Turvotus puolen välin tienoilla?

Viime viikolla yhtenä päivänä oli vielä töissäkin lakanasta selvät jäljet käsivarsissa ja rinnassa kun olin niin turvoksissa :wink
 
Huh! Onneksi huomasin tän topicin! Mullakin maha alkaa rintojen alta ja on jo ihan jätti, siltä tuntuu. Syömisten jälkeen tulee helposti maha kipeeksi. Kyyristely esim. lasta pukiessa tuntuu tukalalta ja paino on humahtanut ylöspäin kaamean nopeaan. Nyt tänään vielä jumpassa tuntui, että ei enää lopussa jaksaisi nostaa jalkoja ja jumpan jälkeen jalat oli ihan poikki. Sit mietin, että voisko olla turvotusta niissäkin.
 
Nukuin pienet max puolen tunnin päikkärit sohvalla jossa on sellanen vohvelikankaan tapainen pintakuvio. Oli sitten vielä toista tuntia sen jälkeen kaupassa ne jäljet poskessa X-D
 
Turvotus, check! Sormukset on jo poistettu käytöstä. Jalat on kans aivan kauheet pallot, hyi hitto :dead:
 
Pariviikkoa sitten minulle ilmestyi kunnon turvotus yhden yön aikana. Nukuin yön huonosti ja jo yöllä huomasin, että sormet alkoivat turvota. Käsien nyrkkiin laitto tuntui vaikealta. Seuraavana päivänä join ahkerasti vettä. Minun on aina ollut haastava juoda paljon, joten jouduin keskityymään päivän aikana, että vettä oikeasti tuli juotua. Se palkittiin, sillä seuraavana päivänä aamupaino oli 700 g vähemmän kuin turvotusaamuna. Vielä sain tuvotuksen selätettyä. Saa nähdä, kuinka pitkäksi aikaa.
 
Minulla Nuubelin tapaan väliaikaista turvotusta, mutta syömällä järkevästi, joumalla hirmuisesti ja liikkumalla pysyy kurissa. Sormukset vielä käytössä. 23+1
 
Välillä iskee ihan järkyttävä turvotus, mutta vain mahaan.. Tosi vaikea olla töissä kun sattuu niin hemmetisti, äitiysvaatteetkin puristaa ja ei voi istua ja ei voi seisoa, hirveä vihlonta ja kauhea pallomaha. Ei edes tunnu usein olevan ruoasta kiinni: nyt olen syönyt spelttipuuroa ja banaanin aamupäivän aikana ja pahenee vaan. Kaikki vinkit otetaan vastaan.. vettä vois ehkä yrittää enemmän.
 
Kuvittelin, että minulla oli vain satunnaista turvotusta. Mutta olin selvästi unohtanut, kuinka kapeat jalat minulla on. Yhtenä iltana päätin laittaa tyynyn patjan alle jalkopäätyyn, kun nilkoissa oli sukista rannut. Ei nyt mielestäni muuten mitenkään selvää turvotusta. Seuraava päivä oli vapaa ja vietin paljon aikaa pitkällään. Tyyny edelleen patjan alla. Illalla mies kysyi, onko tyynystä ollut apua. Tarkistin tilanteen ja yllätyin, kuinka kapeat jalat minulla onkaan. Kuinkakohan pitkään ne ovatkaan olleet turvoksissa. Ja en vain ollut tajunnut. En taida hetkeen ottaa tyynyä pois.
 
Oon muuten monta viikkoa välttänyt ruokia jotka näin kauniisti sanottuna pierrettävät. Maailman epämiellyttävin tunne raskaana on ollut kaasu suolessa. Ei nyt varsinaisesti turvotusta mutta sairaan epämiellyttävää. Onneksi aika hyvin saanut rauhoitettua mutta muutamista kivoista ruuista joutunut luopumaan kuten kasvissosekeitoista, parakaalista ja vaaleasta leivästä
 
Olipas erikoista huomata, että taitaa olla melkosta turvotusta täälläkin päällä. Työviikkoina seison tosi paljon ja muutenki lepo jää melko vähällä, yöunetkin on lyhkäsemmät kun viikonloppuna. Nyt ku oli pääsiäisenä 4 päivää vapaata, ei näkyny maanantaina sukan jälkiä nilkoissa ja paino oli 600g vähemmän kuin tänä aamuna.. Aika iso nousu päivässä, ja kyllä muuten tuntui kropassa, jalat oli tönkön tuntoiset ja vatsaa kiristi kovasti. Millähän sais taas nesteet liikkeelle.
 
Kannattaa juoda enemmän vettä niin ei oo jalat ihan tönköt. Myös paikoillaan seisomista/istumista pitkiä aikoja pitäisi välttää mutta ei se aina töissä onnistu :bored: Suosittelen kokeilemaan tukisukkahousuja, niistä voi olla apua:) Mullakin parsakaalista tulee ilmavaivoja, max annos kourallinen minkä voi syödä :nailbiting:
 
Täällä kans pakko alkaa jättää ystäväni ruisleipä pois :arghh: aivan jäätävät ilmavaivat iltaisin... Vaalean leivän jätin jo aiemmin sekä parsakaalin ja kukkakaalin. ajattelin koittaa myös sipulin skippaamista, oon töissä syöny useasti salaattia missä punasipulia, mut varmaan täytyy se ny unohtaa kans.. :/ Tylsää tällänen ruuan karsiminen, varsinkin kun ei kyseessä ole mitään epäterveellisiä ruoka-aineita :sad001
Turvotukseen on auttanut tukisukkikset työpäivän ajan sekä vettä 2-3 litraa päivässä. Myös säännöllinen ateriarytmi vaikuttaa, huomaa et jos iltapäivällä jää välipala syömättä ja päivällisen ja lounaan välissä on se 5-6 tuntia niin ihan sama mitä päivälliseksi syö kun iskee järkyttävä turvotus vatsaan!!
 
Kaaliruoat on pakko jättää välistä vaikka töissä niitä on joka viikko, kun maha turpoaa niin ettei pysty istumaan kunnolla enää. Ei auta Renniet sun muutkaan.
 
Viime yönä iski ihan kamala närästys mausteisesta ruoasta mitä päivällä söin :bored: Mitenkään päin ei ollut hyvä olla ja vauvakin liikkui hirmuisesti ja yö meni valvoessa. Silmät ristissä siis töihin :hungover:
 
Pitää kyllä kokeilla tukisukkiksia/tukisukkia. Vettä juon paljon, töissäkin vesipullo on kokoajan käden ulottuvilla.
 
"Onko sun nilkat vähän turvonnu", kysyi aviomieheni eilen.

On. Ja sormukset ei lähde sormesta. Ei siis parane erota..
 
Mä käytän aina tukisukkia, kun mun toinen jalka turpoaa yhä helposti vuosia sitten olleen veritulpan seurauksena. Ne on tosi hyvät kyllä muutenkin raskaana ollessa, etenkin puristusluokan 2 sukat. Lentosukat yms ei mun tapauksessa juuri autakaan.
Turvotusta mulla on ollut nyt ihan satunnaisesti tässä raskaudessa, mut loppua kohti varmaan tulee ihan kunnolla taas.
 
Ihan jäätävä turvotus käsissä ja jaloissa. Ei auta vaikka kui juo vettä ja liikkuu :dead:

Kädet myös puutuu tosi helposti, jos vaikka nukkuessa pitää kättä tyynyn alla
 
Takaisin
Top