Mua kans pelotti mennä neuvolalääkärille, kun ajattelin että painosta tulee sanomista. Paino noussut lähtöpainosta jo 5kg vaikka viikkoja vasta se 15. Mutta oletan, että sen kilon verran johtuu ainakin siitä turvotuksesta, ja söin aika yksipuoleisesti/vähän ja olin hiukan alipainon puolella ennen raskautta, eli heti kun aloin syömään esim. aamupalaa ja välipaloja yms. niin paino nousi nopeasti sen 2-3kg siihen mun kokoisen normaalipainoon.
Suotta sitä neuvolalääkäriä pelkäsin, ei se mitään sanonut painosta muuta kuin mutisi jotain että painan normaalin verran. Turvotuksesta kysyin itse, ei osannut siihen sanoa mitään muuta kuin että joillekin tulee ja se menee ohi jos menee. Sanoi myös, että kevyt liikunta ja veden juonti saattaa auttaa, samoiten esim. luumujen syönti. Toisilla voi auttaa se, että vähän katsoo mitä syö (esim. kuinka suolaista ruokaa yms.) mutta itsellä turvotus kyllä tulee joka tapauksessa, ihan sama mitä suuhunsa laittaa! Eli nyt vaan toivotaan, että menee ohi jossain vaiheessa.