Tyhmiä kysymyksiä lastenhoidosta

Tässä kun raskaana haaveilen jo kesän/syksyn metsälenkeistä, niin miten kantovälineessä matkustavan vauvan saa suojattua hyttysiltä ynnä muilta öttösiltä?
Mä laitoin vaan vaunujen hyönteissuojan omien hartioiden kohdalta vauvan yli roikkumaan. Laitoin reunoja repun alle lantiolta
 
Netissä tod.näk kiinakaupoissa oli myynnissä kantajalle hattu joka jatkui yhtenäisenä isona verkkosäkkinä vauvan yli Kantajan vyötärölle saakka. Kantajan käsille= ranteille oli aukot. Meinasin itse raskausaikaan sen tilata, mutta jostain syystä se sitten jäi.
Eikä tarvi olla ees kiinakauppa (vaikka kiinasta varmaan kaikki tulleet silti). Minulla on tällainen: https://www.tavaratalohurrikaani.fi/hyttys-hirvikarpastakki-atom.html

Koko XL ja pienempikin riittäis kantorepun ja vauvan kans. 😊
 
Meillä nyt 3 kk ikäinen neiti on oppinut kiljumaan ja örisemään 🙄

Tarkoitan siis sellaisia kiljahteluja, jotka on tulleet aiemman höö, höö-ääntelyn tilalle 🙃 Ja aikamoista mörinäörinää muukin ääntely.

Aamulla herätessä kun pötkötellään sängyllä, hoitopöydällä vaipanvaihdossa ja ihan sylissä ( paikallaan ) hengaillessa. Nyt kun aloin miettimään, niin lähinnä paikalla ollessaan tekee tuota.

Onko muilla kokemusta tästä? Ensimmäinen lapsi, eikä kellään läheisistä joilta oon kysellyt, ole samaa ollut. On siis oikeesti todella korkeaa kiljumista, onko vaan innoissaan kun on oppinut tuon? 😄
 
Meillä nyt 3 kk ikäinen neiti on oppinut kiljumaan ja örisemään 🙄

Tarkoitan siis sellaisia kiljahteluja, jotka on tulleet aiemman höö, höö-ääntelyn tilalle 🙃 Ja aikamoista mörinäörinää muukin ääntely.

Aamulla herätessä kun pötkötellään sängyllä, hoitopöydällä vaipanvaihdossa ja ihan sylissä ( paikallaan ) hengaillessa. Nyt kun aloin miettimään, niin lähinnä paikalla ollessaan tekee tuota.

Onko muilla kokemusta tästä? Ensimmäinen lapsi, eikä kellään läheisistä joilta oon kysellyt, ole samaa ollut. On siis oikeesti todella korkeaa kiljumista, onko vaan innoissaan kun on oppinut tuon? 😄
Todennäköisesti on vaan innoissaan, kun on keksinyt uuden tavan äännellä. Kyllä meillä on ainakin kiljuttu ja möristy ja ölisty ja päristy ja äännelty ihan kaikella tapaa. ☺️ Eiköhän se mee kohta ohi kun uutuuden viehätys häviää. Tsemppiä 😂
 
Meilläkin jossain 4kk iässä alettiin kiljumaan. Ihan vaan oman äänen testaamista☺️Kyllä siinä korvat koetuksella hetken aikaa, mutta sitten löytys taas jotain muuta uutta ja jännää. Nykyään hän pitää semmosta ihme murinaa jos näkee jotain kiinnostavaa. Mulle tuli äitiydessä yllätyksenä tää vauvan äänien kirjo😂
 
Joo, niin arvelinkin että on vaan innoissaan uudesta taidosta 😄

Itseä ei haittaa, mutta mies joutuu käyttämään kuulosuojaimia kotona, kun vihloo niin kovasti korvia 🙃

Oli jo menossa lääkäriin, kun ei tajuttu että sen korvakivut johtui ihan tosta kiljumisen taajuudesta. Onneks kuulosuojaimet auttoi, ja kivut häipyi. Kunhan muistaa pitää ne kuulosuojaimet lähettyvillä
 
Takaisin
Top