2000-luvun alussa sinnittelin noin kolme vuotta työpaikassa, jossa lähin esimies oli äärimmäisen epämiellyttävä ihminen. Tai no, suoraan sanottuna mulkvisti. Tein työtä osa-aikaisesti opiskelun ohella, lopulta vain viikonloppuvuoroja kun tulorajat alkoivat tulla vastaan. Omatkin hälytyskellot alkoivat soida, kun mulle nousi kuume joka ikinen torstai, kun perjantaina piti mennä iltavuoroon. Kroppa siis reagoi ahdistukseen. No, lopetin sitten siinä työssä, siihen aikaan kun uuden työpaikan vielä sai niin, että osasi kulkea firman ovesta sisään.
Sitten vähän myöhemmin noin 7,5 vuotta vierähtikin paikassa, jossa lopulta voin sekä henkisesti että fyysisesti todella pahoin. Ensimmäiset pari vuotta oli oikein mukavia ja työporukkaan hioutui mahtava yhteishenki, mutta sitten alkoi ovet heilua ja naamat vaihtua... Kerran mut todettiin työkyvyttömäksi fyysisistä syistä, mutta parin kuukauden päästä oli pakko jatkaa työssä järkyttävien kipujen kanssa, ei vaan oltais muuten tultu toimeen. Kivut hälveni itsekseen pikkuhiljaa ja ovat osittain edelleen mysteeri, mutta sitten alkoi se henkinen puoli käydä sietämättömäksi. Työ"kaverit" muun muassa lakkasi puhumasta kun saavuin samaan tilaan. Aika paljon kertoo mun mielestä se, että menin työssä ollessani naimisiin, sain lapsen ja täytin 30, mutta minkäänlaista muistamista ei tullut. Itsehän toki osallistuin noiden vuosien aikana kymmeniin yhteislahjoihin. Parikin työkaveria sai ihan työnantajan taholta kukkalähetyksen kotiovelleen lapsen saatuaan, minä en mitään. Ei sillä, että jollain kukkapuskalla olisin yhtään mitään tehnyt, mutta periaate on periaate. Melko tasa-arvoista kohtelua...
Mutta siis, todella tiedän, millaista on voida töissä pahoin joka päivä. Nykyään työskentelen yleisesti vihatussa, raskaaksi mielletyssä ammatissa, enkä ole koskaan viihtynyt työssäni näin hyvin

Sekä työkaverit että asiakkaat ovat mahtavia, välillä toki näkee punaista, mutta se ikäänkuin kuuluu kai asiaan.