Turvakaukalon valinta

  • Ketjun aloittaja valinnan vaikeutta
  • Aloituspäivämäärä
V

valinnan vaikeutta

Vieras
Olen aivan hukassa turvakaukalomaailmassa. Liikaa valinnan varaa.
Besafe:n izi go:ta isofixillä kehutaan tosi paljon ja sopisi adapterilla Emmaljungiin, jotka on meille tulossa.
Onko kenelläkään besafesta kokemusta?Onko ollut hyvä kaukalo ja isofix??
Entä jotain muita hyviä kaukaloita?
Hinnalla ei nyt tässä kohtaa ole väliä vaan turvallisuus on tärkein!!!
Tietysti hyvä hinta-laatu-suhde on erittäin ok!!

Kiitos kaikille ketkä viitsii vastata!!!
 
Oletko Emmaljungan omaan first class:iin tutustunu?

Siitä minä ottaisin mielellään kokemuksia.
 
Meillä on Cybex Aton 2 turvakaukalo ja se oli jonkun testin voittaja noissa kaukalomalleissa. Isofix kiinnitys on ihan ehdoton, jos vain autoon sellaiseen saa! Se turvavöiden kanssa pelaaminen (on satunnaisesti tehty mm. vanhempien autossa) on aivan hanurista. Tuo Cybex on itsessään aika kevyt suhteessa moneen muuhun kaukaloon, joten sitä jaksaa kanniskella vauvankin kanssa aika pitkään.
 
Vähä aiheen vierestä..Meillä käytössä recaron kaukalo ilman isofixiä ja on helppo köyttää vyöllä penkkiin kiinni :) Lienee kaukaloissa eroja tuonkin suhteen :)
 
Ja mä taas olen todennut että kaukalon painavuudella/keveydellä ei ole niin hirveästi väliä, sillä olen molempien edellisten lasten kanssa noin 4kk iästä siirtynyt pitämään kaukaloa kiinteästi autossa ja kantamaan vain lasta autoon/autosta.

Isofixin puolesta liputan minäkin. Meillä käytössä Britaxin kaukalo ja matkarattaat, joihin kaukalon saa napsautettua. Mä henk.koht. otan mieluummin matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinni, koska matkikset ovat sitten pysyvästi auton takaboxissa. Koen hankalaksi sen, että joutuisin aina erikseen nappaamaan mukaan yhdistelmien runko-osan.
 
Takaisin
Top