Okei, tuokin on totta .Mutta kärsiikö se lapsi, jos saa kerran päivässä sitten korviketta? Ei. Ja edelleen tilannehan ei ole muuttunut miksikään uudistuksen myötä. Muutakun isälle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Naiset ei tunnu olevan valmiita antamaan isänkin olla vauvalle/lapselle "lähivanhempana". Uudistus on mielestäni hyvä, kuten harsokukka totesi, se ei vie keltään mitään, mutta antaa isälle paremmat mahdollisuudet olla lapsen kanssa. Todella usein äidit myös painostavat isän antamaan osansa vapaista tai aikaisemmin eivät ole antaneen isän pitää osaa vapaista.
Mä oon kuullut molemmista, sekä että mies ei haluais olla kotona kuin myös siitä että nainen "omii" kaikki päivät eikä anna miehelle mahdollisuutta jäädä. Nään ite vaan hyvänä että yhteiskunta kannustaa tasaisempaan vapaiden pitoon. Erityisesti omalla alallani koen ahdistavana ja hieman epäreiluna kun kuulen että mieskollega jää vaan kuukaudeks vanhempainvapaalle, nykyään useimmiten sentään just siks kolmeks, ja tiedän että häntä odottaa ylennykset nopeammin kun mua joka tuun (toivottavasti) oleen yhteensä kahden lapsen kanssa kotona _vähintään_ puol vuotta molemmista. Meille on selkeetä että molemmat on pois oman osansa.Tähänkin yleistykseen täytyy sanoa, että tämä ei vastaa minun kokemustani. Itse olen kuullut kyllä, kun äiti olisi halunnut isän pitävän vapaita, eikä isä ole halunnut.
Enkä ole koskaan kuullut äitien painostavan isiä antamaan osansa äidille. Tämä ei tietysti tarkoita, ettei niin kävisi, mutta yleistys puoleen tai toiseen ei johda mihinkään. Samoin kuin yleistys siitä, että kaikki isät haluaisivat pitää vapaansa.
Mä oon kuullut molemmista, sekä että mies ei haluais olla kotona kuin myös siitä että nainen "omii" kaikki päivät eikä anna miehelle mahdollisuutta jäädä. Nään ite vaan hyvänä että yhteiskunta kannustaa tasaisempaan vapaiden pitoon. Erityisesti omalla alallani koen ahdistavana ja hieman epäreiluna kun kuulen että mieskollega jää vaan kuukaudeks vanhempainvapaalle, nykyään useimmiten sentään just siks kolmeks, ja tiedän että häntä odottaa ylennykset nopeammin kun mua joka tuun (toivottavasti) oleen yhteensä kahden lapsen kanssa kotona _vähintään_ puol vuotta molemmista. Meille on selkeetä että molemmat on pois oman osansa.