Tutustumisia

kirmiina

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin kokeilla osaanko aloittaa uuden ketjun. En tiedä mihinkä tämä teksti menee, pian selviää.

Olis kiva, että olis tällainen oma ketju, johon jokainen voisi halutessaan kertoilla itsestään haluamiaan asioita. Tällöin nimimerkit tulisivat paremmin tutuiksi ja koko keskustelu selvemmäksi kun keskustelunaiheet olisivat omien otsikoiden alla.
Ja perustellaan lisää uusia ketjuja sitä mukaan kun tarvetta on.
 
No kun ei kukaan muu ole vielä tähän ryhtynyt niin minä ensin...eli esittäytymään...

Nimimerkin supernova takaa siis löytyy 33v. vanha Kanadassa asustava rouvashenkilö.
Mies on Kanadalainen ja lapsia meillä on 3,5v. vanha tyttö ja 19kk vanha poika.
Koiria pörrää mukana pieni 3 kuonon lauma ja pentuja odotellaan syntyväksi kuukauden päästä eli lisää pikkukuonoja luvassa!
Olen sairaanhoitaja ammatiltani ja harrastuksia ei juuri muuta enää ole kuin lapset ja koirat, muuhun ei aika riitä... Paitsi talon remppaamiseen ehkä. Asumme omakotitalossa ihan järven tuntumassa ja koitetaan uudistaa tätä asumusta siis sitä myöden kun varat antaa periksi, mikä on hitaanlainen prosessi mutta loppu jo häämöttää.
Ulkomailla viihdyn ihan hyvin, mutta hauska kirjoitella välillä näin suomeksi ja tälläkin tapaa pitää yhteyksiä kotimaahan yllä!
 
Minäpäs esittelen itseni seuraavaksi!

Eli Nuska nimimerkillä kirjoittelee 27 vuotias rouva Keski-Pohjanmaalta. Mieheni on 29 vuotias ja lasta olemme yrittäneet n. vuoden ajan. Ensimmäisen kerran plussasin elokuussa, mutta keskeytynyt keskenmeno todettiin rv11. Nyt on sitten uusi anomus vetämässä :)

Taloudessamme asustaa myös kaksi "hurjaa" hurttaa, joiden kanssa harrastan agilitya. Radalla aion juosta niin pitkään kuin maha antaa myöten! Ammatiltani olen sihteeri, joten saan varmaan kaikki mahdolliset suonikohjut yms. vaivat tästä istumisesta!

Supernovan tavoin meilläkin on remontti ajankohtainen, kun tuo kylppäri pitäisi rempata vähän käytännöllisemmäksi (lasta ajatellen). Toivottavasti tulevaisuudessa siintää myös yhden huoneen remontti tulokasta varten!
 
Tsau,

tämän nimimerkin takaa löytyy isä, 37-vuotias valokuvaaja-yrittäjä Helsingistä. Olen toista vuotta roikkunut palstalla vaikken aktiivisesti ole osallistunut - kaksi keskenmenoa koettu puolisoni kanssa ja siksi suhtaudumme hyvin varovaisesti tuleviin kuukausiin. Ihan sama onko tyttö vai poika, kunhan saisi nähdä päivänvalon terveenä elokuussa :-)
 
Heips :D

Eli tämän nimimerkin takaa löytyy 22 vuotias kotiäiti, avopuolisoni on 27vuotias.
Ammatiltani olen kuitenkin lähihoitaja. Tyttömme on nyt 6kk. Asumme uudellamaalla ja peheeseemme kuuluu myös vajaa 2v sakasanpaimenkoira. Omakotitalossa asustelemme ja remonttia meilläkin päin :) Harastuksia ei ole muuta kun tuo koira ja zumba.
 
