Työnimi?

Mun veli yritti ristiä meiän vaavin Teuvoksi, mutta me ei oikein lämmetty sille. :) Nyt se on tylsästi vaan Pieni, kun sitä ollaan miehen kanssa kumpikin käytetty alusta asti. Voi tietty olla, että se muuttuu vielä, jos joku muu alkaa tuntua luontevalta.
 
Meillä ei ole taaskaan mitään. Ollaan niin huonoja keksimään. Viimeksi oli ihan vaan vauva ja nyt koska elämä pyörii aikalailla esikoisen ympärillä, niin kutsun tätä usein pikkuveikaksi tai -siskoksi. Vakiintuu varmaan joku toinen nimi tälle tulokkaalle, jos sukupuoli joskus selviää.
 
Meillä kutsutaan Katkikseksi, koska ekassa ultrassa näytti ihan katkaravulle. Mutt toivottavasti vaihtuu pian jokin uusi työnimi. On myös kutsuttu masuasukiksi
 
Meijän piiperoinen on Hattivatti :) Kisuja on kolme ja niitten nimet on Tiuhti, Viuhti ja Pikku Myy, joten tuleva "pikkusisarus" sai työnimen myös Muumeista.
 
Meillä kasvaa mahassa englanniksi joko "pea" tai " little bean", koskapa meidän sukunimi englanniksi olisi Mr. ja Ms. Beans. Otin siis mieheni hollantilaisen sukunimen kun menin naimisiin.

Nimi oli olemassa oikeastaan jo ennen raskautta kun ihmiset kyselivät että milloinkas pikku papuja olisi tulossa... :)
 
Meillä kutsutaan Pienen pieneksi,
Tulee siitä, kun ruvettiin keskustelemaan josko tehtäisi lapsi eli pienen pieni perheenjäsen ja jäi sitten siitä.

Mies kutsuu myös nimellä Mini Me. Oletettavasti ovatkin aika kopioita toisistaan - kaksi kaljupäätä. :)
 
ultrassa näkyi, että pieni räpiköi niinkuin sammakko jaloillaan, niin häntä kutsutaan sammakoksi :D
 
Meillä työnimenä ollut kaapo aiemmin, mutta nyt on Masunasu tuntunut aivan ihanalta vaihtoehdolta. :] Se siis on nyt pidempään jo ollut käytössä. :p
 
Meillä ei oo tullut mitään kummempaa työnimeä, enkä semmoista väkisin oo halunnut keksiä. Ensimmäisestä puhuttiin odotusaikana niinkin mielikuvituksellisella nimellä kuin vauva ja tää tuorein kaveri on saanut kutsumanimen "uusi vauva":D
 
Meillä jossain vaiheessa kutsuin Junioriksi, siitä sit välillä muuttunu Junnuksi..
 
Ekan ultran jälkeen (vkolla 8) laitoin miehelle viestin, että siellä se mato köllii ja sydän lyö kovasti. Tästä sitten työnimeksi tuli Mato, mutta toisen ultran jälkeen (vkolla 11) se ei enää tuntunut sopivalta, kun hän näytti jo aivan pieneltä ihmiseltä. Kuitenkaan emme tilalle keksineet uuttakaan nimeä, joten edelleen hän kulkee nimellä Mato, varmaankin loppuun asti :)
 
Meillä ainoastaan esikoisella on ollut työnimi, ja sekin sai alkunsa vasta raskauden puolivälin jälkeen. Häntä kutsuttiin rumpaliksi, koska hänellä oli tapana esim. potkia musiikin tahtiin :)

Toisella ei ollut mitään työnimeä, hän oli vaan vauva. Suoraan sanottuna en edes muista, että mies olisi koko raskausaikana kertaakaan edes maininnut koko vauvaa, se oli vain mun käytössä oleva nimitys, kun en parempaakaan keksinyt. Mieheltä ainoa viittaus vauvaan taisi olla silloin, kun mun piti mennä käynnistelemään synnytystä, niin mies toivotti mut tervemenneeksi sairaalaan toteamalla, että "ilmota sitte ku se syntyy."

Tämä kolmas on toistaiseksi ollut vain "tää". Raskaudesta ei ole vielä(kään) kerrottu isommille lapsille, joten en voi puhua vauvasta tms. missään tilanteissa. Miehellä on tapana ihmetellä vaikkapa sitä, jos mulle ei maistu ruoka (ei edes ihmetellä, vaan luulee heti että ruoka on pahanmakuista), jolloin on pitänyt sitten todeta, että se johtuu raskaudesta eikä varsinaisesti ruuasta sanomalla, että "se johtuu tästä". Mä luulen, että tän kummempaa työnimeä ei tulekaan.
 
Meillä esikko oli Sintti ja tää on nyt Peruna... :) Mistähän nääkin nimet oikeen tulee.. heheh :D
 
Takaisin
Top