Tyhmiä kysymyksiä...

Heips!

Mulla oli hetki sitte iha ihme olo. Puristi palleaa ja koski samaa kohtaa selkäpuolelle, rupes sillee niinku huippaamaa päässä. Kävin istumaa lattialle, olin siis seisomassa, ja laitoin kylmäpussin tonne niskaa. Hetken oli viel sllane tosi huono olo ja sit sit rupes yrjöttää ja kakattaa. Vessassa käynnin jälkee selkäkipu on säilyny mut palleaa ei enää purista. En oksunnu. Kiitos tästä ketjusta! Nii siis kellää tietoa mistä moine vois johtua?
 
hei viirukha! toi siun olo,miulla on aina välillä tosi ällö olo ja ei johdu mahasta vaan on vaan niinku jotenki etovaa olo. sit välillä ärsyttää ku tuun vessasta ja meen sänkyyn ja olen saamassa unen päästä kiinni niin vauva alkaa potkimaan ja mouruamaan suoraan pissarakkoon,no ei auta ku lähtä taas vessaan.. :) on ihanaa että vauva liikkuu,mutta on se miun mielestä ihan normaalia että välillä saa toivoo että ois jo raskaus ohi ja vauva sylissä.. :) ja kaikki tunteet kai on raskaudessa ihan normaaleja ku ne hormonit hyrrää.. :) 
 
Sipster, sappi voi oireilla noin (kipua edessä ja takana). Olitkos syönyt jotain huonosti sulavaa esim. omenoita? Neuvolan täti sanoi, että sappikohtaus voi tulla niin voimakkaana että joutuu lähtemään sairaalaan. Minä olen lopettanut omenoiden ahmimisen [:@]
 
Soitin eile neuvolaa ja käski käymää ettei ole raskausmyrkytys mut siltä osin hyvässä tilassa kaikki. Täti epäili myös joko sappea tai närästystä. Luulen et mulla on se närästys, oon ottanu nyt melko säännöllisesti rennietä ni on helpottanu. Paitsi ku vetäsin tota Floradix rautalitkua meinas taas tulla "kuolema", jätän sen nyt pois ku on tiistain taas neuvola. Sano se täti et jos kipu tulee ja jää pitkäks aikaa pitää soittaa äippäpolille! Omenat ja appelsiinimehut huomasin ettei sovi ja jätin suosiolla pois... [:-]
 
Viirukhan, itselläni on ihan samanlainen outo olo vatsassa ja tunnen, kuinka se vauva siellä myllertää. Tuntuu ihan oudolta, kun ei pysty "kontrolloimaan" kaikkia liikkeitä omassa kehossa. Samoin vauva liikkuu välillä sellaiseen aikaan, että se ei tunnu ollenkaan hyvältä tai sit jos itse yrittää vaihtaa asentoa niin vauva sanoo sihen ei. Hmm, siks nukkuminen onkin välillä niin vaikeaa, kun oikeaa asentoa ei tahdo löytyä.

Myös minulla on ollut paljon alavatsan kipuja. Mitään vuotoja ei ole, mutta jo parina iltana olen ottanut Pnadolin, että pystyis edes nukkumaan jotenkin. Sitä niin toivois, että tämä raskaus olisi jo ohi...
 
sipster  mulla oli eilen samanlainen kipu"kohtaus". tuntu et ylävatsassa kaikki lihakset kramppaa ja se jatku n puolituntia, jonka aikana välillä tuntu että henki ihan salpautuu... kipu tuntui myös selässä. en tienny miten päin olisi ollu kun ei missään ollu hyvä, eikä auttanu rauhallisesti hengittäminen tai suun kautta tai nenän kautta tai pidättäminen.. lopulta otin särkylääkkeen ja rupesi helpottamaan. kipu oli niin kova että kyyneleet tuli oikein silmistä[:(]  soitin tänään aamulla heti neuvolaan kun pelkäsin myös ettei ole vaan sattunut mitään ja samaa epäili, eli sappea. neuvolakäynti on ens viikolla, sovittiin et jos ennen sitä tulee uudestaan niin soitan heti sinne..

mutta toivotaan että kaikki on hyvin, hän ainakin liikuskelee masussa melkein normaalisti [:)]
 
Pätkiikö muidenkin muisti?
Kyllä minä mm nuo salasanat muistan ja uutta asiaa jää päähän, mutta menepäs hakemaan lasi vettä niin et keittiössä enää muista mitä siellä teet!
Tänäkin aamuna laitoin meikkivoiteen ja piti tarttua kulmakynään, niin aloin hartaasti levittelemään kasvorasvaa...!