Tää oliki kiva keksintö, tulee nimimerkille omat persoonat :) Elikkä miun nimimerkin takaa löytyy 21-vuotias kotiäiti, esikoispoikamme on nyt 4kk vanha, eli alle vuoden ikäerolla tullaan menemään :) Asun aviomieheni ja poikani kanssa uudellamaalla pienessä rivitalossa metsän keskellä. Asumme ruotsinkielisellä alueella, joten mammapalstalla on iso merkitys sosiaalisuuteeni (lue; mielenterveyteeni) sillä täällä meillä päin ei ole muita äitejä :/ Pikkukakkonen on meille erittäin tervetullut, vaikkemme uskoneet sen olevan "mahdollista" näin pian. Vähän pelottaa että suodaanko meille tämä onni todella :) harrastan bloggaamista ja taidetta eri muodoissa, vaikka omille jutuille onkin pojan syntymän jälkeen jäänyt vähemmän aikaa.
 
Minä olen 27 ja mieheni 29v. Meillä on 1.3v hurmuripoika kotona ja asumme Vantaalla. 
Ammatiltani olen hoitaja. Olen yksityisellä liitolla töissä neurologisia sairauksia sairastavien palvelutalossa hoitajana sekä lääkevastaavana. Eli työni on päivästä toiseen asukkaidemme nostelua/siirtelyä, kaikki asukkaamme on pyörätuolissa. Varmasti siis sairaslomalle jään taas aikasin niinkun edellisenkin raskauden aikana. Ehdin aloittaa työt mammaloman jälkeen 10.10 joten kauaa en nyt sit ehdi töissä olemaankaan. 

Ja Todella kiva huomata että joukossamme on myös yksi Isä! linssilude:  saat jakaa meille miehistä näkökulmaa näihin asioihin 
 
Heippa kaikille! :) Mukava juttu tämä esittäytyminen ja hauskaa, että olemme saaneet myös yhden isän joukkoon mukaan, tervetuloa linssilude!

Täällä kirjoittelee siis 23 vuotias kotiäiti,  mieheni on 25v. Yhteistä taivalta ollaan kuljettu pian 7 vuotta, edellis jouluna menimme naimisiin ja esikoistytär Ilona syntyi helmikuun lopulla ja on nyt siis 10kk. Synnytyksen jälkeen päätimme, että toinen saa tulla kun on tullakseen, jouluaatonaattona tein testin ja niin piirtyi ihana joululahja esiin ♥

Asumme omakotitalossa Varsinais-Suomessa, remonttia täälläkin, mutta suurin osa kyllä jo valmiina ja menossa mukana on myös pari kissaa. Olen parturi-kampaaja, mutta hoitovapaalla tällä hetkellä. Mieheni on yrittäjä. 

 
Täälä siis kohta puolin 24v kotiäiti ja mies 26v joilla tällä hetkellä 8kk ikäinen tyttö. Mieskin on tietenkin ja tuo karvakasa koira :) Asutaan siis Seinäjoella, rivitalokämpäs. Ammattina on lähihoitaja mutta vuosi sitten jäin töistä pois ja en oo nyt menoskaan enää töihin ennen ku sitte ku seuraava mammaloma loppuu :) Ehkä sillonki vielä venytän hetken töihin menoa koska alle vuotiasta en laita hoitoon :) 

Koiran kans tulee paljon touhuttua täälä kotosalla, reppulenkkejä on tehty ja ne varmaan kyllä jää nyt pois, että metsään mennään ku mies kotona. Omana ilonani teen itselle rakennekynsiä ja värkkään  kaikkia tukkajuttuja, ne on mun intohimo :) Että tällänen täälä :)
 
Pitäisi varmaan munkin esittäytyä, kun tämän ketjun kerran osasin avata.
Eli olen 32 vuotias ruovashenkilö myös ja mieheni on vuoden vanhempi. Toinen lapsukainen siis tulollaan. Meidän neiti on nyt vuoden ja kuusi kuukautta.

Omakotitalossa mekin asustellaan etelä-pohjanmaalla. Ja sosiaalialalla työskentelen. Hain  hoitovapaata jo neidin kolmevuotis päivään saakka, joten hoitovapaalla olen minäkin.

Harrastelen lenkkeilyä, jumppaa ja ratsastusta. Tosin ratsastuksen joudun jälleen laittamaan tauolle, kunhan olen käynyt niska turvotus ultrassa ensin.
 


Pilpa kirjoitti:

Ja Todella kiva huomata että joukossamme on myös yksi Isä! linssilude:  saat jakaa meille miehistä näkökulmaa näihin asioihin 


:-)

Hassua: naisellisen näkökulman takia rekisteröidyin toissavuonna tänne, kun keskenmenojen käsittely ja niistä toipuminen alkoi lukemalla muiden kokemuksia samasta.

