Työnimet

Lejon

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko teidän mahanne valloittaneille pikkuisille jo vakiintunut kutsumanimi? Jostain syystä tämä oli se kiinnostavin asia, mitä isäni tiedusteli kuullessaan uutiset :D Joten kiinnostaa, miten teillä muilla. Meillä kutsutaan vasta salamatkustaja, vuokralainen ym tyylisillä nimillä. Miniksikin on pari kertaa tullut sanottua, mutta uskon, että jossain vaiheessa vakiintuu jokin muu "työnimi", kun toisiamme ainakin kutsutaan toinen toistaan typerämmillä lempinimillä.
 
meillä on tällä hetkellä katkarapu.. joulun aikaan 2010 esikoinen oli lanttu, ja
vain ja ainoastaan sen takia että rakastan lanttulaatikkoa :D eiköhän
tälle joku järkevämpi nimi vakiinnu..
 
Meillä mahassa asustaa pikku pallukka tai ihan vaan pallukka. Mulle on itellekkin tarttunu tuo, kun tuo mies käyttää kaikista pikkuvauvoista ja koiranpennuista yms muista hellittelynimeä Pallukka :) Niimpä sitä nyt kasvaa myös oma Pallukka. 
 
Me olemme alkaneet kutsua vauvaa Tyypiksi. Nimitystä ei mitenkään keksitty, vaan se vaan tuli jostain ja on jäänyt päälle. :)
 
Eräs tuttumme viettä vessanpöntöllä koko alkuraskauden ja yrjö lensi... Tästä hänelle tulikin työnimi Yrjö. 

 
Yksi rakkaimmista ystävistäni kyselee aina mitä minulle ja minityypille kuulu joten tekonimenä toimii minityyppi ainakin nyt näin aluksi <3 

Hihi toi lanttu oli ihana!! <3
 
Meillä ensin kutsuttiin masuasukiksi. Tällä viikolla sitten keksittiin tekonimeksi napero. Saa nähdä muuttuuko vielä matkan varrella.
 
Meillä se on mörkö. =)

Näytin pari vuotiaalle esikoiselle ensimmäiistä ultra kuvaa ja kun kysyin mikä kuvassa on johon neiti totesi sen olevan mörkö ja siitä se nimi.
 
Meillä se on ötökkä. Ei mitenkään keksitty erikseen, se vaan tuli siitä, kun mies kysyi jotain vauvaan liittyvää. Minä sitten sanoin, että jotain tyyliin ötökästä ja siitä se sit jäi. Ötököiksi kutsun välillä myös meidän koiria, kun lässytän niille pehmosia :D
 
Livahin käväseen tuolta joulukuisten puolelta. Meilä työnimenä on ollut alusta asti Hippo, ja veikkaan että tuota nimeä tullee käytettyä syntymän jälkeenki, ainaski välistä ;)
 
Meillä taitaa nyt olla vakiintunut työnimeksi Muru. Muru on mun mielestä maailman ihanin hellittelynimi ja kun olen jutellut masulle, olen kutsunut Muruksi... Niinpä nyt se on sitten vähän levinnyt :)
 
Meillä on Pikkupulla :) Raskaustestin tein laskiaistiistaina, niin siitä se sitten tuli että siellä on Pikkupulla :D
 
Pikkupulla :D me ollaaan miehen kanssa toisillemme mm. muruja, niin tätä kutsutaan välillä Pikkumuruksi. En muista kumpi ekan kerran sanoi Pikkumuru. Mut ei toi virallinen työnimi kyllä ole. Murkula on toinen. Mies oli jotain sanomassa vauvasta ihan alkuaikoina jo, ilmeisesti mukula tai jotain ja sanoi vahingossa murkula :) sitä pääasiassa käytetään tai sit ihan vaan vauvasta puhutaan.
 
Aluksi sanottiin alieniksi mutta kun se kuulosti jotenkin... väärältä :D niin nykyään sanotaan pikku leppis :) Mieheni sukunimi on leppävuori niin siitä. Näin muuten h&m llä aivan ihanan kesävaatteen tytölle. sellane leppäkerttu asu<3 :D Nyt haluaisin tytön ihan vain sen takia että vois sen ostaa ;D Sitten olisi meillä ihka oikea pikku leppis :P
 


Joo mies keksi sitten nimet, joita se on ruvennut käyttään :D Mahamatkustaja ja napanapero siis.
 
Meillä jo aika alkuraskaudesta mietittiin nimiä alustavasti ihan aakkosittain kaikki nimet käytiin läpi. Alkoi huvittamaan ajatus, jos joku antaisi lapselleen nimeksi Oiva-Veikko, sama kuin olisi Mainio-Tyyppi :) Siitä lähtien masuasukki on ollutkin meillä Oiva-Veikko ja nyt myöhemmin lyhennettynä vain "Oiva". Kaikki muutkin kyselevät aina "Oivan" kuulumisia :) Rakenne ultrassakin selvisi vielä, että Oiva todella on poika!
Ai niin, googlettamalla löytyy kuin löytyykin Oiva Veikko nimisiä ihmisiä olevan ;)
 
Takaisin
Top