Entäs kun lapsen synnyttyä päälle tulee ne yösyötöt ja pohjaton väsymys!
 
Mulla on tosi paljon lisääntyny tuo unohteleminen. Saat menee sekasi ja unohtelen ihan perusasioita. Ei kivaa!!! Muutenki tuo keskittyminen on heikentyny [:@].
 
Joskus oli tieteenkuvalehdessä tutkimus, että raskaus pienentää naisten aivojen kapasiteettia. Uskon tuohon siis niin täysin.. Mä olen kyllä aina raskaana ollessa ihan idiootti. Koko ajan unohdan asioita, ja ihan sellaiset perusjututkin tuntuu välillä niiiiiiin vaikeelta [:D]
 
Onks sekin aivojen kapasiteetin pienenemistä, kun tulee kömpelöksi? Moon ollu keittiös aina hyvin siisti. Huomaan jos toiset pudottelee ruokaa, murustelee... Ja nyt musta on tullu sellanen enkä ees aina huomaa sitä. Kaikki, mitä voi nostaa haarukalla tai lusikalla purkista, pussista tai lautaselta ei osu sinne minne pitäs. Aina putoo jotain pöydälle, lattialle, vaatteille tai matolle ja ruoan sujauttaminen mikroon sen suuresta ovesta reunoja kolhimatta on jokseenkin mahdotonta. Äkäilen kun sukat tarttuu lattian tahroihin, muruset liiskaantuu ja kaapinovissa on roiskeita mun jäliltä. Onks tää tiedostamatonta totuttautumista arkeen vauvan kanssa?
 
hei!
pakko laittaa tänne ku en jaksa alkaa ettiin että missä lukee aiheesta Vaavin asento masussa..itselläni vauva on ollut alusta asti pylly alhaalla ja nyt viimeiset kolme neuvola käyntiä se on ollut viistossa/poikittain.
viikon päästä ois viiminen lääkäri jossa katsotaan vaavin asentoa tarkemmin ja olen nyt joutunut miettimään kääntämistä tai sit sektiota tai jopa perätila synnytystä(olen aika pieni kokoinen joten uskon ettei perätila synnytys onnistu).
olisiko joku niin ystävällinen että kertoisi minulle kokemuksia näistä tavoista,ite oon ihan hukassa ja haluaisin jotain tietoa ennenku meen lääkäriin..kaikkein eniten toivon että vaavi kääntyisi pää alas päin ja voisin synnyttää normaalisti..
kiitos jos joku vaivautuu.. :)
(olen ensi synnyttäjä..)
 
Moikka! Tässä raskaudessa (aiemmat menneet kesken "pikkuviikoilla") minulla ei ole myöskään ollut oireita. Jonkin verran väsytti. Huonovointisuutta oli vain niissä määrin, että jos oli pidempi aika syömisestä tuli vain näläntunne ja hieman huono olo. Nyt olen viikolla 13+5, nyt vasta alkanut rinnat hieman kasvamaan ja pyöristymään. vatsa on jo isohko, mutta johtuu huonosta aineenvaihdunnastani ja turvotuksesta. Ruokahalut minulla on aina ollut hyvän ja nyt vielä paremmat!! [:D]
Niin, siitä tiesin olevani raskaana että aloin näkemään aika villejä unia, niin kuin aiemmissakin raskauksissa. Muuten en unia näe. [:)] ... ja lämmöt olivat koholla..

