Mulla vähän sama, vaikka vähemmän aikaa meillä yritystä mutta kävi mielessä, että onko jo liikaa ikää ja homma vaikeeta terveyssyistä, jotenkin tuntuu että ”pitäis” kai olla enempi ilonen ku just nyt on. Mulla on vähän koko ajan ollu lievää paniikkia ilmassa, ja se yhdistettynä näihin fyysisiin oloihin niin ihan ei vielä sellasta ruusunpunaista odotusta oo! Tää paha olo + epävarmuus on kyllä masentava yhdistelmä. Oon kans ajatellu että kai se on normaalia, eiköhän nää pelkotilat kuulu asiaan, ehtiihän tässä monta kuukautta sitten vielä (toivottavasti) henkisesti valmistautua asiaan. Tsemppiä, toivotaan että olo piristyy mahdollisimman pian! :)
Kiitos vertaistuesta
Just itekin tänään tekstasin yhdelle kaverille, että oon ihan masentunut, kun tää pahoinvointi vie kaiken ilon raskaudelta
Mut onneksi tosiaan vielä uskoo, että tämä kuuluu nyt vaan näihin ikäviin puoliin ja on ohimenevää
Jee kiva Carris kun tulit hoitoketjusta tänne vihdoin! Tuntu heti kun olis joku tutumpikin tuttu tullut tänne
Mulla kans samaa, että mieli aika maassa kokoajan. Ultrien jälkeen on aina ehkä pvän ollut iloinen mieli ja sit se taas vaihtuu peloksi ja ties miksi... Ehkä sitten joskus... Luulis vaan kun 11v on tätä toivonut ja ei ihan helpolla sit lopultakaan tullut, että olis vähän onnellisempi. Tuntuu että Vaimo nauttii tästä enemmän kun se ei osaa pelätä mitään pahaa kuulemma
Ja no, se ei tietty kärsi näitä oireitakaan, että ehkä siks... Itehän oon mm. vannonut näissä oloissa, että en todellakaan ryhdy tähän koskaan enää uudestaan
Mörkö
Onpa teillä ollut tosiaan hirveän pitkä taival takana - ihanaa, että ootte jaksaneet sen kulkea ja nyt se vihdoin palkitaan!
Mua melkein hävettää sanoa, mut mä jo yks aamu melkein tosissaan mietin, että loppuis jo tää kaikki, kun oli niin paha olo
Onneksi sitä ajatusta ei oo enää tullut, kun viikot ovat kasvaneet. Varmaan siinä ihan alussa pelotti, että kun fiilikset on näin kurjat ja jos tää vielä kesken menis, ni loppuis mielummin heti...tai jotain
Tsemppiä sullekin nyt tähän matalalentoon mielen kanssa - ei se taida auttaa kuin odottaa, että hormonit tästä tasottuu
Ehkä se auvoinen raskausaika häämöttääkin nurkan takana
"Mukava" kuulla että on muitakin pessimistejä. Meillä oli miehen kans eilen riita juuri tuosta kun oon niin pessimistinen, ja kehtasi jopa kysyä oonko edes iloinen raskaudesta. Yritin selittää että kyllä nämä olot vaikuttaa mieleenkin. Miettikääpä kun mies on vaikka flunssassa, mikä valitusrumba sekin on!
Loukkaannuin aika pahasti ja moni asia oikeasti huolestuttaa ja pelottaa. Ja mies kuulemma näkee vain sen kun mua kuvottaa ja ällöttää mm. hajut ja ruuat. Tuntuu se mustakin ikävältä ettei toisen tekemä ruoka maistu mutta eiköhän se ole ohimenevää. Kaikki lihat paitsi hesen kerroshamppari ällöttää. En leikkeitäkään voi enää laittaa leivälle.
Kiitos ihan kauheasti, kun jaoit kokemuksiasi
Vaik oha tää kurjaa, mut tuntuu hyvältä kuulla, että ei ole ainoa. Mä koen välillä, että mieheni ei ihan usko mua, että kuin paha olo on. Mut se on kyl aina ollut vähän huono tukemaan ns. ikävissä asioissa, kun on itse aina niin kauheen positiivinen. Mutta tässä raskausasiassa se on kyllä ainakin toistaiseksi ollut tosi varovainen. Kyselee koko ajan, voiko jotenki helpottaa mun oloa ja yrittää kovasti sympatiseeraa huonoa vointia. Oon varmaan ite vaan pessimistinen, kun aattelen, et ei se oikeesti ymmärrä mua
Ikävä kuulla, että teillä on ollut riitaa
Auttaisiko, jos puolisosi lukisi vaikka jotain faktaa, miten raskaus vaikuttaa naisen mieleen, hajuaistiin yms.. Mut onhan se tietty molemmille raskasta, kun toinen voi pahoin. Täytyis vaan ymmärtää syyt ja olla syyllistämättä toista. Ja itseään myös. Mä usein kans poden syyllisyyttä, kun tiedän aiheuttavani (tahattomasti) miehelleni ehkä hieman tylsiä fiiliksiä. Oisha se kivempaa molemmilla, jos voisin paremmin!
Ymmärrän täysin, että loukkaanuit tuosta tilanteesta, niin olisin minäkin!
Toivottavasti saatte kuitenkin puhuttua läpi hankaluuksien
Viimeistään sitten, kun olot helpottuu
Tsemppiä sullekin kovasti!!