Turvakaukalopohdintaa

dulu

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuunmammat 2014
Ootteko yhtään miettiny vielä turvakaukaloasiaa? Minä oon koittanu netistä ettiä tietoa ja kokemuksia hyvistä turvakaukaloista.. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Ollaan kateltu Britaxin, Gracon ja Brion kaukaloita, kellään kokemuksia mistään niistä? Entä tietääkö joku mitä eroa on Britaxi Römer Baby Safe ja Britax Baby Safe turvakaukaloilla? :confused013
 
Meillä on istuin jonka voi kääntää kaukaloksi ja alkaen 0kg paino :) Eihän sitä sit vauvaa kaukalossa kuljeteta kun on istuin mut kyl se autoon riittää eikä viittis ostaa toista. Ellei hurahda ja hanki jotain rattaita mihin voi sit nipsaista sen kaukalon kiinni ni silloin siitä olis hyötyä mut meinasin kantaa liinassa joka paikkaan jos vain siinä viihtyy.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
meillä ois kans (taas) kaukalon hankinta, mutta aattelin paneutua siihen sitte tarkemmin vuojen vaihteen jäläkee. kiriotinki johonki toisee ketjuu, että kerkesin myyä meijän eellisen kaukalon ko aateltii, ettei meille enempää lapsia tuu. tosin se kaukalo ei ois passannu ees meijän nykysee autoo, ko täsä autosa ei oo isofixejä. tarkotuksena ois siis ostaa turvakaukalo, josa on turvavöillä kiinnitettävä jalusta, mitää muuta en oo vielä aatellu. ja mahollisesti käytettynä. :)
eellinen turvakaukalo meillä oli stm:n (regaron) twin 0+ (tai joku semmonen) isofix jalustalla. ja se jalusta on kyllä ihan ehoton! :wink

ja kysyinki sielä samasa ketjusa (mutta kukaa ei vastannu... o_O ), että miten te joilla on jo enempi lapsia nii sijotatta lapset autoho?
meillehän siis on kolomas lapsi tulosa ja nämä kaks poikaa on nyt 2v ja 4v, eli molemmat istuu vielä turvaistuimisa ja nyt pitäs saaja autoho mahtuhu vielä turvakaukaloki. meillä on perheautona Pajero, sehän on iso auto ja sen saa 7-paikkaseks. mietein vain, että saako takapenkille mahtuhu turvakaukalua ja kahta turvaistuinta, eli kaikki 3 lasta ois takapenkillä. onko kellää näin? oon sitä poikien välihi jäävää tilaa kahtonnu, että ei sinne aivan taija turvakaukalua saaja mahutettua...
jos ei mahu, nii täytyy joku lapsista sijottaa sitte auton perälle "sikaosastolle". :grin
 
Meillä on toyota avensis farmari, eikä taakse mahdu kolmea lasten istuinta. Pienin on ollut kaukalossa ja jalustalla autossa kiinni ( nyt juuri edessä vaihto turvaistuimeen..) ja isommat: vanhin keskellä istuen ihan auton penkillä (keskellä myös se "normaali" vyö) ja toinen reunassa korokkeella, niin hienosti tää keskellä istuva "uppoaa" sisarustensa väliin ja "turvareunoja" on molemmin puolin.. Nyt meille on toki ostettu 6h tila-auto ja siinä vanhimmat istuu takimmaisessa rivissä, jossa kaksi penkkiä, istuimissa auton omilla vöillä, keskelle jää tila poitsulle ja uudelle tulokkaalle ja edessä sitten aikuiset. KUNHAN vain saadaan auto kuntoon!! Tällä hetkellä autossa alla vielä kesärenkaat ja jarrupalat puhki..eli ei paljo ajella sillä.. Ja sitku siinä palaa se hemmetin moottorivalo, eikä siihen oo löytynyt mitään syytä kun huolloissa on käytetty.. No tuoho vaihto oli pakkorako. Mun "pikku-peugeotti" työauto oli korjattu kolariauto ja täysin arvoitus kaikin puolin, vaikka olikin ihan unelma ajettava, niin sen vaihto tuohon toiseen ei ollu kovin kova kirpasu, mut katotaan miten kovaa viä kirpasee että saadaan toi "uusi" ajokuntoon..
Ja meillä on nyt turvakaukalona ollut britax baby safe plus II ja vyökiinnitteisellä jalustalla ja oon tykänny. :) Tuleva nyytti matkaa sit samassa kaukalossa. Niin ja sit meillä on tuohon kaukaloon ne rattaat joihin kaukalon saa kiinnitettyä ja on näppärä!! :) Tulipas sepustus.. No saipa samalla vähä purnattua tuota auto-ongelmaa mielestä! :D
 
Takaisin
Top