Turvotusta?

faisty

Oman äänensä löytänyt
Onko muilla tätä ihanaa ongelmaa? Miten siitä pääsee eroon? Ihan sama mitä syö niin mie turpoan ku rantapallo, mulla ei ees ole enää nilkkoja ja sormet on paksummat ku nakit ja naama on ku potkupallo....Nyt kyllä hävettää jo liikkua ulkonaki, joten nyt pysyttelen kyllä kotona :(
 
Raskausmyrkytys oireisiin kuuluu turvotus, mulla tuli viime raskaudessa viikossa 2,2kg painoa ja johtui pelkästään raskausmyrkytyksen aiheuttamasta turvotuksesta.
 
Kuulemma ainakin tukisukat jeesaa.. Ja sit pitäs juoda paljon vettä niin se saattaa auttaa. Mutta tosiaan on myös raskausmyrkytyksen oireita että kannattaa sekin tutkituttaa. Mulla se turvotus ei hävinny mihinkään..alkuvuodesta synnytykseen asti oli ihan pallojalat ja sormet on vieläki vähän turvoksissa.
 
Mä kokeilin tukisukkia, mutta ne teki mun jalat ihan oudon muotoisiksi... en tykännyt, mutta kannattaa kokeilla, kun ne voi kyllä auttaa :)

Raskausmyrkytyksen oireisiin joo kuuluu turvotus, mutta jos ei oo muita oireita, niin ei kannata murehtia sitä.

Kannattaa välttää suolaisia ruokia! Ja sitten pitäis just juoda vettä. Kohoasento saattaa helpottaa vähän. Liikunta ja hierominen saattaa myös helpottaa. Oon kokeillut kaikkea, mitä vaan voi keksiä, mutta ei se turvotus laske. Saattaa vähän helpottaa... Mulla ei muuten kai oo turvotusta, kuin jaloissa, mutta niissäkin sitten sitäkin enemmän :S Tullut viikossa n 2 kg painoa nyt kolmen viikon ajan... ei kiva...

Oon ite ihmetellyt, että eikö tää oo vähän vaarallista, mutta kun verenpaine on ok ja pissa puhdas, eikä muutenkaan oo mitään raskausmyrkytyksen oireita, niin ei siinä sit mitään... Onneks ei enää niiiin montaa päivää, kun tosta sitten pääsee eroon :)
 
Tällä kertaa toistaiseksi oon välttynyt turvotuksilta. Otin kuitenkin viime viikolla jo varmuuden vuoksi sormukset pois käsistä. Ja tukisukkia oon käyttänyt jo pari kuukautta.

Ekassa raskaudessa turvotusta oli jonkin verran, ei nyt ihan kamalasti. Loppuaikoina käytin pelkästään "sporttisandaaleita", kun mitkään muut kengät ei oikein jalkaan sopineet.

Mulla ainakin tuolloin kyllä tukisukkien käyttö hiukan helpotti turvotusta. Et suosittelen kyllä niitä kaikille, jotka ei oo vielä kokeilleet.
 
En huomannutkaan Faisty että sulla on viikkoja jo noin paljon eli tuskin sulla raskausmyrkytystä enää tulee, ainoastaan loppu raskaudesta johtuvaa turvotusta.
 
Heh, oon kuolannut pitsan ja hampurilaisten perään parin viikon ajan, mutta en oo uskaltanut turvotuksen takia syödä niitä. Eilen sitten annoin periksi ja söin mozzarellapitsan :) Hyvää oli ja se kauhee jalkojen turvotus oli laskenut yön aikana! :D
 
Joo turvotusta täälläkin emoticon  Tukisukkia pidän joka päivä, silti turpoaa, mutta en uskalla olla ilmankaan, kyllä kai ne jotenkin virkistää oloa. Ostin 2 litran vesikannun jota pidän jääkaapissa niin tulee ainakin se juotua kun muuten tuppaa juomaan liian vähän.

Tein sen virheen, että ostin kivat kävelykengät joskus muutama kuukausi sitten että on helpot laittaa loppuraskaudessa jalkaan kun niissä ei nauhoja ja hyvät kävellä. No yks päivä sitten päätin laittaa ne jalkaan niin nehän puristi ihan älyttömästi... Että lenkkarit on oikeestaan ainoot kengät mitä tällä hetkellä voin käyttää ja niissä on sitte se inhottava nauhojen sitominen kun on tuo maha jo aika hyvin tiellä. Synnärin tutustumiskierroksella kaikilla muilla oli ihanat vaattet, farkkuhameita ja saappaita, ite laahustin siellä verkkareissa ja lenkkareissa. Tosi hehkeetä emoticon
 
Takaisin
Top