Olen tällä hetkellä viikolla 21+6 ja töissä määräaikaisena päiväkodissa erityislasten kanssa. Olen joutunut olemaan todella paljon pois töistä ensin pahoinvoinnin takia (oksensin ekat 13 viikkoa päivittäin 2-5 kertaa ja sinnittelin suurimman osan ajasta töissä väkisin) ja nyt toisella kolmanneksella on tullut paljon aurallisia migreenikohtauksia. Pomo on ollut tähän asti ymmärtäväinen mutta tänään aamulla hän suuttui puhelimessa ja sanoi että ei ymmärrä miten olen aina pois päänsäryn takia ja jatkossa saan toimittaa todistuksen jokaisesta poissaolosta.
Neuvolassa olen ottanut puheeksi myös nämä kohtaukset mutta he eivät siihen oikein kommentoi mitään. Kuulemma lepoa ja panadolia annostuksen mukaan.
Kuulen myös esihenkilöltä paljon sitä että raskaus ei ole sairaus, ja hän itse oli aikanaan töissä koko raskausajan ilman ongelmia.
Omatuntoni on kuitenkin puhdas ja olen joka kerta ollut ihan syystä pois. Oikein hävettää aina soittaa töihin ja varsinkin nyt kun suhtautuminen on tämä.
Oletteko te joutuneet olemaan poissa töistä erilaisten raskausoireiden takia? Miten siihen on töissä suhtauduttu?
Neuvolassa olen ottanut puheeksi myös nämä kohtaukset mutta he eivät siihen oikein kommentoi mitään. Kuulemma lepoa ja panadolia annostuksen mukaan.
Kuulen myös esihenkilöltä paljon sitä että raskaus ei ole sairaus, ja hän itse oli aikanaan töissä koko raskausajan ilman ongelmia.
Omatuntoni on kuitenkin puhdas ja olen joka kerta ollut ihan syystä pois. Oikein hävettää aina soittaa töihin ja varsinkin nyt kun suhtautuminen on tämä.
Oletteko te joutuneet olemaan poissa töistä erilaisten raskausoireiden takia? Miten siihen on töissä suhtauduttu?
Muokattu viimeksi:
Kaikki raskaudet ei muutenkaan ole samanlaisia, ei edes samalla henkilöllä. Sitten ajatuksena sekin; miksi työn, nihkeän esihenkilön vuoksi tai tylyjen työkavereiden vuoksi haluaisi (tai pitäisi) ottaa riskiä, että vauvalle tai raskaudessa sattuisi jotain vain sen takia, että joutuu venyttämään omaa kroppaa äärimmilleen, vaikka se yrittäisi kertoa jo, että tarvitsee lepoa ja pientä höllentämistä tahdissa. Raskaus on kuitenkin pitkä aika, jos sen joutuu vetämään henkisesti tai fyysisesti kokoajan äärirajoilla. Minustakin kannattaa olla työterveyteen yhteydessä ja sitä kautta pyytää sitten aina haluttu todistus.