Hei kuulkaas nyt, on niitä kolareita sellaisiakin joissa ei välttämättä käy muuten kovin pahasti, mutta jos auto tyssää kovasta vauhdista niin kyllähän turvavyö saattaa saada pahaakin jälkeä aikaan. Sehän saattaa katkoa kylkiluita jne. niin miksei saattaisi olla haitallinen vauvalle? Että en mä ajattele pelkästään kolareita joissa rekka ajaa päälle ja kuolisi muutenkin... liukkailla keleillä tuntuu nokkakolareita tapahtuvan, ja vaikka ne ei niin rajuja olisikaan että vakavia vammoja muuten saisi, niin aina pienenkin kolarin jälkeen täytyy mennä sairaalaan tarkkailuun raskaana ollessaan.
Eräs ystäväni oli pari vuotta sitten kolarissa, jossa liikennevaloihin punaisiin tulossa olevan auton jarrut eivät toimineetkaan, ja tämä auto vetäisi autojen välistä, jotka olivat kahdella kaistalla odottamassa. Muutamiin autoista tölväisi pahastikin viistosti takaapäin, yhdessä autossa oli raskaana oleva nainen kuskina ja oli tosiaan saanut se auto tällin takaosaan, jolloin nainen oli paiskautunut turvavyötä vasten. Onneksi ei käynyt kuinkaan kun vauhtia ei ollut kauheasti kaupunkialueella, mutta nainen lähti silti tarkkailuun.
Mutta kaikenlaista voi sattua, ja tuo turvavyönalennin nyt ei ole NIIN iso investointi turvallisuudesta...
Ei välttämättä kaikki koe sitä tarvitsevansa, mutta en mä tuota silti mihinkään hömpötyksiin laskisi ja rahastukseksi sanoisi. Ei sitä ole pakko kenenkään ostaa jos ei koe tarvitsevansa, ei se silloin silkkaa rahastusta ole.
Mulla ainakin turvavyön alaosa on tuossa masun päällä, jos en alenninta käytä. Ja mä ajan tosiaan työmatkaa 120km päivässä, autolla ajoa tulee siis paljon. Matka koostuu maantie-, moottoritie- ja kaupunkiajosta, kaikenlaisissa keliolosuhteissa.
Mua ainakin harmittaa / suututtaa että jollekulle aletaan naureskelemaan siitä, että haluaa varmistaa turvallisuuden vauvalle.