Kyllä olen pelännyt koko raskauden ajan keskenmenoa (juuri tuon oireettomuuden takia) ja pelkään vieläkin.. juuri kellekään ei olla kerrottu. Ostin kotidopplerinkin, jotta saan olla rauhassa. Reilu kaksi viikkoa sitten minulla alkoi runsas verenvuotokin, joka tutkitaan huomenna yksityisellä... ilm. hematooma. Mutta vaavi voi muuten hyvin ja oli ultrassa kova hemmo hillumaan! [;)]
 
Tästä tulee kysymys! [:)] eli milloin olette tehnyt raskaustestin ja milloin on tullut plussa? itselläni menkat ollut jo viikon myöhässä mutta negatiivista näyttää [8|] erikoisia oireita ei ole ollut muuta hieman pahoinvointia ja outoo oloa!! oon vaan miettinyt et voiks näyttää kauankin negaa ennen kun näyttää positiivista. Laskurin mukaan 4+6.
 
ALKUPERÄINEN: gepa

Tästä tulee kysymys! [:)] eli milloin olette tehnyt raskaustestin ja milloin on tullut plussa? itselläni menkat ollut jo viikon myöhässä mutta negatiivista näyttää [8|] erikoisia oireita ei ole ollut muuta hieman pahoinvointia ja outoo oloa!! oon vaan miettinyt et voiks näyttää kauankin negaa ennen kun näyttää positiivista. Laskurin mukaan 4+6.


Mulla näkyi aika haalea plussa, kun viikkoja oli 4+1.. Silloin tein ainoan testini ja tässä ollaan. [;)]
 
mulla näyttää vaan ihan selkeetä negaa niin vähän pänniikin, että missä ne menkat sit on [:@]
 
Minä tein testin ekana päivänä, kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Enpä malttanut odottaa. Kaksi tosi selkeetä viivaa tuli.
 
Starletti ei mulla stressiä ole [:)] eilen vaan otti niin paljosti päähän kun tein testin et onko mussa jotain vikaa kun en saa plussaa mutta menkkojakaan ei tule!! Muuten on raskautuminen ollut stressitöntä kun olen ihan sillä asenteella et tulee sit kun tulee! Nyt ei vaan tiedä mitä ajattella et odotanko menkkoihin tai pistän säpinäks vaikka niitä ei tuliskaan[:D] että katson ovulaatio päivät.[8|] En viitsi sinne lääkärillekään mennä kun täs lukenu että ei ne hirveen tosissaan tollaisia tapauksia ota. Mikä on mun mielestä älytöntä![:@] Mulla on toiminu menkat aina ihan kellon mukaan vaikka aikasempi työ oli aika stressi rikas niin ei se siitä voi johtua.[:)] Mutta onnee kaikille!! Ensi viikolla uusi yritys sit oltais jo toista viikkoa myöhässä et cross my fingers et tulis plussa tai menkat [:D] Ensimmäinen kerta kyl et toivoisin menkkojeni tulevan[:D] Jos ei onnistu niin lääkärille ja vaik rynnin sen oven läpi mutta ne ottaa mut vastaan[:D]
 
Öööö...katos ku mää en ymmärrä minkäänlaista hermoilua mistään [&:] eiks nii ku vois viettää miehen kans laatuaikaa vaiks joka päivä, ulkona, sisällä, katolla, rannalla, metsässä, suihkussa, saunassa, keittiös ajattelematta raskautumista tai ovulaatioita [8D] Ku meillä kävi niin, että ainaskin kuukaus oli kuivaa kun riideltiin ja mää olin mökillä ja sit yhtenä hellepäivänä takapihalla marjapensaan alla kiksautettiin ja jatkettiin mökötystä kai sen kaks viikkoo ja sit olin raskaana... tais siinä riitely sit unohtuu...Tosin, eihän mulla sitä vauvakuumetta koskaan oo ollu ja ilman hormonaalista ehkäsyä oltiin kolmisen vuotta (ja minä sterilisaatioon koko ajan menossa) [&:][;)]
 
Takaisin
Top