Työkavereiden muistamiset äitiyslomalle jäädessä

Jebsu

Piirimestaruustason postaaja
Heinäkuunmammat 2015
Tammikuiset 2021
Minkälaisia perinteitä tai tapoja eri työpaikoissa on? Onko tapana että työkaverit muistaa viimeisillä työpaikkakahveilla vai onko tapana että lomalle jäävä muistaa työtovereita hankkimalla esim kakun tms...?

Tuli vaan mieleen, että jotain varmasti tarttis tehdä. Mä muistelen että meillä on jotkut leiponeet kakkua työtovereille lohduksi kun ovat itse jääneet mammalomalle. Joskus taas on muut järkänneet jotain spesiaalia herkkua kun joku on jäänyt esim vuorotteluvapaalla tai muuten pidemmälle lomalle...

Vai ollaanko vaan jääty sitten pois ilman sen kummempia hyvästijättöjä :P

Jotain ideoita kaipailisin... En ehkä osaa itse leipoa kovin hyvin, mutta jotain haluaisin järkätä.
 
Oon ollu sairaslomalla varmaan kuukauden mutta ois tarkotus viedä "äippälomakakkua" töihin :) meillä yleensä on tuotu itse muille hyvää jos on ollut synttäriä tai muuta vastaavaa :)
 
Meillä samoin on ite viimeisenä päivänä viety. Työkaverit muistaa sitten vauvaa kunhan on syntynyt, näin on ainakin kollegoiden kanssa toimittu.
 
ite kun oon vanhustentalossa töissä, kahvitin sekä asukkaat että työkaverit. ovat niin sämyjä meidän mummot ja papat että vähän jo vannottivatkin että tuuthan sitten hyvästeleen kunnolla ja kahvit keittään. heilläkin on tapana tarjota henkilökunnalle ja muille asukkaille syntymäpäivinä vuorollaan kahveja.
 
Minä ja työkaveri ollaan yleensä pidetty huoli, että mammalomalaiset on saaneet jonkin lahjan. Nyt ollaan molemmat jäämässä äitiyslomalle samaan aikaan ja sairaslomalla kumpikin, joten tuskin kukaan meille mitään ostaa, kun ei olla sitä asiaa hoitamassa. :meh:
 
Järkkäsin työpaikalla työkavereille vappubrunssin ja leivoin sinne aurinkohedelmäkakun...yks työkaveri kysyi tänään, koska tarjoan kakkukahvit, niin tölväsin sille, että justhan tarjosin. Taitaa olla vähän pinna kireellä töiden ja tätikaartin suhteen. En halua kuulla enää yhtään synnytyskeromusta tai vauva-arkijuttua.
Nojoo...iso esimies on määrännyt et mua pitää jotenkin muistaa (työsopimus siis loppuu äippävapaan aikana). Ajattelin kyllä missata ko. tilaisuuden...kahvitelkoot keskenään.
 
Taitaa olla tosiaan sitten ne kakkukahvit se yleisin.. Saiskohan jostain jonkun äitiysmahakakun :P Itse en osaa semmosta tehdä.
Lopulta kuitenkin ostan samana aamuna konditoriasta sen kakun mikä sattuu löytymään valmiina...
Minä aina suunnittelen tekeväni jotain erityistä, ja sitten huomaan etten ole ehtinyt tehdä asialle mitään, ja pitää turvautua hätäratkaisuihin. Näinköhän lopulta tarjoilen keksejä ja vettä...
 
Meillä työpaikalla kerätään aina rotinakori joka annetaan sitten kun vauva on syntyny, tosin tuossa korissa ruokaa ei ole kuten alkuperäisessä perinteessä, vaan vaatteita yms. Sen antamisen yhteydessä yleensä sit kahvitellaan joko työmaalla tai sitte tuleevat kotiin. Ennen synnytystä tai lomalle jäädessä ei ole mitään kahveja.
Työmaalla haluvat kumminki nähdä pikkuisen, niin työntekijät kuin asukkaatkin ni luultavasti sinne vien jotain sitten
 
Minä kun jäin pois kolmisen viikkoa sitten niin tarjosin kakun. En odottanut työkavereilta mitään mutta suureksi iloksi sain lahjakortin käsihoitoon ja baby styleen.
 
Meillä on ollut tapana muistaa vauvan synnyttyä vasta, usein pari pientä vaatetta ja kortti. Tällä kertaa en itselleni odota mitään, kun en kerran töissä käynyt lasten välillä.
 
Minulle oli leivottu juustokakku ja minä vein töihin pari pakettia Ainon uutuusjätskejä kun minun tekemät leivokset epäonnistu. Sain sit vielä kukkakimpun työkavereilta.
Mutta meillä on ollu tapana muistaa sitten kun vauva on syntyny. Esim. Viime vuonna koottiin yhdelle vaippakakku, niin että jokainen osti siihen oman tunnon mukaan mitä halusi.
 
Takaisin
Top