Tämä ensimmäinen kolmannes on kyl haastava, tuntuu oudolta kun ei voi vielä kertoa vaikka itse joka päivä tulee ajatelleeksi raskautta. Tuttavapiirin vesselit ovat jo varttuneempia, moni teini-iässä joten ajankohtaisempi raskaustieto löytyy helpoiten tältä palstalta. Miehille suunnattua raskauskirjallisuutta ja raskauskalenteria kännykkään löytyy muuten sit aika vähän mutta sitäkin laadukkaampaa.
 
Täälä kirjoittelee -89 syntynyt naikkonen. Kihloissa olen ja ukko on 25.v. Perheeseen kuuluu 5 kissa lasta ja yksi koira lapsi. Vanhimmat kissa tytöt on 3 vuotiaita, yksi kissa ja koira hieman yli vuoden ja tämä ainut perheen poika 7kk:tta :D Asutaan Vaasassa, mutta kotoisin olen Laihialta. Itse olen töissä Hesburgerissa, ja ukko aloittaa ens viikolla koulun. 

Yritystä on takana kaikenkaikkaan 2 vuotta ja 8kk:tta. Raskauksia mulla on tätä ennen ollut 4, joista 3 varhaisia keskenmenoja, ja 4:s oli kuollut sikiö 9 viikkolla. (Olin siis täälä 2012 helmimammoissa jonkun aikaa) Tuon sikiön kuoleman jälkeen käytiin tutkimuksissa, mutta mitään vikaa ei kummastakaan löytynyt. Ainut oli, että itselläni oli bakreeri, mikä mahdollistaa ennenaikaisen synnytyksen. Se on hoidettu lääkkeillä. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut milläänlailla keskenmenoihini, sillä vaikuttaa vasta raskauden loppuvaiheessa. 

Elän siis tätä raskautta päivä kerrallaan, ja voin vain toivoa, että se pikku nyytti sieltä vihdoin meille tupsahtaisi. Olen jo miehen kanssa keskustellut, että jos nyt ei onnistu, niin annetaan olla. En henkisesti kestä enää, ja oma mielipiteeni on, että mikäli ei luomuna tule, niin ei ole tarkoitus tullakkaan. Tarkoitus olisi että hankin kierukan, tmv.

Eläimet ovat mulle tällähetkellä elämäni suola, ja omien otuksien lisäksi meillä on yksi kotihoitokissa ja kissatalolla käyn satunnaisesti. Jos mua ei ole tarkoitettu ihmislapsen äidiksi, elän sitten täysillä näille eläinlapsilleni.

Ens viikon tiistaina olisi eka neuvola, ja lähete on mennyt keskussairaalaan, johon pääsen seurantaan näiden keskenmenojen takia. 
 
Täälä kirjailee 30-v äippä Hämeestä. Alkujaan ylypiä pohojalaanen :D Naimisissa ja yksi lapsi on jo siunaantunut. Pikku €, 1v3kk. Lisäksi meillä on kolme kattikakaraa, poikia nekin. Eli testosteronia meidän talouteen mahtuu. Asutaan omakotitalossa, joka remontissa. Keväällä alkaa pikku €n huoneen tekeminen eli ehkä ennen papun syntymää saadaan €lle oma huone. Tällä hetkellä teen sosiaalialan töitä nuorten parissa, mutta suunnitelmissa on sitten joskus äippäloman jälkeen vuonna 2014 palata tonne vankeinhoidon/kriminaalihuollon puolelle :D
 
Tämän nimimerkin takana kirjoittelee tänä vuonna 24 täyttävä kotirouva. Aviomieheni on 29. Esikoisemme täytti marraskuussa 2 vuotta :) Asumme kauniilla maaseudulla Seinäjoen Nurmossa, jonne rakensimme omakotitalon viime vuonna.

