Tyttö vai poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sheidi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä on sekä tyttö että poika, ja raskausoireet oli molemmissa raskauksissa hieman erilaiset. Nyt tänhetkisten oireiden perusteella pähkäilen olisiko tyttö tulossa, kun on samanlaiset raskausoireet kuin tyttöä odottaessa. Saas nähä:) Ja todennäkösesti kysytään sukupuolta sitten rakenneultrassa :)

siness, mua alkoi kiinnostaa, että mitkä neula- ja sormustestit...? o_O

Mä en kyllä usko siihen, että sukupuolen voi tietää oireiden tai vaikka vatsan muodon perusteella. Uskon myös, että yhtä monta kertaa kun joku "tyttöolo" tai "poikaolo" osuu oikeaan, menee se myös väärin. Tulee mikä tulee, kunhan on terve. Turhaa sitä on arvuutella etukäteen.

Ja siis joo, kyllähän sitä miettii, että mitä jos tulokas on tyttö (meillä on siis ennestään poika), että kehtaako sitä pukea pojan vanhoihin vaatteisiin, mutta toisaalta mä en nytkään pue poikaa erityisen poikamaisiin vaatteisiin (tai perinteisesti poikamaisiksi miellettyihin vaatteisiin). En myöskään haluaisi opettaa lapsiani mihinkään tarkkoihin sukupuolirooleihin, meillä poikakin saa kiinnostua sisustuksesta tai vaikka ompelemisesta, jos siltä tuntuu. En osaa jotenkin mieltää, että on olemassa "tyttöjen juttuja" ja "poikien juttuja".

Muokattu viimeksi:
MrsData, ei välttämättä kauhean moni "usko" niihin arvuutteluihin, mutta jollain lailla se arvuuttelu voi olla hauskaa ja tuoda hyvää mieltä.

Mä olen samaa mieltä siinä että poikakin voi leikkiä nukeilla ja olla kiinnostunut ompelemisesta, ja tyttö voi leikkiä taisteluleikkejä ja tykätä nikkaroida puusta, mutta myöskään ei pidä tuputtaa mitään. Kyllä jonkinlaiset sukupuoliroolit silti olla saa, vaikkei ne olisikaan kovin tarkat. Sukupuolettomuuttakaan ei pitäisi tuputtaa.

Mulla piti sormus -ja neulatesti esikoisen kohdalla paikkaansa, en kyllä niihin niinkään usko, mutta osupahan oikeeseen. Tyttö ja poika mahoihin en myöskään usko... Esikoisen kohdalla kun oli selvä "poikamaha" mutta tyttö sieltä tuli... Voihan ne joskus oikeeseen osua, pelkkä myyttihän se on :) Mutta niin kuin Martuti sanoi se arvuttelu on hauskaa ja tuo hyvän mielen :love017

Mä toivoin kanssa esikoisesta kovasti poikaa... Viikolla 36 kun esikoinen meinasi syntyä mun syntymäpäivänä ennen aikojaan, sain selville että tyttöhän sieltä tulee. Pettynyt en ollut yhtään, oli maailman paras syntymäpäivä lahja :love7
Meillä mies toivoo kovasti poikaa, itsellä on vähän vaihtelevat fiilikset. Poika olis kyllä ihana kun tyttö jo on mutta toisaalta tyttö on aina tyttö äidille, kummatkin toiveissa siis, yksi kyllä riittäisi kerralla :signs003

Martuti

Mä luulin että kaikki odottajat tietää nää :D Eli siis ohuessa langassa roikutetaan sormusta tai neulaa vatsan päällä paikoillaan. Roikotettava esine alkaa sitten joko pyörimään (tyttö) tai menemään edestakaisin viivaa (poika). Its etein molemmilla ja sama tulos.

Martuti, joo, en mäkään ajatellut pakottaa poikaa leikkimään nukeilla tai tyttöä autoilla tms. Mutta saa(vat) siis toteuttaa itseään niin kuin parhaaksi katsovat.

Ja joo, voihan se olla hauskaa arvuutella sukupuolta, ymmärrän kyllä sen näkökannan. Mä oon kai jotenkin liian pragmaattinen, kun en osaa. :p Katsellaan sitten rakenneultrassa, jos se sukupuoli selviäisi, kyllä se kuitenkin sen verran kiinnostaa.

siness, en ollut kuullutkaan tuollaisista :)

MrsData, onneksi alkaa olemaan aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät täysin sido lapsiaan totuttuihin sukupuolirooleihin. Kummityttöni 5v. (siskontyttö) rakastaa kaikkea kaunista, kimaltavaa ja vaaleanpunaista, mutta samalla tykkää leikkiä lelutraktoreilla, ja hyppää ajamaan mönkkärillä, silti kaulassaan pinkki kaulaliina ja poskessa prätkähiiret-tatuointi :wink

Mulla on jotenkin ollut mukamas tyttö olo..voiko näin edes sanoa, kun esikoista odotan?
Muutamia testejä olen tehnyt. kaikista tuli tulokseksi, että tyttö olisi tulossa. Kiinalainen kalenteri, maya- kalenteri, sormustesti, tyttö vai poika testi...nooh helmikuussa sitten ollaa rakenneultran jälkeen toivottavasti vähän viisaampia..eli siis me halutaan tietää kyllä kumpaa sukupuolta tämä pikku-ötökkä edustaa.
On jotenkin sitten helpompi itsekkin suhtautua ja tutustua jo mahasta käsin tulokkaaseen,kun se ei ihan kokonaan ole mysteeri. sama pätee 4d- kuvia, haluan otattaa nekin, että tietää vähän edes minkä näköinen vauveli sieltä on tulossa.
Kaverini sanoi, että tämä on ensikertalaisen hömpötystä, että toisella kerralla olisin jo rauhallisemmin mielin..pitääkö paikkaansa?? :D

Meille tulee poika, ainakin niin toivotaan. Yksi kumpaakin sukupuolta löytyy jo, mutta olis kiva kun kaksi nuorinta pienellä ikäerolla olis molemmat poikia. Jos toi kuopus olis tyttö, niin toivoisin tästäkin tyttöä.

