Tuutulaulut

Meillä menee tuutulauluna Lapin äidin kehtolaulu. Se on ihana ja tuntuu toimivankin. Sinistä unta on myös laulettu mutta siinä tosiaan menee aina ne siniset ja uniset sekaisin. Mutta eipä se haittaa.

Jotenkin itsellä aktivoitunut nyt lapsen kanssa jotkut vanhat muistot ja kaikkia vanhoja lasten lauluja palaa mieleen. Mutta voi apua miten moni niistä on aika kamala! Siis oikeasti en minä pysty laulamaan lapselle leijonan metsästyksestä, tupakkarullasta tai siitä miten käärme syö vesikirpun...:wtf: On sitten yritetty kaivella muistista mitä tahansa mukavampaa.

Joskus teininä opettelin jostain syystä sanat siihen Alladin elokuvan Se on kuin yö -kappaleeseen. Lauloin sitä huvikseni raskausaikana autolla ajaessa niin poika on nyt sitten päättänyt että se on hyvä biisi. Toimii aina jos tarvitsee lohduttaa tai viihdyttää. Aina kesken kiukunpuuskan saa hetkeksi sillä rauhoittumaan että ehtii esim ottaa rinnalle tai muuten ikävän hetken ratkaista. Tosi kiva joo että tällainen keino on, mutta kun minä en ihan oikeasti osaa laulaa tuota hyvin.:grin Ja nyt olen sen kanssa jumissa sitten... Olisi pitänyt jotain helppoa laulua laulella silloin aikanaan.:banghead:
 
Aida, mä alan aina itkeä kun laulan tuota lapin äidin kehtolaulua... :'( Se on niin herkkä. Eli ei toimi tuutulauluna meillä, toisen pitäisi jäädä nukkumaan hyvillä mielin ja äiti vaan vollottaa! :P
 
Meillä lauletaan tuiki tuiki tähtöstä ja laiva-laulua ennen nukkumaan menoa. Laiva-laulua lauletaan sellaisenaan ja myös omalla sanoituksella.
 
Jep, Lapin äidin kehtolaulu herkistää. Joskus olen sitä hyräillyt ja pelkkä hyräilykin herkisti. Tosi moni lasten laulu on oikeasti niin surullinen (no joo, minulle yleensä riittää että laulu on mollissa... :oops:) että tippa on linssissä kun vain kuunteleekin. Ihme ja kumma, Saunavihdat, Karhunpoika sairastaa, Mirri sairastaa...:sad010Laula siinä sitten lapsille...
 
Meillä mies hyräili ihan vastasyntyneestä asti typylle jotain laulua Shrekistä.. nykyään se rauhottaa, jos mikään muu ei. Joko hyräiltynä tai ihanmillävaankeksityillä sanoilla :D Ite lauleskelen yleensä sinistä unta tai oravanpesää. Ja tää ei nyt liity unilauluihin, mutta jostain syystä mulla soi aina päässä reggarekka, kun mentiin synnäriltä tytön luokse lastenosastolle xD Niin sitäkin sit välillä laulelen hälle :) Onhan mutkin kuulemma nukutettu aina eppujen murheellisten laulujen maan tahtiin :D
 
Meillä toimii pahan mielen karkoittajana tuo JVG:n Mauton jasso, jonka lauleskelua täällä naureskelin aiemmin ketjussa :joyful: Hitto, pitikin kappale kans valita :oops:Mutta ihan itkusta tanssiksi saa sillä
mielialan muuttumaan hyvin usein :p
 
On kyllä ihana huomata, miten laulu rauhoittaa! En siis missään nimessä osaa laulaa, mutta yleensä pienen itku helpottaa, kun alkaa hyräillä rauhassa jotain laulua. Ja selvästi on jäänyt muistiin muskarissa loilotetut kappaleet, kun heti alkaa vauvaa hymyilyttää niitä kuullessaan :) On muuten aikamoisia korvamatoja noi muskarin laulut....
 
Olen muuten joskus autoillessa laulellut hämähämähäkkiä lapselle takapenkille, kun meidän tyttö raivoaa autossa jos häntä ei nukuta. Mutta hämähäkillä olen saanut uneen :p
 
Takaisin
Top