Turvotus

joval

Näppärä viestien naputtelija
Joko teillä muilla alkaa kiristämään jalkoja ja käsiä? 

Musta tuntuu että koko ajan kiristää enemmän ja enemmän.. Puhettakaan että voisi enää sormuksia pitää koko päivänä kädes ja sukat kiristää nilkkoja.. 
 
Raskaan työpäivän jälkeen jalkapöydät on aika turvoksissa, mutta muuten ei oo vielä turvotellut. Toistaiseksi oon pystyny pitämään sormuksiakin sormessa.
 
Nilkoissa hieman turvotusta johtuen varmaan jatkuvasta seisomisesta päivässä, mutta muuten ollut suht hyvä.
 
eipä oo oikeestaan ainakaan vielä ollu, paitsi vatsan kohdalta kyllä vähän kiristää x)
 
Jalat turpoaa kyllä ja tuntuu ikävältä. Iltaisin hieron jalkoja, heiluttelen kylmässä vedessä ja luen kirjaa tai nukun jalat koholla tyynyjen avulla. Ventyttelen myös aamulla ja pitkin päivää.

Tähän mennessä se on helpottanut. Mutta nahkasaappaat koroilla jääneet toistaiseksi kaappiin. ;)
 
Mua ei oo vielä turvottanu mistään muualta kun mahasta, vaikka oon töissä jalkojen päällä koko päivän. Mutta tää maha onkin usein turvoksissa ja muutenkin iso pallo!
 
Mulla ei mahakaan ole kovin turvonnut :D Mistään ei kiristä eikä purista, eikä muita vaivoja ole kun pään sisäiset. Välillä kyllä arsyttää kun kaikki kommentoi, että onpas pieni maha! Pyh. 
 
Minä huomasin pientä turvotusta jaloissa yksi ilta, ku vedin mun korkkarisaappaita jalkaan. Ei menny enää villasukan kanssa... :)
 
Mullakin ei paljon turvotusta, ensim.raskaudessa turvotus alkaa vastaa viimeiset pari viikkoa. Turvotusta kannattaa kertoa neuvolassa, ehkä pitää vähentää suola ruoassa sekä pitää tarkistaa verenpainetta, että se ei ole korkea.

Minisannille: mullakin on pieni maha, kyllä, se ehti vielä kasvaa. 3-kiloisen vauvan on paljon helpompi synnyttää kuin 4-kiloisen.emoticon
 
Totta, oon sanonutkin, että ei sen mun puolesta tarvitsekkaan erityisemmin kasvaa :D Saanpahan ainakin jotenkuten sivukautta nytkytettyä kengät jalkaan ja nukuttua pelkän tyynyn avustuksella loppuun saakka.. :)
 
Neuvolassa tänään sanoin tästä turvotuksesta kun alkoi sanomaan että painoa tullut vähän turhan paljon.. 1067g/viikko.. Sanoin että joo onhan sitä tullu ja sen tuntee myös, sillä sen verran paisunu akka mä oon. Jalat, kädet ja naama ihan turvoksissa koko ajan ja nestettä senkun tulee lisää.. Pitäis varmaan hakea jotain greippiä tai jotai ananasta jos sais vähän tuota nestettä liikkeelle... Kaikkia sitä kans.. Sanoi sitäkin että jos paino alkaa nousta enemmän per viikko niin laittaa kyllä lähetteen polille, ettei ole raskausmyrkytystä. Nytkin taas oli proteiini plussalla ja viime pe synnärikäynniltä oli pyydetty että otettais  PVK:ta aia sillo tällön että tietää jos myrkytys tulossa.. :/ Olipas taas masentava reissu neuvolaan.. Nooh, eikö tämä tästä kunhan saisi vaan tuota turvotusta pois.. Olo on ku ilmapallolla..
 
Joval, no kannattaahan toi pian tutkia ettei ole sitä raskausmyrkytystä... aika kovaltahan toi painonnousu tässä vaiheessa tuntuu ellei ruokavalio oo totaalisen pielessä. 

Ananasta ja mansikkaa vaan kehiin ja suola mahdollisimman vähille. Ja nestettä kannattaa kyllä tankata vaikka sitä kertyykin kroppaan, se kumminkin kierrättää sitä. 

Silti vaikuttaa aika oudolta eli pyydä ihmeessä ne verikokeet pian. 
 
Huomenna pitää mennä labraan taas antamaan verta aamulla ja viedä pissanäyteki samalla.. Vitsit ku ottaa päähän tällänen.. Oliski edes läskiä mitä tulee mutta ku ei.. Tuskinpa se pieni suklaapatukka päiväs niin paljon lihottaa että viikon saldoksi tulis tuo kun kuitenki liikun joka päivä koiranki kans pihalla.. Ja se on kyllä kummallista ku en oo koskaa ollu mikää suolasen ystävä niin ei sitäkää tuu syötyä. Ruokaankaan en lisää erikseen suolaa, joku joskus sanoiki että mautonta ku on nii vähä suolaa :D
 
Takaisin
Top