Työttömänä raskaana

nuksutin87

Oman äänensä löytänyt
Halusin aloittaa tälläisen keskustelun, kun tän asian kanssa oon saanu koko kevään ja kesänki painia. Jäin työttömäksi sen jälkeen kun huomasin olevani raskaana ja työkkäri on siitä lähtien hönkiny niskaan. Onko kellään muulla ollu samantyylisiä ongelmia tässä raskauden aikana?
 
Miks sä et ota työtä vastaan ? Eksä pysty tekee, siis onks jotain vaivaa ettet voi ottaa työtä vastaan.. ?
 
Ihme hommaa sielläpäin työkkärissä.

Minä olen siis myös tällä hetkellä muutaman kuukauden ainakin työtön. Valmistuin kesäkuun alussa, joten olen olen tässä muutaman kuukauden työttömänä ennenkuin jään äitiyslomalle. Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa työkkärin, eikä kelan suhteen ja saan ihan normaalisti päivärahaa ajalta ennenkuin jään äityislomalle. Työkkäristä tuumasivat silloin heti kun kävin, että tuskin ihmeemmin mulle työtä/koulutuksia tms tarjoavat tähän väliin (eikä mitään ole tarjonneetkaan) ja laittoivat suoraan mulle seuraavan käynninkin niin, että saan siinä vaiheessa jo äitiysavustusta. Sanoivat, että turhaan siellä juoksen tässä välissä kun kohta kuitenkin jäämässä äitiyslomalle. Oikeen ystävällisiä ja avuliaita on oltu molemmissa paikoissa.

 
Aijuu ja tuon minun tekstin ei oo tarkotus olla mikään provo :) siis kun jos ei oo työttömänä työnhakijana ni sit ei saa päivärahaakaan. Mut on kyllä työkkärin kautta aika aiheetonta pommitella tai "hönkiä niskaan" niinku kirjotit, jos siellä tieto on, että kohta jäät mammalomalle. Mut jos ite sanoo sinne ettei ota työtä vastaan, niin niilt lähtee tosiaan lausunto kelaan että päivärahalle ei oo oikeutta kun ei oo työnhakijakaan..
 
Niin mul oli alkuun kaameet oksentelut ja nyt nämä supistelut ettei oikein voi töitä tehdä :/ Ja tuntuis et meitä äitejä katottais vähä suopeammin tuolla, ei oo työnantajallekaan kivaa jos työntekijä vain saikuttaa tai kun joutuu etsiin uuden työntekijän äitiysloman ajaksi.. Ja täällä päin nuo ns. pakkotyöllistää nuoria, saa olla tietyn ajan työttömänä ja sit pitäis ottaa/etsiä työelämävalmennuspaikka jos ei sit ehdi saamaan vakipaikkaa..
 
Onko sulla koko ajan supisteluita yms? Minä olisin sinua mennyt töihin siksi aikaa kun vain voi ja hankkiutunut sairaslomalle niin et olisi ainakaan jäänyt rahatta.
Ois varmaankin kannatanut selittää asia toisin ja toisekseen olisi kannattanut edes käydä haastattelussa, jos siihen mahdollisuus ja sitä kautta edetä.
Mukavaa olisi varmasti ollut, jos olisit saanut työkkärin rahoja siihen äippälomaan asti..
En mä nyt paasata halua ja se on jokaisen oma asia, mutta miettimisen aihetta. Toki, jos sun miehellä tois hyvät tulot ja silleen, et halua itse tuloja niin mikäs siinä. Se on vain hyvä asia.

Mä itse olen ollut työttömänä tämän kesän ja sain työpaikan kesällä. Työnantaja ei tiedä raskaudesta kuin vasta ekana työpäivänä, joka koittaa jo parin viikon päästä. Mä saatan hyvinkin olla se joka on koko ajan sairaslomalla, mutta oma ja vauvan terveys menee etusijalle. En mä sellaista murehdi. Mutta en halunnut olla työtönkään ja kun ne mut valitsi niin se voi olla minun tulevaisuuden työpaikka. Arvokasta työkokemusta mä siitä ainakin toivottavasti saan, jos pystyn olemaan äippälomaan asti töissä. Mä ajattelen puhtaasti tulevaisuuden kannalta.
 
Takaisin
Top