Tyttö- ja poikaolot

Etsijä

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Alkakaas listaamaan, mitä oloja ennen rakenneultraa, mitä vanhan uskomuksen "oireita" ja kumpi sukupuoli sieltä sitten näkyi?

Mulla oli heti alussa poikaolo, se kesti ainakin tuonne viikolle 15, sitten yhtäkkiä tyttöfiilis parin viikon ajan ja nyt ei enää mitään käryä. Me ei siis saatu tietää rakenneultrassa sukupuolta kun hän iski jalat ristiin joten meillä jännääminen jatkuu.

Sitä kai sanotaan, että tyttö vie kauneuden ja poika terveyden, että jos siltä kantilta katsoo niin kallistun poikaan, yhtä finniä ja 8 kilon painon nousua lukuunottamatta ulkonäkö on pysynyt samana heh... kun taas alun pahoinvointi ja nyt tämänhetkinen selkäkipu, krampit jne mm kertoo mulle terveydestä ehkä enemmän :grin
 
Mulla ollu koko ajan poika olo, että saa nähä miten käy. Tänään siis rakenneultra :)
 
Mulla oli tyttöolo, tyttömaha, sekä kauneus, että terveys menny alkuraskauden aikana ( nyt alkaa valoa tunnelin päässä näkyä molempien paluusta :D ) Poikalupaus satiinnkuitenkin ultrassa. Kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö pitäis olla tulossa. Pahoinvointikin kesti pitempään kuin viime poikaraskaudessa.
 
Ai, meneekös se noin päin, että tyttö vie kauneuden ja poika terveyden? No ilmankos! Mä muistin, että on toisinpäin :) Poika nääs tulossa ja edelleen on huono olo viikoilla 24+1 :p Mulla oli vahva tyttöolo rakenneultraan asti, mutta niin vaan meille sitten pippeliä sieltä näytettiin! Kiinalainen kalenteri ennusti tyttöä, kuten myös sormustesti ja kuulemma mulla on tyttömaha... sitä en ees muista, että miten noi masun muodot erosi?
 
No niin niin se poikaolo todettiin vääräksi. Rakenneultrassa lupailivat sitten tyttöä. Kiinalaisen kalenterin mukaan olisi poika pitäny tulla ja äiti meinas että ois tyttömaha, tiiä sitten :)
 
Mulla oli alussa tyttöolo, mutta miehen "kyllä se on poika"-jankutus uppoutui mun päähäni ja olin aivan varma, että ultrassa sanotaankin toukan olevan poika :) Toisin kävi ja mun ensimmäinen aavistus osui oikeaan :)
Kiinalainen kalenteri povasi tyttöä, Vaun testi taas poikaa ja samoin mun "ennustaja"kaveri ennusti jollain kivellä KAKSI kertaa, että on poika :D Sanoin sille ultran jälkeen, että kannattaa vaihtaa alaa :p

Tyttöolo ollut silleen, että masu alhaalla ja leveä (leveä lantiokin voi tehdä sen vaikutelman), finnejä on ollut alkuraskaudessa yllin kyllin, kynnet vahvistuneet, hiukset kihartuneet, ja varsinkin alussa teki mieli syödä koko ajan hedelmiä, salaatteja ja kaikkea raikasta.
Poikaolo taas, kun nyt alkaneet pizzat ja hampparit sun muut rasvaiset ruoat maistumaan, ja yksi kaveri sanoi, että sun on pakko odottaa poikaa, kun olen ollut niin onnellinen ja lempeä koko raskauden ja se on myös paistanut 100 km päähän (pojasta kuulemma on näin ja tytöstä on kuulemma pahapäisempi??)...

No tiedä näitä uskomuksia, mutta minulla ei ole moni osunut kohdalleen, tyttöhän sieltä tulossa tai sitten poika ilman pippeliä???? :D
 
Mulla on poika olo,poikamaha miehen enon vaimon mielestä ja kiinalainen kalenteri povas poikaa mutta tosiaan meillä ei oo tietoa kumpi tulossa :) toukokuussa sen sit näkee kumpi tuli :D
 
Minulla ollut kummassakin aikaisemmassa 'varma olo' että poika on tulossa ja kaksi ihanaa tyttöä on tullut. Joten parempi vaan odottaa ja katsoa kumpi sieltä tulee. Olisi ihanaa jos sieltä tulisi poika mutta ihan yhtä ihanaa jos tulee kolmas tyttö :Heartred
 
Ultran perusteella todennäköisemmin tyttö tulossa. Kaikki testit ja merkit ennusti sekaisin eri sukupuolia! Mulla oli alussa poikaolo, mutta sitten se jotenkin katosi. Tilastot miehen iästä yms. antaisivat ymmärtää, että tyttö on todennäköisempi. Vau.fi:n testi ennusti poikaa ja kiinalainen raskauskalenteri tyttöä. Mahan muodosta en osaa sanoa mitään. Sormustesti ei toiminut, ei se sormus liikkunut ikinä mihinkään. :p
 
Tyttöä on meillekin lupailtu...finnejä on enemmän ku kahdessa poika raskaudessa ja vatsa roikkuu nyt alempana. Tyttö vaatteita olen hankkinut aika paljon, joten jos poika sattuis tulemaan niin kulkekoon sit pinkissä :wink pääasia että terve vauva tulee. Ultrassa kätilö näki selvään kun oli niin hyvässä asennossa, eikä jalkojaan ristiin laittanut :D Kiinalaisen testin mukaan kuitenkin poika pitäis olla tulossa!
 
