Tyttö vai Poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ninniw Meinaatko käydä 4D ultrassa selvittelemässä sukupuolta vai maltatko odottaa syntymään saakka?

May Mulla kätilö katsoi kahdesti, että poika siellä on ja siihen koitan luottaa. Tosin kun noita sinisiä vaatteita paljon hankkii, tulee välillä mietittyä että mitäs, jos vauva onkin tyttö. Ehkäpä sun masussa tosiaan on tyttö kun kolmesti niin sanoi. Kolmas kerta toden sanoo! [:)]

En ole menossa 4D ultraan. Muitakin rahanreikiä löytyy... Tulee mitä tulee ja se otetaan vastaan. [:)] Ja mulla on istukan toiminnan kontrolli marraskuulla, silloinkin voisin sukupuolta varovaisesti kysäistä, kun käsitykseni mukaan ultraavat silloinkin.

ninniw Eli on siis uusikin mahdollisuus että sukupuoli selviäisi. Tosin eihän noi aina 100% varmoja veikkauksia ole. Joten eipähän ainakaan tuu ostettua vain pinkkiä, jos ei lainkaan ole kuullut veikkauksia sukupuolesta. No mutta toivotaan, että sitten marraskuulla pikkuinen levittelisi jalkojaan, eikä istuisi jalat ristissä [:D]

Ja kyllähän ne ultraa ja arvioi koon vielä synnytystapa-arviossakin? Ei mulla kyllä oo minkään valtakunnan kokemusta, kun ensimmäinen on tulossa, mutta näin olen asian ymmärtänyt. [:D]

Vantaalla on vain kaksi ultraa, mitkä on niskapoimu-ultra ja rakenneultra. En sitten tiedä ultraako neuvolalääkäri, neuvolalääkärillä käydään täällä koko raskauden aikana vain kaksi kertaa. Joista ensimmäinen olisi mulla muutaman viikon päästä.

Jännä ku toi lääkärikin on toisilla kaksi kertaa ja toisilla kerran. Täällä jyväskylässä käydään kerran ja se on 26 viikon tietämillä. Itsellä on 27 viikolla eli parin viikon päästä.
Tänään alko rv 25 <3

Minä en edes tiedä "normaaleja" käytäntöjä täällä, mutta mulla oli neuvolalääkäri ekan kerran jo niskaturvokeultran aikoihin, en muista oliko viikkoa ennen vai jälkeen. Sen jälkeen oon käyny äitipolilla lääkärillä ja ilmeisesti, kun noita pikkuongelmia piisaa, niin mun neuvolat on lääkärineuvoloita tiheämmin ku normaalisti. Ainakin jotain sellaista se lääkäri viimeksi selitti. Ei oikeen menny jakeluun, ku olin kuumeessa...

Mulla jäi tosi paha mieli ultran jälkeen. Alkuun se kätilö vaikutti ihan mukavalta kun katteli niitä rakenteita ym, mutta sitten mieli muuttui... [&o] Kysyin, että kumpikas sieltä ois tulossa, niin se tiuskaisi silleen tosi ilkeesti, että "olisit aiemmin kysynyt, en minä sitä enää rupea kattomaan". No anteeks, kun en tajunnut heti ovesta sisään tullessani sanoa, että halutaan tietää! [:@]  Minä aattelin, et ehkä se kysyy halutaanko tietää. Kai se sitten on oma vikani. [&o] Mut ois se vielä siinä vaiheessa voinu kattoo, ei ollu vielä laitteita sammutettu ja makasin pöydällä geelit mahassa. Kyllä jäi ihan tosi paljon v*tuttamaan. No, ei kai se tärkeintä ole, pääasia että kaikki muuten hyvin.

Adara Todella ikävää tuo kätilön suhtautuminen. Ei olisi paljoa vienyt aikaa ja vaivaa kurkata vauvan alapäähän [:@] Olisiko sillä sitten ollut periaate, ettei kuitenkaan kerro sukupuolta ja tuolla tavoin vältti kertomisen. Missä kävit ultrassa? Itse pelasin varman päälle ja sanoin heti ultran aluksi että haluaisin tietää sukupuolen. Alunperin olin ajatellut että sanon sen heti kun astun ovesta sisään. Varmasti sua ärsyttää kun kävi noin!

Myötätuntoa Adaralle [&o]

En ymmärrä tuollaista käyttäytymistä kätilöiltä!!! Itselläni saman tyyppinen kokemus ensimmäisestä ultrasta, tosin tämä tapaus kuullosti vielä ilkeämmältä [>:][>:]

Nimenomaan nämä ultra hetket on todella odotettuja tuleville ja myös jo oleville äideille!
Silloin on jo ihan valmiiksi jännittynyt, hermostunut, itku herkkä jajajajaja... Ja sitten joku loistava tätsy osaa olla niin ilkeä, että odotetusta ihanasta kokemuksesta tulee todella ikävä [:(]

Jos ei jaksa tai osaa olla tarpeeksi ammattilainen vaikka kuinka olisi miljoonas ultra niin se on sille asiakkaalle ensimmäinen... tai kolmas, mutta silti yhtä tärkeä! Alaa saa vaihtaa jos ei enään nappaa eikä tarvitse pilata muiden ihmisten tärkeitä hetkiä jotka sitten muistaa loppu elämänsä!