Ja voin kertoa, että on humpuukia ja höpön löpinää, että tytöt olis yhtään rauhallisempia kun pojat. Kyllä meidän neidin uhma joka alkoi 1,5v ja jatkui esikouluun asti, oli kerrassaan kamala! Aina vaan muutti muotoaan kun vuosia tuli lisää, muttei tietoakaan helpottamisesta. Edelleen ekaluokkalaisena neiti on täyttä tulta ja tappuraa, sekä omaa hyvin HYVIN dramaattisia taipumuksia. Onneks koulussa menee silti hyvin :)

Satsuma83, monessa suhteessa oon ollu rauhallisemmin mielin esikoisen jälkeen, mut kyl tosikon kanssakin käytiin 4D:ssä ja varmaan tästäkin mennään.. Sukupuolesta jaksan "hössöttää" vaik olis viides lapsi :D

Meillä käydään nyt miehen kanssa kädenvääntöä aiheesta, haluammeko rakenneultrassa saada tietää lapsen sukupuolen vai ei.
Minä haluaisin tietää, jos sen siis vaan kunnolla näkee. Täysin varmaahan se ei ole, sanovat ne siellä sitten mitä tahansa... mutta sitten olisi jotenkin helpompi tehdä hankintoja etukäteen. Että ostaako yhtään mekkoa vai ei jne. Mutta mies ei halua tietää etukäteen. Kun yritän kysyä että miksi ei, niin hän ei osaa sitä mitenkään perustella. Itse en ymmärrä, miksi se pitäisi pitää salaisuutena ja yllärinä loppuun saakka...
Mutta ei se toimisi oikein niinkään, että mä saisin tietää ja mies ei. kun yhdessä sinne ultraan mennään.. ja mä sen sitten kuitenkin jotenkin miehelle paljastaisin.

Meillä molemmilla on kyllä ihan "tyttöolo". :) En tiedä miten, mutta sellainen tunne on vaan. Ihan samahan se on kumpi tulee. Ja tuskin vipeltäjä sitä peittelee, kun siellä heiluu niin kovasti joka ultrassa. Ja kyllä me haluamme tietää kumpi on tulossa. ^_^

Mulla ei ole vielä oloja kumpaankaan suuntaan ja oon ajatellut ettei tällä kertaa edes selvitettäisi vaan pidettäisiin salaisuutena. Eikä ne arviot kuulemma aina pidä paikkaansa, terveisin poika joka olikin tyttö. No ehkä nykyään laitteet ovat hieman tarkemman kuin 80-luvulla :)

Esikoisen aikaan oli koko ajan tyttöolo ja halusin rakenneultrassa vahvistuksen. No meillä oli tosi töykeä täti joka sanoi, ettei kuulu hänen työhönsä selvittää sukupuolta. Lupas vielä uudelleen katsoa koska ei kuulemma kiinnittänyt ultratessa mitään huomiota sukupuoleen. Parin minuutin aikana ei saatu selville, mutta totesi kuitenkin että saattaa olla tyttö. Niinpä olin 95-% varma että tyttö tulee. Ja tulikin. Mutta paha mieli jäi koko tyypistä.

uskooko kukaan täällä siihen uskomukseen, että jos sikiön sykeet n. 150 niin kyseessä olisi tyttö ja jos n. 140 niin olisi poika?
Tää mun uskomus saattaa johtua siitä, että edelleen tyttö-olo ja sitten np- ultrassa ja eilen neuvolassa,kun kuunneltiin sydänääniä niin sykkeet oli kummassakin 150.
Ja kovasti toivoisinkin tyttöä, mutta poika tottakai ihan yhtälailla tervetullut, kunhan on terve.

En usko ainakaan noin päin, koska meillä pojalla on ollu korkeemmat ja tytöllä matalammat :D

Mulla on molemmat ollu tyttöjä ja ekan sykkeet oli aina yli 150, toisen sykkeet oli aina alle 140, eli ei välttämättä pysty tosta päättelee kumpi olis tulossa, riippuu ihan vauvasta, miten ne sykkeet menee :)

Kaikki tutut ennustaa merkeistä, että tyttö ois tulossa ja tyttöä kyllä molemmat tästä toivotaan.Silti musta itestä vähän tuntuu, että poika se on.

Meillä myös pientä vääntöä tästä asiasta, että halutaanko tietää etukäteen (jos mahdollista) itse haluaisin, mutta isä tahtoisi kovasti odottaa synnytykseen asti ja sanoin että niin se olisi jännittävämpää! (: vaikka kuinka yritin sanoa, että jännitystä riittää varmasti muutenkin, mut kun ei periksi antanu, nii lopulta suostuin olemaan kysymättä, mutta silti mietin pystynkö olemaa utelematta! :)

Arvailusta vielä sen verran, että meillä ainakin lähipiiri tuntuu olevan kovempi arvailemaan, ihan hyvinvuoksi olen laittanu arvailut ylös ja tällä hetkellä mennään tasoissa ja yhden ääni vielä puuttuu, ei osaa kuulemma vielä sanoa :D

Takaisin