Mulla oli koko alkuraskauden sellainen olo että poika olisi tulossaa ja poikaahan siellä rakenneultrassa lupailtiinkin. Maha on ihan "poikamaha", eteenpäin pinkeä ja korkealla. Mutta kaikki se raskauden aikainen hehku kyllä puuttuu,mitä poikavauvojen odottajista sanotaan. Finnejä tuli naama täyteen ja hiukset alko tippumaan ihan urakalla..
 
No kylläpä on vaihtelevat olo, heh :grin

"Gallupin" mukaan äitini on sitä mieltä, että tyttö, anoppi veikkaa poikaa, mies veikkaa poikaa, yksi tätini on taas tytön kannalla kun oli nähnyt unen ja kaverini tyttö kertoi kans vauvan olevan tyttö :dummy::dummy1::dummy::dummy1: :grin

Kiinalainen kalenteri povasi poikaa oviksesta laskettuna muistaakseni, mutta jos testasi lasketunajan mukaan niin taisi veikata tyttöä, tai sitten toisinpäin se oli. Vaun testi oli myös pojan kannalla, kyllä odottavan aika on pitkä, vielä pitäisi kuusi viikkoa odotella :smug:
 
Mulla on ollu kans koko raskauden ajan poikaolo ja sormustesti lupas selkeesti poikaa. Kukaan ei myöskään oo veikannu että tyttö ois tulossa, kaikki järestään sanonu että poika sieltä tulee ja niinhän se rakenneultrassa sitten näkyi että poika tulee:dummy::Heartblue Mulla oli kyllä jo pitkään ennen raskautumistakin sellanen aavistus että jonain päivänä saan pojan, mutta kunhan lapset on terveitä niin ei sukupuolella väliä! :love7
 
Mulla oli pitkään yksinomainen poikaolo (perustuen ei-mihinkään, huomasin vain miettiväni huomattavasti enemmän pojan nimiä jne), mutta nyt parina viime viikkona on tullut sellainen fiilis, et entäs jos onkin tyttö. Ei siis haluttu rakenneultrassa tietää sukupuolta, joten paranee ollan liian paljon miettimättä asiaa, kun vastauksen saa vasta kesän korvalla! Toisaalta ajattelen vauvoja myös aika paljon ns. sukupuolettomina olentoina, enkä osaa ajatella, et parin vuoden päästä meillä on jo taapero. Joten en kovin paljon mietikään sukupuolta. Hankinnat tahdottaisiin myös joka tapauksessa tehdä sukupuolineutraalisti, toivottavasti joskus tulevaa pikkusisarusta silmälläpitäen.
 
Hei missä tällanen kiinalaiskalenteri juttu on millä saa katsoa kumpi ehkä voisi olla. Mie aina nii hurahan kaikkeen tällaisen turhan päiväiseen. Sormustestistä olenkin kuullut. :wink
 
P.s meillä kätilö sanoi ultrassa että jalkojen välissä ei paljon mikkää heilunu vaikka toukka muuten heiluikin ku heinämies :D
 
Minulla oli alusta asti tunne, että poika on tulossa. Rakenneultran lähestyessä tunne jotenkin hiipu. Poikaa kuitenkin ollaan toivottu ja sellainen sieltä on tulossa. :) Kysyin kätilöltä, että miten varmaa on, että poika on tulossa, niin tuumasi, että varmempaa kuin tyttö, osoitti ultakuvasta jotakin itselleni epäselvää ja sanoi, että tuollaista ei ole tytöllä. :D

Naama on kukkinut enemmän kuin koskaan ja kukinta jatkuu. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut koko aikana. Alussa vaan vähän kuvotusta. Olen ollut koko ajan väsynyt ja voimaton, on ollut heikotuskohtauksia, hengenahdistusta, epämääräisiä kipuja ympäri kroppaa, päänsärkyä ym. "hauskaa". Toivottavasti nuo oireet nyt sitten johtuvat raskaudesta ja loppuvat, kun vauva tulee ulos.
 
Sukupuolesta:

1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.

3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.

4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi. <br />

5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.

6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa poikavauvaa, edes-taas -liike ennustaa tyttövauvaa.

7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan

8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.

9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.

10. Kiukku
Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.


Tämmösen bongasin jostain täältä foorumilta muita kuukausia kurkkiessa ;D
 
Edelleen epätietoisuudessa olen :grin

Emppuliinan listauksesta joka toinen kohta ennustelee tyttöä ja jokatoinen poikaa että että :hilarious:
 
Takaisin
Top