Tulee vaan mieleen kaverin toisen lapsen np-ultra, jossa olivat sanoneet lapsen näyttävän muovailuvahamöykyltä ja muutenkin olleet tosi kireitä jne. [:-] [>:] Liekö ollu sama ultraaja ku Adaralla? [&o]

Adara: Ei voi olla totta, ei noin ilkeetä sais päästää aamulla liikkeelle [:@]. Meillä ei kyllä paljon kivempi ollut, ei tajuttu mekään aluksi sanoa että halutaan sukupuoli tietää niin ei sitten puhunut mitään, lopetti vaan. Kysyin että saikos siitä arviota niin meni tyynesti istumaan pöytänsä taa ja sitten sanoi että saihan siitä jos haluatte. Katottiin miehen kans toisiamme ja ' joo, no kyllä me haluttais'... Sitten sanoi että tyttö se on. Mutta jotenkin jäi semmonen olo etten ihan uskalla luottaa.... 

Mimmu87 ja Tammivauva2011 Pohjois-Karjalan keskussairaalassa kävin ultrassa. Sit se täti vaan tokas loppuun et "kunhan tulet sillon viikolla 37 nii katotaan sit se sukupuoli". Enpä tiedä haluaako siinä vaiheessa enää tietää, kuitenki sillon (nytkin jo suurin osa) vaatteista ym ostettu niin alkaa olla varmaan ihan sama. Tai siis ihan samahan se nytkin on, mutta olis voinu vaatteitaki vähä sit sukupuolen mukaan valita. Kyllä ärsytti ku just samana päivänä lähettiin sen ultran jälkeen reissuun Etelä-Suomeen tarkoituksena shoppailla, niin ei voinu vauvalle mitään tiettyjä vaatteita ostaa, valikoimat ei kummaset ole "sukupuolineutraaleissa" vaatteissa. No sain minä jotain kuitenkin. Aika paljon mustaa/mustavalkeaa ja sinistä ostin, ne kun käy mielestäni molemmille.

Meillä oli tarkoitus pitää yllätyksenä tuo tieto, ja rakenneultrassa ei edes yritetty nähdä mitään.. Tänään kävin sitten polilla ja ultrattiin, ja vahingossa se sitten selvisi kun pieni poika nätisti pyllisteli! Ei voinut olla näkemättä! Saan vain sanoa, että kyllähän minä sen jotenkin vain tiesin! [:)]

Tuleva iskä on nyt oikein innoissaan, pari viikkoa siiten tuumasi että "olishan se kivempi jos nyt tulee poika, ku poikienkaa voi mennä saunaan aina, mutku tytöstä ei oo saunakaveriks nii pitkäks aikaa..." Miesten logiikkaa? [;)]

ALKUPERÄINEN: Käpyläinen tuumasi että "olishan se kivempi jos nyt tulee poika, ku poikienkaa voi mennä saunaan aina, mutku tytöstä ei oo saunakaveriks nii pitkäks aikaa..."

Heh, sehän se on oleellinen asia tässä vaiheessa, että kuinka monta kertaa voi käydä lapsen kanssa yhdessä saunassa :-P

Mutta oikeasti aika söpöä jos se on ainoa ero joka tulee mieleen!!

Mielenkiintoinen pohdittava minusta tämä seuraava....

Ei kovin kauan sitten syntymätodistuksessa (vai vain synnytyskertomuksessa, joka vietiin neuvolaan sit mukana kun lähdettiin sairaalasta? en ole varma) oli ruksittavat vaihtoehdot syntyneen lapsen tiedoissa:

[] tyttö
[] poika
[] epäselvä

Nykyään se on poistettu kuulemma. Sen verran harvoin niitä epäselviä tapauksia syntyy, mutta onhan heitäkin! Ennenvanhaan myös pyrittiin heti tekemään heistä kirurgisin keinoin jompia kumpia, yleensä niin kumpaa enemmän muistutti. Nykyään tiedetään, että sillä voidaan tehdä suuri vahinko, koska lapsella saattaa sitten olla sisäisesti eri sukupuoli-identiteetti kuin miksi hänet on "tehty", ja mitä hänelle on uskoteltu (ei ollut tapana kertoa lapselle, että siinä on ollut jotain epäselvyyttä).

hei!
Meillä oli todella mukava mies ultrassa ja kertoi koko ajan kun tutkimus eteni ja muutenkin todella rento kaveri. Sanoi että 95% varmuudella tyttö tulee :)

Meillä kans kertoili kaikkee ja naureskeli kun osas kysellä... en tiedä mutta kätilö istuskeli kahvilla kun mentiin sinne ja 15min myöhässä otti vastaan.. olin jo kerenny käydä kyselee millon pääsen vastaanotolle .. pelkäsin mennä sinne etten saa mitään tietoa kun jostain luin foorumista että iisalmessa on saanut huonoa kohtelua.. kerroin miehelleni tästä odotus aulassa niin liekköhän kuullut että huooa palvelua saa.. niin sitten yritti skarpata :)

sitten tästä sukupuoli jutusta että yks ilta tuttu tuli kaupassa onnittelee ja kyseli kumpi olis tulossa, että tiedetäänkö me se... sanoin että poikahan sieltä.. hänellä oli oma tyttönsä mukanaan jota osoitti että tässä on meidän poika. hänelle oli kaksi eri lääkäriä sanonut että poika tulee ja ei kuitenkaan tullut... luulin että poika olisi varmempi kuin tyttö, mutta nyt en kyllä enää niin paljon luota että poika olisi tulossa kun eräs nainen sanoi että aivan tyttö maha on :) jännitys on kivaa, mutta olis kiva myös ihan varmuudella tietää...

En pystynyt uudestaan äänestämään, mutta meilleki siis tytärtä ennustettu nyt. Ja täytyy sanoa että piti vanhan kansan ennusmerkit paikkansa! Kunnon pahoinvointia, joka kesti vielä pitkään. Makeanhimo. Ainakin alussa tuntui että maha levisi sivuille enemmän kuin eteen. Mitäs muita niitä olikaan... Mites teillä muilla, oliko vanhan kansan viisauksissa mitään perää, tämänhetkisten sukupuoliveikkausten perusteella? 

Takaisin