän tytön pudotuksesta eli nukuin vähän jalat kohoasennossa tyynyn päällä. Se auttoi.
 
Tytöistä mulla oli iso leveä maha ja pojasta söpö pallo edessä. Olen tätä joskus miettinytkin, että miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista?:p
Pojasta oli myös linea negra.
 
Kolmesta pojasta oli suht samantyyppinen raskaus, pahoinvointi lievää ja maha kaikissa pallo. Neljäs, tyttö, oli aivan erilainen, väsytti enemmän, olin paljon huonovointisempi, iho huonompi, eikä tehnyt mieli makeaa yhtään samalla tavalla kuin yleensä. Nyt tässä viidennessä tuon tyttöraskauden kanssa samat oireet, paitsi pahoinvointi kesti pidempään. Jännä nähdä, onko tänäkin tyttö. :grin Ai niin, maha tytöstä levisi joka suuntaan, vaikka oli se toki lopussa tosi muhkea, niin kuin minulla aina. "Ai, kaksosetko sieltä on tulossa?" :rolleyes:
 
Päivitys rv 30+4

Maha on tästä tytöstä pienempi, matalammalla ja ei ole niin turpea pallo kuin pojasta. Suonikohjuja on pari tullut jostain syystä myös toisin kuin poikaraskaudessa. Olo on muuten hyvin samanlainen, eli virkeä. :Heartpink:Heartblue
 
Kolme raskautta, 1 poika ja 2 tyttöä, raskaudet olleet samanlaisia, mahan muoto, vähäiset oireet jne samoja eikä näistä ole voinut yhtään päätellä kumpi oisi tulossa, kun haluttu pitää sukupuolet yllätyksenä syntymään.
 
Takaisin
Top