Tytön alapää kutiaa.

K

Kirjosieppo

Vieras
Heippa.

Onko kokemuksia mistä kyse..? Tyttö valittaa alapään kutinaa ja raapiikin sitä toisinaan. Valittaa myös että pyllyä kutittaa. Madot ym poissuljettu. Voiko noin nuorella (4v) olla esim jo hiiva tulehdus?
Jos voi niin mistä noin pieni lapsi sen saa?
 
Niin tai kellään ei oo kokemusta... kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jos on jotain tulehdusta tms niin saa pois hoidettua! Ainakin saat sit kunnollisen vastauksen...
 
Minä myös epäilen, että tänne ei ole tullut vastauksia sen takia, kun kellään ei ole kokemusta siitä, että oman lapsen alapää kutiaa. Itse kyllä aika herkästi menen lääkäriin, jos siis tulee sellainen vaiva lapselle, joka selvästi haittaa lapsen elämää ja jota en itse osaa hoitaa. :)
 
Meillä 3v valitti tätä jossain vaiheessa, että pyllyä kutittaa. Madot suljettiin pois. Ostettiin kokoa suurempia pikkuhousuja ja kutinan valittelu ja pyllyn raapiminen loppui.

Hiivaa en tuon ikäisellä ensimmäisenä epäilisi, vaan kiinnittäisin huomiota alapäähygieniaan. Muistaako aina pyyhkiä vessakäynnin ja pestäänkö pylly päivittäin?
 
Onko hygienia kunnossa, eli jokapäiväinen pesulla käynti?

Kuulostaa, että tytöllä on joko hygienia huono tai joku tulehdus. Kipin kapin lääkäriin!
 
Takaisin
Top