No niin, palaan tähän aiheeseen, koska olen itse nyt ajautunut hiukan samanlaiseen pisteeseen. Olen kyllä koko ajan ajatellut, että vauva menee tietenkin kaiken edelle, ja että en ala stressata töistä liikaa. Nyt kuitenkin on aivan liian monta rautaa tulessa ja kaiken lisäksi töissä olisi alkamassa mielenkiintoinen uusi projekti, jossa haluaisin olla edes vähän mukana. Tällä hetkellä kuitenkin unohtelen tavaroita minne sattuu, en muista viime päivien tapahtumia kunnolla ja herään keskellä yötä ajatukseen, että "ainiin, sekin työasia piti vielä hoitaa", ihan kuin se olisi jotenkin luonnollisesti mielessä kolmelta aamuyöstä. Yksikin huono yö aiheuttaa usean päivän koomaolotilan ja en tahdo pysyä mukana edes normaalissa keskustelussa. Olo on hyvin epätodellinen. Lisäksi liiallisen rasituksen jälkeen on ilmaantunut kipua vatsassa, selässä ja kyljissä.
Mulla varmasti ulkoilu, taidenäyttelyt ja äitiysjooga ym. muu kiva tekeminen auttaisi, mutta tällä hetkellä nekin tuntuvat vaan rasitteelta työpäivän jälkeen. Typerältä tuntuu mennä tällaisia valittelemaan lääkärille, kun ei ole oikein mitään "järkevän tuntuista" oiretta (muuta kuin nuo fyysiset, jotka yksistään vielä kestäisin, kyseessä siis ei ennenaikainen supistelu tms), mutta kai se on pakko. Mieliala ei olisi oikeastaan yhtään masentuneen tuntuinen vaan onnellinen ja seesteinen, mutta työ aiheuttaa vaan niin kovan stressin, että se on nyt vaan liikaa. On tosi vaikeaa sanoa, että ei pysty ja jaksa. Sitä vaan aina sanoo, että "ei tässä mitään", koska haluaisi jaksaa. Siitäkin huolimatta, että parikin tuntemaani kanssaodottajaa oli jo tässä vaiheessa (21.viikko) jäänyt pysyvästi loppuajaksi sairauslomalle, en tunnu helposti sallivan sitä itselleni. Mitä siellä lääkärissä "pitää sanoa" ja mitä ylipäänsä tekisitte tässä tilanteessa itse?