Perheessämme on ihmisten lisäksi 2 old line siperianhusky tyttöä, joiden kanssa vetolenkit ovat päivän suola. :) Lisäksi olen harrastanut koko ikäni ratsastusta, ja omistanukin omia kaviollisia. Olen toiminut ratsuttajana SM-ratsastajien talleilla ennen ensimmäistä raskauttani ja hevoset ja valmentaminen ovat viikkottainen työni niin kauan kuin pystyn tämän kasvavan mahan kanssa  :)

Tarkoitukseni on lähteä opiskelemaan korkeakouluun jossain vaiheessa kun kummatkin muksut sen ikäisiä että voi laittaa hoitoon :)

 
Hei

Tämän nimimerkin takana on 24 vuotias nainen Turusta. Mieheni on 36. Asustellaan omassa kerrostalo kolmiossa 2,5 vuotiaan sekarotuisen poika koiran kanssa. Harrastan koiran kanssa ulkoilua, tanssimista ja uimista. 

Ensimmäinen lapsi olisi tulossa, jota odotellaan kovasti. Olemme olleet yhdessä 7,5 vuotta ja menimme viime syksynä naimisiiin ja päätettiin että lapsi tulee kun on tullakseen. 

 
Hei vaan kaikille!
Täällä kirjoittelee kohta 27-vuotias rouva Etelä-Pohjanmaalta. Mieheni on minua 5 vuotta vanhempi ja yhteistä elämää meillä on takana lähes 8 vuotta.
Asumme kolmiossa kerrostalossa ja perheeseemme kuuluu meidän lisäksi 2 kissaa. Esikoista siis odotellaan.
Harrastan lenkkeilyä, tanssia ja ratsastusta. Kovasti olen miettinyt, että miten kauan uskallan ratsastustunneilla vielä käydä...
 
Tullaan tutuiksi :)

Eli täällä kirjoittelee 26vuotias kotiäiti. Perheeseeni kuuluu aviomies ja muutama viikko sitten vuoden täyttänyt neiti :)

Kerrostalo elämää vietellään vaikka etsinnässä ja toiveissa olisi omakotitalo, mutta ehkä joskus :D
Koirakuumekin kovin vaivaa mutta jos myös sen koiravauvan sitten joskus saisi kotiin asumaan.
Harrastuksina tällä hetkellä touhuaminen tuon meidän neidin kanssa joka siis kaiken ajan vie, ja toki tämä äiti voisi shoppailla vaikka kuinka mutta rahaa on aina liian vähän :D Ulkoillaan paljon ja ystäviä nähdään. Musiikki ja sisustaminen on myös sydäntä lähellä.

 
Täällä 24v. vantaalainen (lähtöisin pohjanmaalta). Perheeseen kuuluu mies, esikoistyttö 2½v ja kuopustyttö 1v. (tulee täyteen 17.1).
Asutaan kolmiossa ja mietinnässä olisi muuttaa ehkäpä poriin jotta pääsisimme lähemmäs vanhempia ja ehkä olisi mahdollisuus ostaa oma asunto (joskus).
Lähihoitaja olen, tällähetkellä lastenhoitajana erityispäiväkodissa, olen aina aloittanut työt vanhempainvapaan jälkeen, eli en tälläkään kertaa kerkeä kauan olemaan töissä.
Naimisissa ollaan oltu 5½ vuotta ja ensimmäistä lasta yritettiin 2½ vuotta joten se selittänee lasten lyhyen ikäeron.

Nyt jännittää vaan se että, onko mahdollista että kaikki menee yhtä hyvin kuin kahden ensimmäisen kanssa??
 
Moi kaikille :)

Minäkin ilmoittaudun joukkoonne. Eli la 4.8.2012 ja esikoista mieheni kanssa odotellaan. Kesällä haettiin papilta aamen :) ja sitten pikkuinen sai ilmoittaa tulostaan, kun oli tullakseen ja marraskuun lopulla plussattiin.
 
Tämän nimimerkin takaa löytyypi 26-vuotias tuleva mamma Keski-Suomesta. :) 
Laskettu aika 9.8 ja ensimmäistä odotellaan innolla :) Mielellään tutustuisin tätäkin kautta muihin mammoihin, kun ei hirveästi lähipiirissä ole :) Mukavaa kevättä kaikille ja iloisia odotuspäiviä!
 
Takaisin
Top